شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

رونمای اصلاح طلبان از رزم‌آراهای جدیدشان

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 397395
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در زمان انتخابات اصلاح‌طلبان باید پاسخ دهند که با پیشرفت علمی ایران موافق هستند یا خیر؟ گفت: اصلاح‌طلب‌ها باید برائت خود را از امثال شیرزاد اعلام کنند اگرنه انگ حمایت از ارتجاع بر پیشانی آنها خواهد ماند.
به گزارش جهان؛ محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات عجیب شیرزاد و زیباکلام مبنی بر نفی دستاوردهای هسته‌ای کشورمان گفت: به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در یک حرکت ارتجاعی به دنبال بازگشت به عصر حجر هستند، البته بعید می‌دانم که همه اصلاح‌طلب‌ها این گونه فکر کنند.

وی افزود: آقایانی که علیه مباحث هسته‌ای وارد بحث شده‌اند و دستاوردهای جوانان این مرز و بوم را زیر سوال می‌برند تعداد کمی از اصلاح‌طلب‌ها را تشکیل می‌دهند و بعید می‌دانم که همه اصلاح‌طلب‌ها این گونه تصور کنند.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: با اینکه بسیاری از اصلاح‌طلبان از موفقیت، رشد و ارتقای علم در کشور استقبال می‌کنند ولی تعداد کمی از آنها مخالف پیشرفت کشورشان هستند و این تعداد معدود باید از افراد از سوی اصلاح‌طلبان کنار گذاشته شوند.

کوشکی اظهار داشت: برخی اصلاح طلبانی که از به روز بودن کشورشان شاد نیستند کسانی هستند که دوست دارند ایران در عصر حجر باشد و به همین دلیل با هرگونه پیشرفت علمی مخالفت می‌کنند و در حقیقت آنها می‌خواهند که جمهوری اسلامی ایران منزوی، گوشه‌گیر و فارغ از هرگونه رشد و پیشرفت علمی باشد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که این عده معدود عضو جریان اصلاح طلبی که مخالف پیشرفت علمی کشورشان هستند به طور کلی فکر نمی‌کنند و باید از آنها سوال کرد که اگر ایران در عرصه علم ورود پیدا نکند پس باید در چه عرصه‌ای ورود و رشد کند؟

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: برخی افراد اصلاح طلب ایران و ایرانی را به عنوان کشوری که حق تولید علم ندارد به رسمیت نمی‌شناسند و فقط پیشرفت علم و تولید را برای اروپایی‌ها قائل هستند و پیشرفت را برای ایرانی‌ جماعت مجاز نمی‌دانند.

وی گفت: برخی افراد مخالف پیشرفت، ایران را فقط در دوران قاجار تسلیم شده و دست بسته در برابر اروپایی‌ها تصور می‌کنند که کاری جز نوکری و فرمانبری انجام ندهد.

کوشکی تصریح کرد: افرادی مانند شیرزاد و زیباکلام و حتی برخی اصلاح طلبان باید مشخص کنند که ایران در عصر قاجار را می‌پسندند یا ایران مسلط به علم روز و پیشرفته.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: اصلاح طلبان باید موضع خود را در مورد طرفداری از ایران عقب‌مانده و مصیبت‌زده و بدون علم و پیشرفت مشخص کنند البته این نگاه مطمئناً با جامعه فرق دارد و مشخص است که مردم در مورد این افراد چگونه فکر خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید ساحت خود را از افکار و دیدگاه‌های استثنایی برخی افراد مشخص و برائت خود را اعلام کنند خاطرنشان کرد: اگر اصلاح‌طلب‌ها برائت خود را از دیدگاه‌های امثال شیرزاد مشخص نکنند این انگ به آنها خواهد خورد که به دنبال ارتجاع و مخالف علم و پیشرفت هستند.

کوشکی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان باید این عده معدود را از بین خود طرد کنند زیرا این موضوع موجبات تمسخر آنها را در بین مردم فراهم خواهد کرد گفت: این امر برای آنها در آینده به خصوص در زمان انتخابات مشکل ایجاد خواهد کرد چون باید در آینده به این سوال پاسخ دهند که آنها با پیشرفت علم و توسعه علمی در ایران موافق هستند یا مخالف؟

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اصلاح طلبان باید از دیدگاه‌های عجیبی که خیلی شبیه نظرات رزم‌آراست اعلام برائت کنند چون رزم‌آرا می‌گفت که ایرانی‌ها عرضه ساخت آفتابه را ندارند و به نظر می‌رسد که رزم‌آراهای جدیدی در بین اصلاح طلبان پیدا شده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *