چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

شیوه عجیب جابجایی مدیران در دولت

سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب: 230551
وی با بیان اینکه حتی برخوردها با کارشناسانی که در بدنه دولت هستند سخیف و نازل است، افزود: در جابجایی معاونان و مشاوران رئیس جمهوری می بینیم که در آخر جلسه هیئت دولت بدون هماهنگی و یا تببین علت برکناری آنهم توسط رحیمی و نه خود رئیس جمهور به مشاور و یا معاون گفته می شود که شما از فردا نیایید.
یک کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به کینه ورزی عناصر تبلیغاتی دولت علیه مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: جریان انحرافی درپی آن است که هر شخص و نهادی که انتقاد اصولی نسبت به احمدی نژاد دارد را به انفعال و یا سکوت بکشاند که این سیاست پرهزینه و خسارت باری برای کشور است.

به گزارش جهان،‌ عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به برخی تخریب ها علیه مرکزی پژوهشهای مجلس شورای اسلامی توسط رسانه دولت، اظهارداشت: این برای همه آشکار است که تعامل احمدی نژاد با بدنه کارشناسی کشور هرگز شایسته نبوده و تیم رسانه ای دو لت نیز در همین راستا در جهت تضعیف جایگاه کارشناسی کشور کوشیده است.

وی با بیان اینکه حتی برخوردها با کارشناسانی که در بدنه دولت هستند سخیف و نازل است، افزود: در جابجایی معاونان و مشاوران رئیس جمهوری می بینیم که در آخر جلسه هیئت دولت بدون هماهنگی و یا تببین علت برکناری آنهم توسط رحیمی و نه خود رئیس جمهور به مشاور و یا معاون گفته می شود که شما از فردا نیایید.

این کارشناس مسایل سیاسی با بیان اینکه احمدی نژاد به دنبال مشاوران و کارشناسان فرمانبر و خاضع است ، ادامه داد: بنابراین اینگونه رفتارهای سخیف با جایگاه کارشناسی نشان دهنده این است که دولت شان و نزلتی برای این جایگاه قایل نیست که این خسارت بزرگی به کشور و جامعه وارد می سازد.

همچنین سلیمی نمین با اشاره به کینه ورزی عناصر تبلیغاتی دولت علیه مرکز پژوهشها گفت: جریان انحرافی در این صدد است که هر شخص و نهادی که انتقاد اصولی نسبت به احمدی نژاد دارد را به انفعال بکشاند که این سیاست پرهزینه ای برای کشور است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگر جریان انحرافی اجازه دهد که انتقادها به گوش رییس جمهور برسد این امر موجب شکل گیری تصمیمات کلان نگر می شود.

وی با باین اینکه جریان انحرافی عناصر دلسوز را تخریب و یا وادار به سکوت می کند، افزود: انتقاد ازافرادی مانند توکلی توسط جریان که در طول مدت سابقه کاری اش به دنبال منافع شخصی نبوده و رسالت خود را به اثبات رسانده ، محل تامل نیست و ارزش پاسخگویی ندارد.

سلیمی نمین در پایان خاطرنشان کرد: ای کاش همین افراد دلسوز و کارشناس در کنار احمدی نژاد قرار می گرفتند ومانع شکل گیری حلقه افراد متملق و سودجو در درون دولت می شدند.

اخیرا یکی از رسانه های دولت در گزارشی در باب عملکر مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی در دوره ریاست احمد تولکی مدعی شده است که :" در دوره ریاست  دکتر «احمد توکلی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بر مرکز پژوهشها، به کرار مشاهده شده این نهاد مشورتی و کارشناسی برای مجلس به مرکزی برای تولید گزارش های جهت دار در راستای تخریب دولت تبدیل شده است. تولید گزارش های جهت دار در این مرکز، نقش رئیس مرکز پژوهش های مجلس در جهت دهی گزارش ها، ایجاد فضای خفقان رسانه ای برای دولت ، ایجاد یاس در فضای عمومی کشور از دیگر ایراداتی است که این رسانه برعملکرد مرکز پژوهشها وارد ساخته است.

این درحالی است که 54 پژوهشگر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در واکنش به اتهامات اخیر رسانه جریان انحرافی به این پژوهشکده و در دفاع از عملکرد آن نامه ای را منتشر کردند .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *