جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

عیدفطر و قربان درنیویورک تعطیل رسمی شد

پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 410957
به دستور شهردار نیویورک اعیاد فطر و قربان به تعطیلات رسمی مدارس نیویورک اضافه شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، یل دبلازیو شهردار فعلی نیویورک پیش از پیروزی در انتخابات شهرداری شهر نیویورک در منطقه بروکلین که از جمله مناطق پر جمعیت مسلمان این ایالت محسوب می شود، زندگی می کرد و در مبارزات انتخاباتی خود قول افزودن اعیاد مسلمانان به تقویم تعطیلات رسمی مدارس این شهر را داده و دلیل آن را احترام به گونه گونی مذاهب عنوان کرده بود.

وی روز چهارشنبه ازطریق شبکه توویتر رسما این خبر را اعلام کرد و سپس در جمع دانش آموزان یکی ازمدارس شهر نیویورک هدف از این اقدام فراهم کردن فرصت شرکت دانش آموزان مسلمان در اعیاد وفرایض دینی خود اعلام کرد.

براساس آمار های رسمی دولت آمریکا، حدود یک میلیون نفر از ساکنان شهر نیویورک پیروان دین اسلام هستند و نزدیک به ۹۵ درصد از کودکان آن ها در مدارس دولتی این شهر به تحصیل مشغول هستند.

طرح تعطیلی رسمی مدارس دولتی نیویورک در اعیاد اسلامی درسال ۲۰۰۹ نیز با رای قاطع شورای شهر نیویورک به تصویب رسیده بود اما تا امروز به صورت قانونی درنیامده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دمش گرم