جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳۳

علی دایی: احمدی نژاد اخراجم کرد !

يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب: 414755
روز نهم فروردین در تاریخ ورزش ایران شده روز اخراج علی دایی از تیم ملی . اخراجی که آن را یکی از سیاسی ترین تصمیمات فوتبال ایران می دانند. همان ماجرای معروف لیوان در دست علی کفاشیان!
به گزارش جهان به نقل از خبرآنلاین: علی دایی مشهورترین چهره فوتبال ایران کمتر از یک روز بعد از شکست ۲-۱ مقابل عربستان اخراج شد.تیم ایران در حضور یکصد هزار تماشاگر بازی حساس چهارم انتخابی جام جهانی را به عربستان واگذار کرد تا با شش امتیاز در رده چهارم جدول گروه دوم قرار بگیرد و کارش برای صعود سخت شود.رکورددار گلزنی جهان پس از گل دوم عربستانی ها با اعتراض گسترده طرفداران تیم ملی ایران در استادیوم روبرو شد اما در جلسه مطبوعاتی بعد از بازی ضمن عذرخواهی از مردم گفت که از سمتش استعفا نمی دهد.

هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال فردای آن روز تشکیل جلسه داد و با تشکر صمیمانه از حضور گرم مردم در حمایت از تیم ملی و ضمن عذرخواهی به دلیل عدم کسب نتیجه مناسب در دیدار با عربستان اعلام کرد:«ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آقای علی دایی در طول مدت مربیگری خود که توانست با جوان گرایی، بازیکنان ارزنده ای را به فوتبال ملی ایران معرفی کند، با تغییر ایشان موافقت شد.»

دایی پس از مدتی طولانی که فدراسیون به دنبال جذب یک مربی بزرگ برای صعود به جام جهانی بود ناگهان نامش به عنوان مربی مطرح شد و روز ۲ مارس ۲۰۰۸ از سایپا به تیم ملی آمد که در نهایت ۲۹ مارس ۲۰۰۹ اخراج شد. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در آن روز اعلام کرد:«شرایط تیم ملی حساس است و پس از شکست برابر عربستان به این نتیجه رسیدیم که علی دایی به کارش ادامه ندهد. با دایی صحبت و از او تشکر کردم. او زحمات زیادی کشیده اما شرایط به گونه ای رقم خورد که نتوانستیم با وی کار را ادامه دهیم. فعلا از روته مولر خواسته‌ایم تا هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. ما در حال رایزنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی هستیم و چند گزینه مد نظر داریم. حضور مربی خارجی در این مقطع زمانی منتفی است و بررسی شرایط نامزد‌های تیم ملی هستیم تا بین آنها بهترین گزینه را انتخاب کنیم ».

علی دایی بعد از اخراج از تیم ملی سکوت کرد ولی بعد از چند سال در مصاحبه ای علت اخراج خود را اینگونه بیان کرد:« من را آقای احمدی نژاد سرمربی تیم ملی نکرد او فقط در اخراج من از تیم ملی نقش داشت. من با دستور مستقیم علی آبادی به کفاشیان سرمربی تیم ملی شدم اما بعد از بازی با عربستان با دستور مستقیم احمدی نژاد اخراج شدم. دلیل اخراج من هم این بود که آنها به من پیشنهاد دادند تا در ستاد انتخاباتی احمدی نژاد حضور پیدا کنم اما من قبول نکردم و مرا اخراج کردند.»

این گفته علی دایی را بعدها محمد علی آبادی رئیس وقت سازمان ورزش هم تائید کرد اما این مسئله ای بود که محمود احمدی نژاد هم سال قبل به آن واکنش نشان داد و به هفته نامه تماشاگران امروز گفت:« آخه رئیس جمهور چی کار داره به مربی فوتبال!»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
دم احمدی نژاد گرم
کاش زودتر این کارو می کرد
عبدالله
حالا این چه مسئله مهم و تاریخی است که یک سایت ارزشی مثل سایت جهان نیوز به ان می پردازد.
یک زمانی در دولت اصلاحات مد شده بود هرکی چک برگشتی داشت زندان می رفت می گفت من زندانی سیاسیم این افتخار شده بود
حالا هم مد اینه هرآدم شارلاتانی میگه من را احمدی نژاد اخراج کرد تا یک جایی بزرگ بشه!
واقعا برا یدولتهای جمهوری اسلامی متاسفم که در راستای تقویت کشور در دهان این شارلاتانها نمی زنند!
یکی نیست به این بابا بگه ان چهار نفر کاندید را که کنار زدند وتو را اوردند احمدی نژاد بود پس چرا اون را نمی گین فقط برکناری را میگوئی
مگه سمت ها دائم العمراست یک روزی تمام می شود واگر آقامحمود این کار کرده کار خوبی کرده
فرشاد
حتما امسالم احمدی نژاداز پرسپولیس اخراجت کرد؟
ایول فرشاد خوب اومدی
خخخخخخ همین مونده یه رییس‌جمهور خودشو واسه یه مربی فوتبال خراب کنه
محمد
بیچاره بهترین تیم تاریخم ساخته بوده حتما!‌:)) اصلا هم دلیل فنی نداشته اخراجت!‌:))
فراز
علی آقا دوباره فیلش یاد هندستون افتاد . ول کن بابا تو همیشه خدا اخراجی هستی با این رفتارت . ضمنا با این حرفهات دوباره میخواهی دولتی ها را متوجه خود بکنی که فکر کنم ایندفعه هم نمیشه .
آقای دایی!!!!!!لطف هیس! به اندازه کافی مملکت مشکل داره.مثل اینکه از آمریکا برگشتین و دوباره میخواهید ....بسه/
France
خدا پدر و مادرش را بیامرزد باید
آفرین برتو
افرین بر احمدی نژاد,
علی دایی بازیکن بزرگی بود ولی مربی خوبی نبود و با این حرفا میخواد خودشو بزرگ جلوه بده.
علی دایی بعد از بازیکنی با رفتارش ارزش خودش را پایین آورد
دائی رانتایج افتضاحش اخراج کرد.به ضعیفترین عربستان تاریخ تو ورزشگاه آزادی باختن و بین پنج تیم چهارم شدن هنر میخواد
جناب دایی باخت تیم ملی اونم در ایام عید درکشور خودمون در زمین خودمون ودر مقابل چشم میلیونها ایرانی در ورزشگاه ازادی به مربی گری جنابعالی مایه شرمساری بود!مردم حکم به اخراج جنابعالی دادند نه رئیس جمهور اون زمان...
بسیار کار بزرگی کرد
حالا که بازار بی ریخته هرکی هر مشکلی داره میندازه گردن احمدی نژاد اما دو سال دیگه که برگرده همین ها همه نقصیرارو میندازن گردن روحانی
يعني اينقدربزرگ شدي كه رييس جمهوربرداردت؟؟؟؟
ali
اگه یه کار درست کرده باشد اون هم اخراج شما بود
ناشناس
خوب کاری کرد که اخراجت کرد مگر چه کسی هستی
United States
اقای دایی اصلا عددی هستی که ......
محمد
درسته که به آقای احمدی نژاد اشکالات زیادی وارده ولی روحیه تکیه بر توان داخلی که احمدی نژاد یکی از مروج های اون در سطح مدیران بود آقای دایی را مربی کرد و عدم توان ایشون در مدیریت تیم ملی نیز باعث اخراج ایشون شد... آقای دایی تخصص و خصوصا تعهد لازم برای سرپرستی تیم ملی را نداشتید؛ لطفا فرافکنی نکنید...
بعیده احمدی نژاد وارد این مسائل شده باشه ولی اگر هم اون اخراجت کرده خوب کاری کرده. به جای این حرفها یه کمی فکر کن که چرا اینقدر تیم نتیجه ضعیفی داده؟
ضمنا گنده تر از تو که رقیب احمدی نژاد بودن یا به کس دیگری رای دادن یا در ستاد فرد دیگری فعال بودن توسط احمدی نژاد به سمتهای مهمی رسیدند. شما که عددی نبودی که بخواد کنارت بذاره!
یاد بگیر تقصیر خودتو گردن کس دیگری نندازی و اینقدر فرصت طلب نباشی که بخوای از آب گل آلود ماهی بگیری!
Iran, Islamic Republic of
برو بابا.....
اصغر
الان که هیچ تیمی تورا نمیخاد تقصیرکیه
به كارهاي خوب آقاي احمدي نژاد اين را هم بايد اضافه كرد
محمد
بفرمایید چه کسی اوردت ؟
بدترین باخت تاریخ ورزش ایران رودادی
همه ایران میخواستند اخراجت کنند
احمدی نژاد هم با این کارش درد زخمی که تو بر دل ملت گذاشتی رو مرهم گذاشت
علیرضا
احمدی نژاد دمت گرم
حسين
United States
واقعا علي دايي مستحق اين همه توهين شما هست؟
گرچه حرف دايي را قبول ندارم.
علیرضا
دمش گرم حقت بود
...