سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۳

ناهار کاری ابتکار با برخی نمایندگان فرانسه

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 411091
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفر خود به پاریس به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زن توسط یونسکو، روز پنجشنبه یک ناهار کاری با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس ملی و سنای فرانسه داشت.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در این ناهار کاری، در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله محیط زیست، کنفرانس تغییرات آب و هوایی ۲۰۱۵ پاریس و موضوع هسته‌ای بحث و تبادل نظر کرد و به سوالات نمایندگان و سناتورهای فرانسوی پاسخ داد.

وی در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تاکید کرد: اگر چه تلاش‌هایی در جهت تخریب و ممانعت در برابر رسیدن به یک توافق خوب وجود دارد ولی اکثر جهانیان خواهان یک توافق عادلانه و خوب هستند که هم منافع و حقوق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی هسته‌ای را تامین کند و هم تحریم‌های تحمیلی برداشته شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت و جایگاه زنان در ایران، به پیشرفت‌های زیادی که در مبحث زنان در ایران وجود داشته اشاره کرد و آمار و ارقامی از نقش و حضور زنان در عرصه‌های مختلف کشورمان ارائه داد.

ضرورت ریشه‌یابی پدیده داعش و افراط‌گرایی، لزوم علت‌یابی عدم حل مشکل فلسطین و مشکل هویتی جوانان فلسطینی از نسلی به نسل بعد، ضرورت بررسی علت عدم اجرای عدالت در جهان و ضرورت احترام به اعتقادات و باورهای دیگران در کنار بحث آزادی بیان، از دیگر مواردی بود که از سوی معاون رئیس‌جمهور مورد تاکید قرار گرفت.

وی گفت: اگر چه آزادی بیان مورد احترام است اما حد و مرزی هم برای جلوگیری از توهین به باورها و ارزش‌های اعتقادی دیگران باید وجود داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خانم ابتکار شما مسئول سازمان محیط زیست هستید یا سخنگوی دولت؟!
جالب اینکه هیچکدام از سؤالات ارتباطی با مسئولیت ایشان ندارد!
واقعا خیلی عجیبه که مسئول سازمان محیط زیست کشور تا این حد بی مسئولیت باشه که تو هفته منابع طبیعی کشورشو ترک کنه بره پاریس، قطب توهین به پیامبر اسلام اونم تو دهه فاطمیه برای مثلا روز جهانی زن تو یکی از فاسدترین کشورهای اروپایی که زن برای اونها حکم اسباب بازی رو داره...
حاج عباس
ما داریم توی دود و آلودگی خفه می شویم آخه نماینه فرانسه که خیلیهاشون با منافقین فلان و بسان دارند چه غلطی میخواهند بکنند .
بابا ابتکار برگرد سرکارت زمان داره میگذره همه دارند سرطان میگیرند خوت رو معطل نکن دوره ات بگذاره
غفاری
چه ناهار کاری است که از داخل آن فتنه بیرون می آید.!