شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

نصف گل‌های تولیدی کشور دورریز می‌شود

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 420785
رییس اتحادیه گل و گیاه گفت: روزانه حدود دو میلیون گل در کشور تولید می شود که در فصل گرما به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب نیمی از آن دور ریخته می شود.
به گزارش جهان، جلال عجایبی در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: وضعیت تولید بسیار مطلوب بوده و روزانه حدود ۲ میلیون شاخه گل در کشور تولید می شود اما این محصول از بازار مناسبی برخوردار نیست.

رییس اتحادیه گل و گیاه با بیان اینکه هر روزه بخش زیادی از تولید گل کشور دور ریخته می شود ادامه داد: در فصل گرما دور ریز گل بیشتر شده و نیمی از تولیدات این بخش در عمده فروشی ها و مغازه ها دور ریز می‌شود.

عجایبی اظهار داشت: در مناسبت‌هایی مانند ماه مبارک رمضان و محرم و صفر میزان دور ریز گل بیشتر می شود و برنامه منسجی برای ساماندهی این حجم از تولیدات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: میران صادرات گل نیز ناچیز است و تاثیری بر تنظیم بازار این محصول ندارد به طوری که سالانه تنها یک درصد از تولیدات گل شاخه بریده ما قابلیت صادرات دارد اما بازار صادارت گیاهان آپارتمانی در مقایسه آن مناسب است.

عجایبی خاطرنشان کرد: برای صادرات گل نیازمند صادرات متداوم و یکنواخت هستیم اما به دلیل اینکه زیر ساخت‌های صادراتی مورد نیاز این صنعت وجود ندارد، بازار‌های صادراتی قرارد‌های سالانه‌ای برای صادرات این محصول با تولید کنندگان ایرانی منعقد نمی‌کنند.

وی در پایان تاکید کرد: برای رونق صادرات گل، پایانه صادراتی این محصول در کشور ایجاد اما به دلیل مشکلات مالی، پروژه به صورت نیمه کاره رها شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *