جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انتقاد حبیبی از کاریکاتور سبز روزنامه آرمان

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 372851
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی کاریکاتور روزنامه آرمان را اقدامی غیراخلاقی دانست و گفت: کاریکاتور روزنامه آرمان با شعار "نه غزه نه لبنان" نوعی همخوانی دارد.
به گزارش جهان؛ "محمد نبی حبیبی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در واکنش به کاریکاتور روزنامه آرمان در توهین به مقاومت و حماس، اظهار داشت: این که ما در روزنامه‌ای ببینیم موضوع مقاومت فلسطین و تجاوز رژیم صهیونیستی در قالب یک کاریکاتور توضیح داده می‌شود ولو این که موضوع موهنی هم در کار نباشد کار بسیار غیراخلاقی است.

وی به شعار ۵ سال گذشته برخی اصلاح‌طلبان در روز قدس ۸۸ اشاره کرد و افزود: شعار "نه غزه نه لبنان" که ۵ سال پیش برخی از فتنه‌گران که ادعای وابستگی به اصلاح‌طلبان را دارند شعار می‌دادند، با این کاریکاتور یک نوع همخوانی دارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ضمن توصیه‌ای به سردمداران روزنامه آرمان خاطر نشان کرد: مراقب باشند که حرف‌های پنج سال پیش در شکل کاریکاتور و بیان‌های دیگری تکرار نشود، چراکه کارشان نادرست و غیراخلاقی بود.

شایان ذکر است؛ آنچه در اين کاريکاتور که با عنوان "بازی ناجوانمردانه" به چاپ رسيده، به نحوی عجيب و بدون در نظر گرفتن واقعيت امر در سرزمين‌های اشغالگر قدس به خواننده القا می‌شود آن است که در حقيقت مردم مظلوم فلسطين هيچ يک از طرفين دعوا نيستند، بلکه تنها بی‌طرفانی به شمار می‌روند که در شليک بمب‌ها ميان دو طرف دعوا، قربانی می‌شوند.

هرچند در نگاه اول و با تفسير کاريکاتور می‌توان طرف مقابل فردی با پيراهن رژيم غاصب صهيونيستی را نمادی از مقاومت فلسطين و بخصوص "حماس" توصيف کرد، با اين حال از سوی ديگر حتی از نگاهی ديگر می‌توان طرف مقابل فرد صهيونيستی را "ايران" نيز برداشت کرد. چه آنکه پيراهنی که فرد مقابل دشمن صهيونيستی در اين کاريکاتور به تن دارد، می‌تواند پيراهن تيم ملی جمهوری اسلامی ايران را هم به ذهن متبادر کند.

مشخص نيست، روزنامه آرمان بر چه اساسی در اين کاريکاتور خود طرف مقابل رژيم صهيونيستی در نبرد ناجوانمردانه و ظالمانه غزه را نيز جزو عاملان و مقصران کشتار مردم بی‌گناه غزه به حساب آورده است. اين در حالی است که در حقيقت بيش از دو طرف در اين دعوا حضور ندارند و بايد مردم مظلوم فلسطين را در حقيقت طرف مقابل رژيم اشغالگر قدس به حساب آورد.

کاريکاتوريست روزنامه آرمان در حالی مردم فلسطين را جبهه بی‌طرف! دعوای غزه عنوان و مقاومت فلسطين و صهيونيست‌ها را عاملان کشتار اين مردم بی‌طرف عنوان می‌کند که خود صهيونيست‌ها چنين ادعايی ندارند. چه آنکه اخيراً نيز «آيلت شکد بن شائول» نماينده زن پارلمان رژيم‌صهيونيستی گفته است:کودکان فلسطينی بايد کشته شوند تا فلسطين نسل جديد نداشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *