چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۷
۱

روزنامه‌نگار‌ مصری و کشف قرآن شيعی!

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب: 381257
اولين مکاني که روزنامه‌نگار الاهرام مصر بررسي‌هاي خود را براي يافتن قرآن شيعي(!) انتخاب کرد٬ فرودگاه امام خميني(ره) بود. او به محض رسيدن به فرودگاه به سمت قفسه کتاب‌هاي نمازخانه رفت و پس از برداشتن يکي از قرآن‌ها شروع به خواندن آن نمود.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، اخيرا روزنامه "الاهرام" مصر از ماجراي يکي از روزنامه نگارانش که در جستجوي قرآن شيعي به ايران سفر کرده بود پرده برداشت.

آنچه باعث شده بود «محمد شامرخ» گمان کند قرآني که شيعيان مي‌خوانند با قرآني که ساير مسلمانان مي‌خوانند متفاوت است؛ تبليغات ضدشيعي و ضدايراني کساني بود که از تفرقه ميان مسلمانان سود مي‌بردند.

اولين مکاني که اين روزنامه نگار مصري بررسي‌هاي خود را براي يافتن اين قرآن کذايي انتخاب کرد٬ فرودگاه امام خميني(ره) بود.

او به محض رسيدن به فرودگاه به سمت قفسه کتاب‌هاي نمازخانه رفت و پس از برداشتن يکي از قرآن‌ها شروع به خواندن آن نمود.

محمد شامرخ در اين باره مي‌گويد: بر اساس مطالبي که در فضاي مجازي در مورد ايران خوانده بودم٬ انتظار داشتم با قرآني مواجه شوم که داراي سوره‌ها و يا لااقل آيات متفاوتي باشد اما چنين نشد.
وي به دليل تبليغات فراوان عليه شيعيان در مصر٬ به يک نمونه قرآن بسنده نکرده و همين دليل راهي مساجد کشور شد.

نويسنده روزنامه الاهرام عازم مساجد مختلفي در تهران و اصفهان مي‌شود و پس از خواندن آن قرآن‌ها به اين نتايج مي‌رسد: قرآني که در ايران وجود دارد با قرآني که ساير مسلمانان مي‌خوانند هيچ تفاوتي ندارد و بايد گفت که تبليغات عليه ايران و مذهب شيعه بسيار ظالمانه است.

محمد شامرخ ادامه داد: من به اين نتيجه رسيدم که آنچه در مصر و ساير کشورهاي عربي مبني بر وجود يک قرآن ديگر نزد شيعيان گفته مي‌شود، صرفا تبليغات بي‌پايه و اساسي است که براي ايجاد يک فضاي ضدايراني و از بين بردن تقريب و وحدت مذاهب اسلامي از آن استفاده مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


صادق علوی
Iran, Islamic Republic of
کشورمصر به دلائل زیادی مورد توجه دنیای اسلام است وتلاش فراوانی از طرف آمریکا و اروپا ومخصوصا ار طرف دولت وهابی سعودی در آن کشور صورت میگیرد تا نسبت به تشیع بدبین شوند ! ازجملهء این دلایل : 1- جمعیت انبوه این کشور در میان کشورهای عربی 2- اکثریت مطلق مردم این کشور پیرو مذهب شافعی هستند وشافعی ها ارادتمند به اهل بیت عصمت وطهارت هستند !3-وجود دانشگاه الأزهر که حتی علت این نامگذاری هم برای انتساب دادن آن به حضرت فاطمهء زهرا سلام الله علیها است وقدمتش به سال 970 میلادی میرسد(امسال در 2014 میلادی هستیم)وتوسط خلفای فاطمی تأسیس شده)4-فتوای رئیس اسبق الأزهر مرحوم شیخ محمود شلتوت مبنی بر جواز پیروی از مذهب شیعه همانند سایر مذاهب چهار گانهء اهل سنت !5- نخبه و فرهیخته بودن دانشمندان مصری در بین سایر اعراب ودلایل فراوان دیگری که فعلا جای بحثش نیست باعث شده همه ی دشمنان اسلام ناب محمدی ص به انحاء گوناگون مردم مصر را نسبت به مذهب حقه ی جعفری بدبین کنند به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران! در سال 1364 با یکی از اساتید دانشگاهی مصری در مکه معظمه دوست شدم ( در ایام حج) اوروزی از من پرسید : ألامام استحل دماء اهل السنة والجماعه؟ آیا امام خمینی ریختن خون اهل سنت را روا دانسته ؟ پاسخ دادم نه چنین چیزی نیست ! او گفت من خودم در کتاب ولایت فقیه امام این فتوی را دیده ام! وقتی برایش توضیح دادم که این کتاب که در واقع جزوه ای به عنوان پیش درآمدی بربحث ولایت فقیه است وسالها قبل از پیروزی انقلاب به صورت سخنرانی در نجف و در زمان حاکمیت صدام جنایتکار بر عراق مورد بحث قرار گرفته واصلا حتی یک کلمه درمورد اهل سنت در بحث ولایت فقیه امام گفته نشده وقطعا این کتاب ولایت فقیه در دست شما جعلیست واقعا دچار شوک شد! وگفت من خودم هم تعجب کردم که این سخنان از امام باشد ولی چون به نام امام چاپ و توزیع شده ما باور کرده بودیم!!! حالا امروزه خدا میداند چه تهمتها وافترا ها به شیعه روامیرند؟!!