جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

هشدار بابت برخی جلسات مذهبی زنانه

يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۳
کد مطلب: 380258
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: متاسفانه امروز در برخی جلسات بانوان افرادی از احساسات و عقاید مذهبی بانوان سوءاستفاده کرده و با القائات افکار مسموم، نحله انحرافی خود را ترویج می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، آیت‌الله مقتدایی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران، در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: وقتی آمار فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران را مرور می‌کنیم قلب مان شاد می‌شود، زیرا ما این شرایط را با شرایط رژیم سابق مقایسه می‌کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: در رژیم سابق چنین مسایلی در کشور نبود و معدود افرادی هم در این زمینه فعالیت می‌کردند به شکل کاملا فردی و محدود بود؛ مثلا در اصفهان بانو مجتهده امین در مکتب توحید چند شاگرد داشت و در برخی شهرهای دیگر هم افرادی بودند که فعالیت می‌کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: نَفس قدسی و امر روحانی امام راحل بود که باعث این همه شکوفایی در جامعه زنان ایران شد؛ ایشان با بلند نظری و حکمتی که به آن شهره بوده و خواهند بود، امر به ایجاد مدارس علمیه سراسری خواهران کردند.

وی ادامه داد: امام راحل با فرمان ایجاد جامعة الزهرا(س) بانی جریانی عظیم در کشور و قطعا در جهان اسلام شدند تا موج عظیمی از جمعیت بانوان کشور در این عرصه حضور یابند و به انتشار معارف الهی اقدام کنند.

مقتدایی یادآور شد: طلاب خواهر باید قدر این دوره و حمایت‌های نظام اسلامی از این مراکز را بدانند؛ زیرا در هیچ دوره‌ای چنین فراغتی برای زنان ایجاد نشده بود. قائم مقام جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: طلاب خواهر باید بدانند که با هر قدمی که به سمت کلاس‌های درس بر می‌دارند، کوه‌های عظیمی از پاداش الهی به سمت آنها سرازیر می‌شود، به همین دلیل باید دو هدف عمده را در تحصیل خود مدنظر قرار دهند؛ نخست این که درس بخوانند.

مقتدایی ادامه داد: خواهران طلبه با جدیت در درس و بحث می‌توانند عالمه شوند و در تربیت فرزندان و اداره خانواده تاثیرگذار بوده و یک شاخص و الگو برای اطرافیان خود باشید. دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: رسالت دیگر بانوان طلبه، تبلیغ است؛ آنان می‌توانند چراغ تبلیغ دین را در دست گرفته و به جامعه خود نورانیت ببخشند؛ به خصوص امروز که جامعه ما آماج شبهات دشمن از کانال‌ها و سایت‌ها و مجالس و محافل شده است.

وی با اشاره به این‌که «متاسفانه امروز در برخی جلسات بانوان افرادی از احساسات و عقاید مذهبی بانوان سوءاستفاده کرده و با القائات افکار مسموم، نحله انحرافی خود را ترویج می‌کنند» گفت: آنها با مرید سازی و مریدپردازی برای خود دستگاهی می‌سازند تا به مقاصد شوم برسند، در این زمینه طلاب خواهر وظیفه بسیار سنگینی برای مقابله با آنها دارند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: هدف دیگر طلاب خواهر باید تدریس و آموزش باشد، زیرا کسی که علم خود را به دیگران آموزش می‌دهد تا زمانی که آن علم از طریق شاگردانش به دیگران برسد، از این جریان منتفع شده و کوهی از پاداش در پرونده او قرار داده می‌شود.

مقتدایی با ذکر این مطلب که «اساتید حوزه باید طلاب را مثل فرزندانشان با دلسوزی آموزش دهند» گفت: اساتید خواهر باید حس مادرانه به شاگردان خود داشته باشند تا نتیجه درس به شکوفایی آنها از نظر علمی، اخلاقی و تهذیبی بیانجامد؛ طلاب و اساتید باید با عشق و شور و شوق و اشتیاق در کلاس‌ها حاضر شوند؛ زیرا این همه باب نعمت الهی به سوی آنها باز شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *