جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش کاربران الجزیره به اظهارات ابوالغیظ

دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 156095
همان‌گونه که پیش بینی می‌شد ، با توجه به خشم مردم مصر و عموم جهان عرب از حُسنی مبارک و دولتش ، واکنش ابوالغیط وزیر امور خارجه مصر به اظهارات رهبر معظم انقلاب ، به نفع جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری تمام شد.
به گزارش الف نگاه اجمالی به کامنت هایی که کاربران در ذیل خبر مربوط به واکنش ابوالغیط در سایت الجزیره گذاشته‌اند و نیز توجه به کامنت های مشابه در خبرهای قبلی و به طور کلی فضای حاکم بر کامنت های مربوط به ایران و شیعه در پایگاه‌های عربی ، به خوبی می‌رساند که اظهارات ابوالغیط به نفع ایران تمام شده است. نکته دیگر آن است که اگرچه برخی کامنت ها ، حاوی توهین یا نکات منفی به ایران و رهبر معظم انقلاب است اما در مجموع ، فضای حاکم بر این کامنت ها مثبت ارزیابی می‌شود.


" ابو علی " ۳۲ ساله در یادداشت خود ابراز داشت : کاملاً مشخص است که آقای ابوالغیط از زمان تصدی مسئولیت خود ، در خدمت مصالح آمریکایی صهیونیستی بوده و از همین رو کاملاً طبیعی است که به اظهارات رهبر انقلاب ایران واکنش نشان دهد.من معتقدم که گریه و زاری ابوالغیط به خاطر مصر نیست بلکه به خاطر روابط با اسرائیل است زیرا با سقوط این نظام فاسد مصری ، اسرائیل نیز متضرر خواهد شد.مصر به خاطر این خیانت‌ها ذلیل شده است.

" احمد " ۳۱ ساله هم که عنوان "خداحافظ حسنی" را برای کامنت خود انتخاب کرده آورده است : سخنان سید (آیت الله خامنه‌ای) همه‌اش از روی حکمت است و اما تو ای ابوالغیط ! حکم حرف‌هایی که از روی قلدری باشد معلوم است.

کاربر ۲۹ ساله‌ای نیز نوشته است : مصر سال‌هاست که به جای معرفی شرّ اسرائیل ، تلاش می‌کند که از بد بودن شیعه برای مردم خود بگوید و اختلافات مذهبی و طائفه‌ای را مطرح کند.. و اما دروغ را ملاحظه کنید : خامنه‌ای هیچ‌گاه نگفت "خاور میانه اسلامی که ایران آن‌را رهبری کند" ، بلکه فقط گفت "خاورمیانه اسلامی" اما دروغ‌گو ، دروغ‌گو است و اصلاح شدنی نیست .. و من امیدوارم ابوالغیط ، دخالت‌های آمریکا را هم نقد کند .

یک کاربر ۲۸ ساله سوری هم که خود را "عرب آزاده" معرفی کرده ، طی تعبیری کنایه آمیز به وزیر امور خارجه مصر نوشته است:مسأله ، مسأله کرامت و عزت است ای ابوالغیط !

یک کابر ۲۷ ساله از سوئد نیز گفته است : بر ما واجب است که از تجربه ایران فرابگیریم و به مردم و رهبر این کشور بزرگ احترام بگذاریم.

"ابو هدهد" ۲۶ ساله از دمشق هم گفته است : وزیر مصر طوری سخن می‌گوید که گویا دموکراسی را بیشتر از ایرانی‌ها می‌داند در حالی که ما با چشمان خود از شبکه‌ها دیدیم که نظام حاکم مصر ، چگونه جوانان مصر را که به دنبال کرامت خود هستند ، می کُشت.

یاسر عمر عباس ۲۴ ساله از عربستان هم ابراز داشته است : معتقدم که ابوالغیط ، شعارها و مواضع ایران را نمی‌فهمد .

غسان ۲۳ ساله هم که خود را یک عربی مسیحی معرفی کرده ، نوشته است : معلوم است که خِرِفت شده‌ای ای ابوالغیط ، آمریکا هر روز در امور داخلی شما دخالت می‌کند و همچنین تو و رئیست مبارک به دفعات زیاد در امور لبنان و فلسطین دخالت می‌کنید.

احمد ۲۲ ساله از عربستان هم گفته است : چرا آقای ابوالغیط به ۸ میلیون مصری که تظاهرات کردند ، هیچ توجهی نمی‌کند و به اظهارات خامنه‌ای واکنش نشان می‌دهد؟ او با نا امیدی دارد از آمریکا و اتحادیه اروپا خواهش می‌کند که برای بقای نظام کاری کنند وگرنه چرا باید از تشکیل نظام اسلامی در مصر ناخشنود باشد؟

یک مسلمان ۱۹ ساله از مراکش هم اظهار داشته است : من با گسترش شیعه در جهان اسلام موافق نیستم اما آنچه که امروز در مصر می‌بینیم ، به خوبی حاکی از واقعیت است.نظام فاسد و متخلف مصر ، بیشتر به کمک‌های خارجی می‌اندیشد تا خواسته مردم .

ابو مصطفی ۱۸ ساله از هلند هم گفته است: چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید ، ایران از نقش مهم و بزرگی در معادلات سیاسی در خاورمیانه برخوردار است و شیعی بودنش هیچ‌گاه باعث نشده است که از توجه به مسائل منطقه بازبماند بلکه حتی بر خود واجب می‌داند که نقش خود را به خوبی ایفا کند.بنابراین برای ایران هم همچون ترکیه و عربستان ، این حق محفوظ است که برای امنیت و آرامش در منطقه نقش آفرینی کند.چگونه است که آمریکا و دست پرورده‌اش اسرائیل حق دارند در مسائل منطقه دخالت کنند و به دنبال منافع خود باشند اما ایران حق ندارد که به عنوان مثال با مردم مصر ابراز همدردی کند؟!

جابر ۱۷ ساله از فرانسه هم خطاب به وزیر امور خارجه مصر گفته است: ایران حداقل از آمریکا و اسرائیل و یا عوامل یهود حمایت نمی‌کند و آن‌ها را نمی‌ستاید و احمدی نژاد ، منتخب مردمی آزاده است و مانند حاکمِ تو مبارک ، آلت دست یهود نیست و به خدا قسم نظام ایران بهتر از یهود و عوامل یهود است.

یک کاربر ۱۴ ساله مصری هم گفته است :همه مردم مصر از ایران بدشان می‌آید.

" بحرانی " از بحرین ابراز داشته است : سخنان خامنه‌ای در اوج حکمت قرار دارد ، همانا آمریکا و پشت سرش اسرائیل دست از سر مصر بر نخواهند داشت.

مختار احمد القضي از عربستان گفته است: من از حرف‌های ابوالغیط تعجب می‌کنم که به سخنان سید علی خامنه‌ای چسبیده است مخصوصاً اینکه سخنان جناب سید (آیت الله خامنه‌ای)، همانند خواسته اغلب مردم مصر است.

یک کابر عربی از کشور کاستاریکا نیز گفته است : ای ابوالغیط ! بدان که رفتنی هستی و حرف‌های صهیونیستیِ تو هم دردی را دوا نمی‌کند و هواپیمای خود را انتخاب کن که به ریاض بروی یا تل‌آویو.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *