سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱
۱۲

تجربه مرگ‌سرگرمی‌جدیدژاپنی‌ها+تصاویر

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۴۶
کد مطلب: 377559
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، "تمرین مردن" که در ژاپنی به آن " Shukatsu Festa" می گویند سرگرمی عجیبی است که چندسالی می شود در میان ژاپنی ها محبوب شده است. در این مراسم هر فردی که مایل باشد می تواند مرگ را یک بار تجربه کند و مراسم ترحیمش را ببیند.

 روز گذشته در مورد یک هنر جذاب در ژاپن صحبت کردیم که در آن یک نقاشی باید با یک حرکت بدن اژدها را روی کاغذ می کشید، با این خبر جلوه هنری این کشور مشخص شد اما حالا یک سرگرمی جالب و عجیب در آن پدیدار شده است.


"تمرین مردن" که در ژاپنی به آن " Shukatsu Festa" می گویند سرگرمی عجیبی است که چندسالی می شود در میان ژاپنی ها محبوب شده است. در این مراسم هر فردی که مایل باشد می تواند مرگ را یک بار تجربه کند و مراسم ترحیمش را ببیند.


این مراسم در حالی انجام می شود که بسیاری از ژاپنی ها فکر می کردند آماده شدن برای مرگ بدبیاری به همراه خواهد داشت. اما جوانان امروزی ژاپن خوابیدن در یک تابوت پر از گل را به این خرافات ترجیح داده اند.


برای انجام این مراسم ترحیم سمبلیک مراکز مختلفی تاسیس شده اند و با قیمت کمی مرگ را جلوی چشمان شما می آورند. در هنگام انجام مراسم گزینه های مختلف قابل انتخاب است برای مثال شما می توانید درخواست کنید که ملافه سفیدی هم روی شما بکشند.

این سرگرمی به قدری محبوب شده است که در سال ۲۰۱۴ تا به حال بیش از ۵۰۰۰ نفر آن را انجام داده اند. ۵۰ شرکت در حال حاضر برای جذب مشتری رقابت می کنند. آن ها همچنین مراسم های دفن و ترحیم اصلی را نیز به عهده می گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدا شفابده!!!!!
ممد
United Kingdom
امان از خوشی زیاد
مآ
خوشی نیست کم عقلیه!
کم عقلی گاهی دوزش انقدر زیاد میشه که با پدیده ای عبرت آموز وبیدار کننده مثل مرگ هم ماندد سرگرمی برخورد میشود!
پیغمبر اکرم ص فرمودند:منهدم کننده لذات را فراوان یاد کنید!
اصحاب پرسیدند:منهدم کننده لذات چیست؟
فرمودند:مرگ!
سرور
آنها اگر چه سمبلیک مرگ را به یاد می آورند اما ما به روزمرگی دنیای خود دل خوش کرده ایم و در حال گناه روزمره عمر خود را به حراج گذارده ایم . بنظر ذات کار آنها هیچ اشکالی ندارد.
علی
اتفاقاً اونها دارن دستورات دین اسلام رو اجرا میکنن!
برخلاف نظر خانم یا آقای (مآ)! که حدیثی ناقص ارائه داده! سفارش همه معصومین (علیهماالسلام) است که همواره مرگ را یاد کنید.
اون حدیثی که بهش اشاره کردن ناقصه! حضرت رسول آن سخن را برای جمعی که دائم در حال عیش و نوش و خنده های بلند بودند فرمود که: انجمن خود را با ياد مكدّر كننده خوشى ها "بیامیزید". عرض كردند : مكدّر كننده خوشى ها چيست؟ فرمود : مرگ.
نمونه دیگر:
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : برترين بى رغبتى به دنيا، ياد مرگ است. برترين عبادت، ياد مرگ است و برترين انديشيدن، ياد مرگ است. پس، هر كه ياد مرگ وجودش را پر كند، گور خود را باغى از باغ هاى بهشت بيابد .(جامع الأخبار : 473/1334 )
دوستعلی
شما که همان حرفهای مآ را به عنوان حدیث آوردید !پس چرا میگید ناقصه؟!!!!!!!!!!!!!!
مضاف بر اینکه یاد مرگی که شما هم به درستی گفتید معصومین توصیه کردند به سبک این زاپنیها مراد ایمه بوده یعنی به صورت سر گرمی که حالا شما میگید ایشان به دستور اسلام عمل کرده اند یا منظور ایمه توجه به مرگ به عنوان حقیقتی حتمی برای بشر وپلی برای ورود به عالم حساب وکتاب بوده است؟تا اعمالمان را با حقیقت عالم تنظیم کنیم وبا توجه به موقت بودن خوشی وغم دنیا به خاطر خوشی وناراحتی زود گذر دچار خلاف نشویم واز مسیر بندگی خارج نشویم؟
اینها مختصات یاد مرگ اسلامیست حالا شما چه شباهتی بین ایندو دیدید که میگید اینا یکیست الله عالم!
علی
اتفاقاً اونها(ناخواسته!) دارن دستورات دین اسلام رو اجرا میکنن!
برخلاف نظر خانم یا آقای (مآ)! که حدیث جعلی و ناقص (و بواقع جعلی!) ارائه داده! سفارش همه معصومین (علیهماالسلام) است که همواره مرگ را یاد کنید.
اون حدیثی که بهش اشاره کردن ناقصه! حضرت رسول آن سخن را برای جمعی که دائم در حال عیش و نوش و خنده های بلند بودند فرمود که: نجمن خود را با ياد مكدّر كننده خوشى ها "بیامیزید". عرض كردند : مكدّر كننده خوشى ها چيست؟ فرمود : مرگ.
نمونه دیگر:
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : برترين بى رغبتى به دنيا، ياد مرگ است. برترين عبادت، ياد مرگ است و برترين انديشيدن، ياد مرگ است. پس، هر كه ياد مرگ وجودش را پر كند، گور خود را باغى از باغ هاى بهشت بيابد .(جامع الأخبار : 473/1334 )
امام صادق عليه السلام : ياد مرگ، خواهش هاى نفس را مى ميراند و رويشگاه هاى غفلت را ريشه كن مى كند و دل را با وعده هاى خدا نيرو مى بخشد و طبع را نازك مى سازد و پرچم هاى هوس را درهم مى شكند و آتش آزمندى را خاموش مى سازد و دنيا را در نظر كوچك مى كند.(بحار الأنوار : 6/133/32 )
امام هادى عليه السلام : به يادآور آن هنگامى را كه پيش روى خانواده ات در بستر مرگ افتاده اى و نه طبيبى مى تواند جلو مردنت را بگيرد و نه دوستى به كارت مى آيد.(بحار الأنوار: 78/370/4)
خواهشن احادیث رو دقیق و از منابع موثق بگیرید
مهدى
به نظر من اگر اين کار باعث بشه به ياد مرگ بيفتن و متنبه بشن ايراد که نداره هيچ خيليم خوبه
Iran, Islamic Republic of
مستحب انسان برای دقایقی در قبر بخوابه
شاید از اون نوع باشه
شاهد
در این مستحبی که فرمودید نیت وانگیزه از انجام فعل چه نقشی دارد؟
تفریح متفاوت یا یاد مرگ واقعی؟!!!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنن فقط مردن مراسم تدفین وتابوت ترحیم است از اصل ماجرا و سوال وجوابش بی خبرن وای مرگ را فقط با مردن می شه تجربه کرد.
سرگرمیه خوبیه