پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۱۵

اعتراض زاکانی به ظرفیت دکتری آزاد

شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 379953
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم ظرفیت دوره دکترای خود را هشت برابر کرده است، گفت: این یک فاجعه بزرگ است که وزارت علوم باید جلوی این تخلف را بگیرد.
به گزارش جهان؛ علیرضا زاکانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، پیرامون مسائل دانشجویان ایرانی در نروژ گفت: هم وزارت علوم باید در این خصوص نقش‌آفرینی کند و هم وزارت خارجه باید حساسیت خود را نشان دهد و همه دستگاه‌های مسئول در کشور باید مانع از این جفا و برخورد ظالمانه‌ای که کشورهای غربی با دانشجویان ما می‌کنند، شوند.

وی افزود: ان‌شاءالله کمیسیون آموزش نیز با برگزاری جلسه‌ای به این موضوع رسیدگی خواهد کرد البته در داخل کشور نیز اتفاقات عجیب و غریبی در حال رخ دادن است.

زاکانی ادامه داد:‌ در حال حاضر دانشگاه آزاد ظرفیت دکترای خود را هشت برابر کرده است بدون آنکه ظرفیت ارائه خدمات به دانشجویان دکترا را داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام دانشگاه آزاد ریشه‌کنی علم و عالم و برخورد زشت با محیط‌های علمی و آینده کشور و جوانان است، گفت: این اقدام فاجعه خیلی بزرگی است و ابعاد بسیار زیادی دارد که مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد و مانع آن خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم این موضوع از اخلال در سیستم‌های کامپیوتری دانشگاه آزاد باشد، گفت: دانشگاه آزاد بدون آنکه زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده باشد دارد چند برابر ظرفیت دانشجوی دکترا می‌گیرد.

زاکانی خطاب به وزارت علوم گفت: وزارت علوم باید با توجه به این افزایش ظرفیتی که دانشگاه آزاد اعلام کرده و شورای گسترش این مجوز را به آن نداده باید عملا مانع شود.

وی تصریح کرد: «وقتی ظرفیت اعلام شود و پذیرش صورت گیرد یک حقی ایجاد میشود و یک خلاف در خلافی صورت می‌‌گیرد»

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار ما از وزارت علوم این است که نگذارد چنین تخلف بزرگی در کشور صورت گیرد البته ما آرزو داریم اگر زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها مهیا بود در تحصیلات تکمیلی رشد پذیرش داشته باشیم اما این موضوع بدون زیر ساخت و مجوز شورای عالی قابل پذیرش نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دانشجو و هیئت علمی دانشگاه آزاد
من از آقای زاکانی خواهش میکنم ، خواهش میکنم و چند باره خواهش میکنم که با توجه به نفوذی که دارند جلوی این فاجعه را همین امروز بگیرند.در رشته ما ظرفیت 8.5 برابر شده ( فاجعه) که دانشگاه خود ما که من هیئت علمی آنم ، حتی یک استادیار هم نداریم. فقط یک تازه دکتر ذاریم. پارسال ارشد آوردیم و امسال دکتری؟؟؟!!!! خدایا فاجعه است. دکتر زاکانی پیگیری واقعی و فوری را خواستارم.
United States
یکی از عوامل بالارفتن توقعات جوانان و به تبع سخت شدن ازدواج و پیر شدن جمعیت به تبعیت از آنها، همین مدارک پولی دانشگاه ازاد و پیام نور غیرانتفاعی و علمی کاربردی است.

جوانی که لیسانس و فوق لیسانس دارد حاضر می شود بیکار بماند و ازدواج نکند ولی نرود سر شغلی که به مدرکش نمی خورد!
شریف
به نظر من این طرح باعث می شود دکترهای فارغ التحصیل دانشگاه آزاد (غیر اسلامی) زیاد شده و بالتبع بی هویتی و بی کیفیتی این دانشگاه از ذهن ها پاک شود.
علی احمدیه
اقای زاکانی برای اولین بار با شما موافقم .این مساله برای شما باید مهمتر از استیضاح وزیر علوم باشدلطفا جلوی این مساله را بگیرید.
احمد
آقاي دكتر زاكاني براي اولين بار بخدا قسم از اين واكنش شما بسيار خوشم آمد ، چرا كه نقاب زيبا و باطن زشت اصلاح طلبان بر همگان ( بالاخص در خانواده ها) روشن شد كه اينها بسيار قانون گريز تر از احمدي نژاد ...هستند. واقعا هنوز مردان باقي مانده جبهه و مكتب امام، بايد به داد اين كشور برسند، آقاي دكتر نگذاريد عده اي در پوشش اسلام و اسلامي و... كشور را به يك كشور سرمايه داري و در نهايت سكولار سوق دهند. اينها با اين كارشان فاتحه هويت و فرهنگ و علم و عالم و كل مناسبات اجتماعي را خوانده اند.
م م
Iran, Islamic Republic of
بنده هم از مجلس شورای اسلامی تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کنند. اخر چگونه می توانند خود سر هر کاری دلشان خواست را انجام دهند
دانشجوی دکتری
Germany
با سلام. اقای زاکانی خواهش میکنم جلوی اینکار رو بگیرید. دکتری در دانشگاههایی داده شده که یک دانشیار ندارن. تورو به خدا قسم نگذارید ظرفیت انقد بالا رود.این به ضرر جامعه است.
Iran, Islamic Republic of
اگرآقای زاکانی واقعادغدغه علمی کشوررادارند چرابه بورسیه های غیرقانونی ... دردولت سابق اشاره نمی کنند...
Iran, Islamic Republic of
حرفهای زاکانی به ضرردانشجویان و دانشگاههای کشوراست . دانشگاه آزاد بااین جهاد علمی عظیم ازمهاجرت هزاران دانشجوی ایرانی به خارج ازکشورجلوگیری کرده است و کشورمدیون دانشگاه آزاد است ....
محمدی
Iran, Islamic Republic of
بااین کار، دانشگاه آزاد به ایران و دانشجویان و خانواده های ایرانی خدمت زیادی کرده است و همچنین باعث حفظ ارزودلاردرداخل کشورشده است و به اقتصاد ایران کمک زیادی کرده است . دانشگاه آزاد بااین کارعلمی ازمهاجرت جوانان جویای مدرک دکتری به خارج ازکشورجلوگیری کرده است واین قابل تشویق است .
دانشگاه آزاد، كمبود درامد در ساير مقاطع را با ظرفيتسازي بيخود در مقطع دكترا ميخواد جبران كند. براي اين جماعت چيزي غير از پول مهم نيست و علم و دانش كمترين اهميتي ندارد! فقط باد در غبغب مي اندازند و مدعي مي شوند كه ما از خروج دانشجو و ارز از مملكت جلوگيري كرديم! يكي نيست بپرسه ارز و پول خارج بشه ضررش بيشتره يا وقتي به يه عدده مدرك بيخود بدين و علم و دانش را بي اعتبار كنيد؟!!! آقاي زاكاني اين مساله را تا انتها پيگيري كنيد و اين مدعيان دروغين علم را سرجاشون بنشانيد
مهدی
فاجعه است رشد مدرک بدون علم جلوگیری شود در همه جا 5 درصذ تحصیل کردگان وارد مقاظع تکمیلی میشود .رشد فارغ التحصیلان بیکار برای جامعه -فرد و حکومت معضل است
Iran, Islamic Republic of
سلام.خواهش می کنم وخواهش می کنم آقای زاکانی پیگیری کنید
م.ز
سلام دوستان به یک نفر میگن 3تا دروغ خیلی خیلی بزرگ بگو میگه :دانشگاه ازاد اسلامی..نه دانشگاه است ونه ...
دانشجو
از نمایندگان مجلس خواهش میکنم جلوی این فاجعه رو بگیرند دانشگاه آزاد برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد استاد راهنما نداره و دانشجویان مجبورند چند ترم منتظر بمونند و هر ترم پول شهریه بریزند تا استاد راهنا پیدا کنند حالا چطور میخواهد این سیل عظیم دانشجویان دکتری رو ساماندهی بکند. ما در کشور به مدرک دکتری نیاز نداریم ما به کار نیاز داریم ترا خدا دیگه این کار رو هم با ما نکنین