شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۴

واکنش آیت الله جنتی به سخنان احمدی نژاد

جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب: 120580
دبير شوراي نگهبان با تقدير از عملكرد نيروي انتظامي در برخورد با بدحجابي و نيز با انتقاد از برخي اظهار نظرها در محدود كردن اين اقدام، تصريح كرد: هيچ كس حق ندارد دست نيروي انتظامي را در برخورد با بدحجابي ببندد.
به گزارش  فارس، آيت‌الله احمد جنتي خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول، مسئله حجاب را موضوع روز كشور دانست و افزود: هر چند مشكلات زيادي در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و غيره داريم، اما مسئله امنيت اخلاقي نبايد با اين بهانه كه مسائل مهم‌تري پيش رو داريم، ناديده گرفته شود.
جنتي حجاب را حكم قرآن و دستور پيامبر اسلام دانست و افزود: واجب است كه زنان پوشش اسلامي داشته باشند و اين موضوع از سوي هيچ يك از مسلمين انكار نشده است كه زن نمي‌تواند با هر چهره‌اي كه مي‌خواهد در جامعه ظاهر شود.
وي با تأكيد بر اينكه بايد فضاي جامعه اسلامي بوده و مظاهر اسلامي در همه جا به چشم بخورد، نصريح كرد: ‌در مملكتي كه مدعي اسلام ناب محمدي است و مي‌خواهد الگو باشد و جوانانش مي‌خواهند در ميادين شهادت حاضر شده و اين همه شهيد در راه ارزش‌هاي اسلامي مانند حجاب و عفاف داده است اين موضوع ناديده گرفته شود.
دبير شوراي نگهبان سكوت در برابر بدحجابي را گناهي نابخشودني دانست و با انتقاد از برخي اظهارنظرها در اين زمينه گفت: برخي حرف‌هايي مي‌زنند كه هيچ عقل و ديني قبول نمي‌كند و وقتي كار به موضوع مبارزه با بدحجابي مي‌رسد مي‌گويند بايد كار فرهنگي صورت گيرد حال سوال اين است كه چرا بايد در اين مورد كار فرهنگي كرد و در جاهاي ديگر كار فرهنگي نمي‌كنند؟
جنتي افزود: آيا مي‌توان مثلا در مبارزه با اراذل و اوباش و يا قاچاقچيان مواد مخدر نيز فقط به كار فرهنگي بسنده كرد؟
وي ادامه داد: مردم بايد به قانون احترام بگذارند و من از اين آقايان مي‌پرسم اگر جرأت مبارزه با بدحجابي در خيابان‌ها را نداريد چرا در دستگا‌ه‌هاي زير نظر خودتان به اين امر نمي‌پردازيد؟ اين موضوع بايد تا كجا پيش برود؟
خطيب موقت نماز جمعه تهران، با طرح اين پرسش كه اگر زني بدون حجاب به خيابان آمد با او چه كار بايد كرد؟ افزود: آيا بايد با بهانه كار فرهنگي اين زن را رها كرد تا جوانان فاسد شوند و ما فقط به خواندن روايت براي آنها اكتفا كنيم تا اين موضوع زياد شود؟
جنتي با انتقاد از اينكه چرا عده‌اي حساب نشده حرف مي‌زنند؟ اضافه كرد: نيروي انتظامي دارد كار خود را مي‌كند و نبايد دست او را ببنديم.
وي گفت:‌متاسفانه امروز از نهي از منكر نيز جلوگيري مي‌كنند؛ ما معتقديم اگر فردي در نيروي انتظامي تخلف كرد، گوش او را كشيده مجازاتش كنند و مجازات را نيز اعلام كنند اما با تخلف يك مامور نمي‌توان كار را زمين گذاشت.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: مثلا اگر مامور ماليات كار خلافي كرد، بايد ديگراز گرفتن ماليات پرهيز كنيم؟ با تخلف مامور كه نمي‌توان قانون را زير پا گذاشت بلكه بايد حد و مرزها را روشن كنيم.
جنتي با بيان اينكه چه طور شده كه امروز برخي از نهي از منكر هم جلوگيري مي‌كنند؟ گفت: مثلا در هواپيما كه خانمي بدحجاب بود وقتي گفتيم به او تذكر بدهند اعلام كردند كه ما نمي‌توانيم اين كار را انجام دهيم.
جنتي خاطرنشان كرد: هر چند در ابتداي حركت هواپيما تذكري در خصوص رعايت حجاب داده مي‌شود اما اين كافي نيست و بايد به افراد بدحجاب تذكر داد. البته اين تذكر نيز بايد جوري باشد كه مشكل ايجاد نشود.
وي با بيان اينكه چرا برخي براي فقه اسلام و فتاواي علما ارزش قائل نيستند، تصريح كرد: فسادي كه يك زن بدحجاب در جامعه پخش مي‌كند از سم بدتر بوده و موجب مي‌شود تا جواناني كه بايد در ميادين ايثار، شهادت و مبارزه با دشمن حاضر شوند، در ورطه شهوت‌راني، عياشي و فساد اخلاقي بيفتند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به خصوصيات اخلاقي جوانان انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس تصريح كرد: اگر اين جوانان و شهدا كه چنين افتخاراتي آفريده‌اند دنبال همين مسائل مي‌رفتند وضع ما اسف‌بار بود.
جنتي با تقدير از زحمات و اقدامات نيروي انتظامي در موضوع برخورد با معضل بدحجابي و با بيان اينكه من نيروي انتظامي را تشويق مي‌كنم و در جريان كارهاي آنها نيز قرار دارم، خاطرنشان كرد: البته خود نيروي انتظامي نيز سعي مي‌كند مسائل را به درستي رعايت كند اما كسي حق ندارد دست آنها را در اين زمينه ببندند و ديگران بايد به آنها كمك كنند.
وي خطاب به ائمه جمعه سراسر كشور گفت: اين عزيزان بايد در منابر خود تذكر بدهند و اينگونه نيست كه به دستور شخصي هر كسي كه باشد دستور خدا را زير پا بگذارد.
دبير شوراي نگهبان ادامه داد: از طرف ديگر اين موضوع يعني برخورد با بدحجابي مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است كه به فرموده امام(ره) هر چند قانون نيست اما در حكم قانون است و بايد اعمال شود.
جنتي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن ماه مبارك رجب، شعبان و رمضان اين ماه‌ها را يك فرصت طلايي براي آمرزيده شدن گناهان و طلب مغفرت از خداوند متعال دانست و افزود: اگر خداوند بخواهد ما را به دليل گناهانمان مجازات كند، هيچ كس طاقت آن را نخواهد داشت بنابر اين بايد از اين فرصت‌ها براي آمرزش گناهان حداكثر استفاده را ببريم.
وي همچنين با تقدير از حضور جوانان و دانشجويان در مراسم اعتكاف آنها را سرلوحه ديگر جوانان كشور دانست كه نشان مي‌دهند در هر شرايط جامعه مي‌توان به موضوع عبادت و ياد خدا پرداخت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالي بود اين نشان مي دهد آنچه براي ما مهم است انقلاب و ارزشهاي انقلابي نه اشخاص و مقام ها، اگر به رئيس جمهور محترم راي داديم فقط بخاطر ارزشها بوده كه ايشان البته بايد بعنوان حافظ اين ارزشها نقش اول را داشته باشد اگر اينطور نباشد پس بهتر است نام فرهنگ را كه وزارت ارشاد يدک مي كشد از آن برداشته شود
Latvia
كسي (مخصوصا آقاي احمدي نژاد) نمي گويد بي حجابي خوب است. بلكه مشكل اصلي تعيين حدود ، خط قرمزها و نحوه برخورد با بدحجابي است و اينكه نبايد يك فرد مثل مامور نيروي انتظامي با تشخيص خود حدود و خط قرمزها را تعيين و برخورد كند. نبايد با كلي گويي و خلط مبحث به بهانه دفاع از حجاب احساسات مردم را به بازي گرفته وبه حاشيه ها دامن زد.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم این سخنان سبب برخورد خشونت امیز با هموطنان نشود چرا که به نظر بهترین روش برای مبارزه با شبیخون فرهنگی کار فرهنگی می باشد.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش در مورد اهانت نسبت به نوه ی امام هم صحبت می شد.