جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مهلت ۳ ساله شورای پول به بانک‌ها

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 387251
شورای پول و اعتبار درحالی عصر دیروز تشکیل جلسه داد که به بررسی بنگاه‌داری بانک‌ها پرداخت و به بانکداران فرجه سه ساله‌ای برای فروش شرکت‌هایشان داد.
به گزارش جهان به نقل از "خبرگزاری دانشجو"، شورای پول و اعتبار عصر دیروز (سه شنبه ۲۹ مهرماه) با حضور اکثر اعضا تشکیل جلسه داد و به بررسی بنگاه داری بانک ها پرداخت.

موضوع بنگاه داری بانک ها مدتهاست که مورد انتقاد بخش های مختلف اقتصادی کشور قرار گرفته و دست آخر هم کار شرکت های بانک ها به شورای پول و اعتبار رسید.

سیاست گذاران پولی و بانکی پیرو اثرات مضر بنگاه داری بانک ها امروز مصوب کرد تا بانک ها تا سه سال آینده سهم خود را از شرکت داری به حد نصاب تعیین شده توسط بانک مرکزی برساند.

لازم به ذکر است که پیش از این بانک مرکزی بانکداران را مکلف کرده بود تا سقف شرکت های خود را تا سه سال آینده به ۴۰ درصد سرمایه شان برسانند و برهمین اساس هم البته طی هفته های اخیر از بانکداران فهرست شرکت هایشان را مطالبه کرده بود که در نهایت مشخصات ۶۰۰ شرکت به میرداماد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *