سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

هراس آمریکا از توان سایبری روسیه و ایران

يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 410182
مقامات آمریکایی در مورد افزایش توانمندی‌های سایبری روسیه بسیار نگران هستند و آن را تهدیدی برای خود و ثبات جهانی می‌دانند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از وی تری خبر داد، مقامات آمریکایی مدعی هستند روسیه موفق به طراحی بدافزارهایی شده که قادر به نفوذ به سیستم های کنترل صنعتی و خرابکاری در آنها هستند.

در تازه‌ترین گزارش ارزیابی تهدیدات جهانی که توسط اداره اطلاعات ملی آمریکا تهیه شده، حملات سایبری بزرگترین تهدید برای آمریکا و جهان در حال حاضر دانسته شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: احتمال وقوع حملات مصیبت بار از جانب هر بازیگر خاصی در حال حاضر بعید است. ما به جای اینکه منتظر وقوع یک حمله سایبری آخرالزمانی باشیم که کل زیرساخت های آمریکا را از کار می اندازد، در انتظار چیز متفاوتی هستیم.

ما پیش بینی می کنیم مجموعه ای از حملات سایبری در سطح پایین تا متوسط از سوی مجموعه متنوعی از منابع در گذر زمان رخ دهد که مجموعه هزینه هایی را به توان رقابتی اقتصاد آمریکا و امنیت ملی آن تحمیل خواهد کرد.

در ادامه گزارش ادعا شده که وزارت دفاع روسیه در حال ایجاد یک مرکز فرماندهی به منظور انجام فعالیت های سایبری است. از جمله این فعالیت ها می توان به طراحی بدافزار برای نفوذ به سیستم های کنترل و فرمان بخش انرژی و هدایت آنها از راه دور اشاره کرد.

با توجه به اینکه سیستم های یاد شده نیروگاه های برق، سیستم های بزرگ حمل و نقل، ترافیک هوایی و زیرساخت های بخش نفت و گاز را کنترل می کنند اختلالشان می تواند فاجعه آفرین باشد.

در گزارش مذکور علاوه بر روسیه در مورد تهدیدات سایبری ایران، چین و کره شمالی هم اظهار نگرانی شده و هدف ایران از این حملات پشتیبانی از اهداف خود در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی عنوان شده است. همچنین مواردی از حملات به موسسات مالی و بانکی، نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی اقتصادی در آمریکا و کشورهای متحد آن در چهار سال اخیر به ایران نسبت داده شده است.

برای مطالعه این گزارش می توانید به آدرس www.dni.gov/files/documents/Unclassified_۲۰۱۵_ATA_SFR_-_SASC_FINAL.pdf مراجعه نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *