شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۸

رهبر:رئيس جمهور به فتنه گران چراغ سبز نشان داد

سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 120184
سخنان رئيس‌جمهور پيرامون "حجاب و عفاف " چراغ سبزي براي جريانات فاسد بود 
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس گفت: نمي‌خواهم بگويم رئيس‌جمهور مروج بدحجابي يا بي‌حجابي است يا نسبت به آنها اعتقادي ندارد اما آن بخش از سخنان وي پيرامون حجاب و عفاف چراغ سبزي براي جريانات فاسد بود.

به گزارش [جهان به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام محمد تقي رهبر نماينده مردم اصفهان و رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس كه پيش از ظهر امروز سه‌شنبه در حاشيه جلسه علني مجلس با خبرنگاران پارلماني گفت‌وگو مي‌كرد به تشريح ديدارهاي روز گذشته روحانيون مجلس با مراجع و علما در قم پرداخت.
رئيس مجمع روحانيون مجلس در ادامه خاطرنشان كرد كه آغاز اصلاحات فرهنگي از دولت يكي  از تفكرات و توصيه‌هاي علما و مراجع به نمايندگان روحاني بود.
وي با بيان اينكه بحث عفاف و حجاب در جامعه تضعيف شده است، يادآور شد: علما اين نكته را نيز مورد توصيه قرار دادند كه دولت نبايد از وظيفه عفاف و حجاب شانه خالي كند و مجلس نيز بايد بر اساس وظيفه نظارتي و قانوني خود در اين زمينه ورود پيدا كنند.
اين نماينده روحاني مجلس با تاكيد بر اينكه علما بر مقابله روحانيون مجلس نسبت به مفاسد ضمن حفظ قدرت، منطق و شجاعت تأكيد داشتند، گفت: علما بر اين باور بودند كه صدا و سيما بايد مروج فرهنگ عفاف و حجاب باشد.
رهبر با اشاره به محور ديگر گفت‌وگو نمايندگان روحاني با علما و مراجع در قم گفت: اين نكته كه غربي‌ها برخي مسائل از جمله مسئله هسته‌اي را عليه ما چماق كرده‌اند، مورد توصيه علما و مراجع بود كه بايد در برابر چنين فشارهايي كوتاه نياييم چراكه اگر در مقابل غرب مقدار كمي كوتاه بياييم بايد همواره در مقابل آنها كوتاه بياييم.
وي در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: متاسفانه در انتخابات رياست جمهوري برخي با موضع‌گيري‌هاي خود به بدحجابي‌ چراغ سبز نشان دادند از اين رو سؤال ما اين است كه چرا بايد مسئله حجاب و عفاف در چند سال گذشته معطل بماند.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت‌الاسلام رهبر در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران پارلماني با انتقاد از بخشي از سخنان رئيس‌جمهور در گفت‌وگوي تلويزيوني پيرامون برخورد با مظاهر بدحجابي، بازتاب اين سخنان احمدي‌نژاد درحوزه علميه قم را بسيار منفي و موجب تعجب همگان عنوان كرد و گفت: چرا زماني كه بحث عفاف وحجاب و نظارت بر آن احيا مي‌شود چنين مسائلي مطرح مي‌شود.
وي در ادامه افزد: ما هم با برخي برخوردهاي نامشروع در زمينه حجاب و عفاف مخالفيم اما نبايد به بي‌حجاب‌ها و بدحجاب‌ها چراغ سبز نشان داد.
وي از رئيس‌جمهور و دولت خواست كه سخنان رهبري، علما و مردم و ائمه جمعه را پيرامون عفاف وحجاب بشنود و به آن عمل كند.
وي با يادآوري به رئيس‌جمهور و دولت گفت: اين مردم كه به شما راي دادند همان‌هايي هستند كه اهل نماز جمعه هستند از اين رو رضايت عده‌اي فاسد را در نظر نگيريد. چرا كه بدحجاب‌هاي سبز همان‌هايي هستند كه به شما راي ندادند.
نماينده مردم اصفهان در خانه ملت حجاب را نمادي براي انقلاب و نظام اسلامي برشمرد و اظهار داشت: نمي‌خواهم بگويم رئيس‌جمهور مروج بدحجابي يا بي‌حجابي است يا نسبت به آنها اعتقادي ندارد اما آن بخش از سخنان ايشان در تلويزيون پيرامون حجاب و عفاف چراغ سبزي براي جريانات فاسد بود.
وي تاكيد كرد: در اينكه بايد در حوزه عفاف و حجاب و مبارزه با مظاهر بدحجابي فرهنگ‌سازي شود شكي نداريم، اما در اسلام هم فرهنگ‌سازي وجود دارد و هم برخورد با مظاهر منكر.
رئيس مجمع نمايندگان روحانيون مجلس با اعلام آمادگي براي مناظره با رئيس‌جمهور در يكي از برنامه‌ رسانه ملي پيرامون مسئله حجاب و عفاف گفت: در اين مناظره با دلايل اسلامي اثبات مي‌كنم كه بايد تشكيلاتي براي برخورد با منكرات وجود داشته باشد.
وي اين نكته را نيز يادآور شد كه كساني كه اسلام‌شناس نيستند نبايد در مورد مسائل اسلامي بحث كنند.
وي در ادامه با بيان اينكه سخنان رئيس‌جمهور در رسانه ملي بحث‌هاي مثبتي نيز داشت اظهار داشت: اما اينكه مشاور فرهنگي و رئيس دفتر ايشان نسبت به مسئله فرهنگ حجاب و عفاف معارضه دارند براي مردم، امت حزب‌الله و مراجع و علما قابل قبول نيست.
رهبر در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص اظهارات اخير رئيس دفتر رئيس‌جمهور درباره ورود برخي خواننده‌ها به كشور گفت: اين مسئله بايد شامل افرادي شود كه به نفع بيگانه كار نكرده‌اند و در كشورهاي خارجي و محافل ضد ديني حركت نكرده‌اند.
رئيس مجمع نمايندگان روحانيون مجلس در پاسخ به سؤالي در خصوص ديدار اعضاي مجمع متبوع خود با سيد حسن خميني گفت: هيچ يك از روحانيون مجلس با آقاي سيدحسن خميني ديدار نكرده‌اند.
وي اين نكته را متذكر شد كه در ديدار با مراجع اين نكته نيز مورد تاكيد قرار گرفت كه بايد بيت حضرت امام راه ايشان را دنبال كند و با برخي جريانات ضد امام همراهي نداشته باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور یک روز بعداز ظهر تشریف بیارند پارک شفق تو یوسف اباد بعد راجع به حجاب اینجوری صحبت کنند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همینطور است که آقای رهبر می فرمایند!
Iran, Islamic Republic of
از اقای احمدی نژاد انتظار نداشتیم
Iran, Islamic Republic of
سلام
برخورد با بی حجابی خیلی خوبه و باید انجام بشه.اما باید یادمان باشد که مهدی هاشمی هنوز در آنسوی آبها دارد اکسیژن مصرف می کند و دیگر رسانه ها به او توجهی ندارند.امیدوارم بحث حجاب در حال حاضر برای رضای خدا باشد و پشت پرده سیاسی نداشته باشد.
United Kingdom
از آقای رهبر بعیده که دکتر را به چراغ سبز دادن به دشمنان خونیش متهم کند.راستی آقای رهبر در زمان خاتمی چقدر از ابتذال و بی بندو باری سازمان یافته آن دولت انتقاد می کرد البته حتماً ایشان منتقد بوده .
Iran, Islamic Republic of
البته آقای رئیس جمهور خدوم که وقت خواندن مطالب سایت هارا ندارند و از قرار معلوم مطالب سایتها و روزنامه ها و انتقادات مردم که در سایت رئیس جمهور درج می گردد توسط عوامل رئیس دفتر ایشان جمع بندی و بعد از ملاحضه (سانسور)............. آنهارا تحویل رئیس جمهور می دهند.
حالاخودتان فکر کنید که اگر این برنامه ها و بعضاً کج روی های دولت مقصرش...... باشد آیا می شود بازخورد منفی آن به گوش رئیس جمهور ولایی ما برسد و بعد هم ایشان یاد انتخابات 84 بیفتد یاد استقبال خانواده های شهدا که جگرشان از کارهای این چنینی خاتمی خون بود و شکایتشان را هم فقط به فرزندشان می گفتن و ...
Iran, Islamic Republic of
ایشان حرفی خوبی زد گفت که باید برای حجاب از لطافت و کار نرم فرهنگی استفاده شود ولی با مظاهر فساد اخلاقی که سازماندهی شده برخورد جدی کرد این حرف چرا اینقدر بد به نظر رسیده است
Iran, Islamic Republic of
حرفهاي دكتر در مورد حجاب كاملا منطقي و درست بوده ، ايشان بدحجابي را تاييد نكردند فقط به نحوه برخورد با بد حجابي نظري ديگري داشتند نمي دانم چرا بعضي ها معني حرفهاي رئيس جمهور را متوجه نشدند.