پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

۱۱توصیه‌ برای پیشگیری از سرطان

پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 431251
متخصص آنکولوژی ۱۱ روش برای پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان را اعلام کرد و گفت: حفظ وزن مناسب، تحرک، پرهیز از غذاهای شور، الکل و گوشت قرمز از نمونه‌ راههای پیشگیری از ابتلا به سرطان است.
به گزارش جهان، رضا امیری در گفت‌وگو با فارس گفت: یکی از راههای که می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کند این است که تا حد امکان لاغر باشید البته بدون آنکه زیر وزن متعادل قرار گیرید حفظ وزن مناسب یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان برای کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و دیابت انجام داد.

وی افزود: چرا که تجمع چربی در دور کمر باعث می‌شود هورمون استروژن وارد جریان خون شده و سطح هورمون‌ها را افزایش دهد در نتیجه برای بدن مضر بوده و با سرطان‌های سینه، روده بزرگ، لوزالمعده و رحم ارتباط مستقیم دارد.

این متخصص آنکولوژی گفت: حداقل ۳۰ دقیقه در روز باید فعالیت بدنی داشت. این فعالیت‌ها خطر سرطان را کاهش می‌دهد و باعث تقویت سیستم ایمنی و سلامتی دستگاه گوارش خواهد شد.

امیری گفت: راه دیگر محدود کردن مصرف نوشیدنی‌های قنددار و غذاهای فرآوری شده مثل پیتزا، شکلات، شیرینی و سرخ‌کردنی‌ها است.

وی افزود:‌در مقابل مصرف سبزی، میوه، حبوبات و غلات خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. مصرف گوشت قرمز نیز باید محدود شود.

امیری گفت: مصرف زیاد نمک خطر سرطان معده را افزایش می‌دهد و غذاهای آماده، سس، نان حتی خوراکی‌های شیرین مثل کلوچه‌ها حاوی نمک هستند و میزان نمک در روز نباید بیشتر از ۲.۴ گرم باشد.

وی بر عدم مصرف سیگار و قلیان تأکید کرد و گفت: حفظ رژیم غذایی متعادل و متنوع، پرهیز از مصرف الکل، تغذیه نوزاد با شیر مادر به مدت ۶ ماه و توجه به توصیه‌های پیشگیری در زمینه تغذیه و حفظ وزن مناسب از دیگر راههای پیشگیری از ابتلا به سرطان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممنون از مطالب مفیدتان. ای کاش به این گونه مطالب بیشتر بپردازید. ای کاش