جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

شمارش آرای همه پرسی یونان پایان یافت

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 431792
رسانه ها در حالی از شمارش ۱۰۰ درصد از آرای ماخوذه روز یکشنبه یونان خبر دادند که پاسخ ۶۱ درصد مردم این کشور به این همه پرسی منفی است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از راشا تودی خبرداد: شمارش آرای همه پرسی اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در یونان در حالی به پایان رسید که پاسخ اکثریت رای دهندگان به این همه پرسی منفی بوده است.

بر این اساس با شمارش تمام آرای ماخوذه بیش از ۶۱ درصد یونانی ها نارضایتی خود را از اجرای این سیاست ها به نمایش گذاشته اند. همزمان با اعلام نتایج اولیه همه پرسی رو یکشنبه، هزاران نفر از مردم آتن با تجمع در میدان اصلی این شهر، این نتایج را جشن گرفتند.

در عین حال «یانیس واروفاکیس» وزیر دارایی یونان نتیجه به دست آمده در این همه پرسی را «یک بله بزرگ به اروپای دمکراتیک» ارزیابی کرد. به گفته وی دولت یونان با تکیه بر این پاسخ شجاعانه مردم یونان، خواهد توانست دست یاری کمک کنندگان اروپایی را بفشارد.

گفتنی است پس از اعلام رسمی نتایج اولیه آرای همه پرسی روز یکشنبه در یونان، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کرده و خواستار برگزاری نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای بررسی بحران یونان شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *