پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکنش آمریکا به تحریم روسیه در اروپا

يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 377856
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا از تصمیم رهبران اتحادیه اروپا برای آماده‌سازی تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه روسیه استقبال کرد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس خبر داد، «کاتلین هایدن»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از تصمیم رهبران اتحادیه اروپا برای آماده‌سازی تحریم‌های اقتصادی سخت‌تر علیه روسیه استقبال می‌کند.

وی اعلام کرد که آمریکا همکاری نزدیکی با اتحادیه اروپا و دیگر شرکای خود برای مسوول دانستن روسیه به واسطه اقدامات غیرقانونی در اوکراین دارد.

هایدن تصریح کرد که تصمیم اتحادیه اروپا برای آماده‌ کردن تحریم‌های بیشتر علیه روسیه نمایانگر حمایت محکم از حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور است.

رهبران اتحادیه اروپا اواخر روز گذشته، شنبه، از هیأت اجرایی خود درخواست کردند که هرچه سریعتر تحریم‌های اقتصادی سخت‌تری را که احتمالاً ظرف یک هفته به تصویب می‌رسد، علیه روسیه آماده کنند.

اواخر هفته جاری، ناتو قرار است نشستی را در «ولز» برگزار کند و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در آن حضور خواهد یافت و بررسی تحولات اوکراین یکی از موضوعاتی است که قرار است در این نشست مطرح شود.
https://jahannews.com/vdcdk50s9yt05j6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdk50s9yt05j6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *