شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۸
۵۸

آرزوی جالب نویسنده عرب: کاش این زن رهبر امت عرب بود!

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 383084
تحلیلگر مشهور جهان عرب، با تقدیر از مواضع رئیس جمهور آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل، از این که سران عرب برای "بوسیدن دست لیونی" و عرض تبریک به‌خاطر کشتار مردم غزه صف کشیده‌اند، ابراز انزجار کرد.
آرزوی جالب نویسنده عرب: کاش این زن رهبر امت عرب بود!
سرویس بین الملل جهان نيوز: عبدالباری عطوان در سرمقاله امروز "رأی الیوم" نوشت: این نام را به خاطر بسپارید؛ "کریستینا فرناندز دکرشنر"، رئیس جمهور آرژانتین. همواره آرزویم این بوده و هست که ای کاش این زن، رهبر تمام امت عرب بود؛ زیرا در حالی که رهبران و وزرای خارجه کشورهای عربی برای بوسیدن دست تزیپی لیونی وزیر دادگستری اسراییل و یکی از مجرمان حمله دوم و سوم به نوار غزه صف کشیده اند؛ و برای اظهار میانه روی و تمایل به صلح و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و چه بسا عرض تبریک به او و ارتشش در کشتار مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه از یکدیگر گوی سبقت ربوده اند، رئیس جمهور آرژانتین بر تریبون شورای امنیت سازمان ملل از تناقض های سیاست امریکا سخن گفت و دروغ های آنان را افشا کرد.

عطوان می نویسد: "کریستینا فرناندز دکرشنر" به سیاست های دشمنانه امریکا تحت پوشش مبارزه با داعش حمله کرد و به صراحت گفت: شما گفتید که از معارضانی حمایت می کنید که انقلابیون هستند و امروز در این نشست برای مبارزه با این انقلابیون که بعدها مشخص شد تروریست هستند جمع شده ایم و پس از حادثه ۱۱ سپتامبر قطعنامه ای مبنی بر مبارزه با القاعده صادر کردید و هزاران شهروند بی گناه را به این بهانه در عراق و افغانستان به خاک و خون کشاندید اما این دو کشور همچنان از حضور تروریست رنج می برند.

رئیس جمهور آرژانتین فراتر از این رفت و گفت: از عظمت فاجعه ای که اسراییل مرتکب شد و نیز مرگ هزاران شهروند فلسطین چشم پوشاندید و تمام توجه خود را به موشک هایی که بر آن ها پرتاب شد، متمرکز کردید. موشک هایی که خسارت آنچنانی برای اسراییلی ها دربرنداشت". عطوان در ادامه می افزاید: ما امروز برای صدور قطعنامه بین المللی در خصوص جرم و جنایات دولت اسلامی شام و عراق و مبارزه با آن جمع شده ایم و این در حالی است که داعش از سوی کشورهایی که شما خود به آن واقف هستید، حمایت مالی و نظامی می شود.

تحلیلگر مشهور عرب ادامه داد: ترجمه و پخش زنده سخنان رئیس جهمور آرژانتین را قطع کردند تا صدای او به جهان نرسد؛ و ادعا کردند که این حادثۀ بی نظیر در تاریخ سازمان ملل، بر اثر اشکال فنی رخ داده است!! اما در حقیقت آمریکا، برادر بزرگ اسرائیل چنان از این سخنان ناخرسند شده که برای قطع آن به روش هایی چون طرح ادعای مشکل فنی متوسل شده است. این در حالی است که سخنان کسالت آور سران عرب در پشت این تریبون، از تکرار دورویی و "نفاق" برای آمریکا آکنده بود و تنها به بزرگ جلوه دادن خطر تروریسم داعشی و "اسلام تندرو" بسنده کردند و جز عدۀ بسیار معدودی از آنها، کسی به تروریسم دولتی اسرائیل اشاره نکرد.

به عقیده عطوان امریکا نمی تواند رئیس جمهور آرژانتین را به دلیل ایستادن در جبهه شهداء، مجروحان و یتیمان نوار غزه توبیخ کند، زیرا او یک رئیس جمهور منتخب مردم است و به ملتش احترام می گذارد و بیش از هر چیز به ارزش عدالت، حقوق بشر و کرامت در کل جهان پایبند است و از امریکا نمی ترسد. بله، امریکا برای مقابله با داعش بیش از چهل کشور را با خود همراه کرده و هواپیماهای آنان را به خدمت گرفته است و خلبانان عرب به این اقدام افتخار می کنند؛ و این در حالی است که رهبران و وزرای خارجه شان برای تحکیم و عادی سازی روابط و ستودن سیاست های اسراییل در تخریب نوار غزه با لیونی بر سر میز شام می نشینند.

عطوان ادامه داد: ما از دیدن این صحنه ها عصبانی هستیم. چگونه ثروت ها و میراثمان را در مقابل چشمانمان به غارت می برند؟ چگونه جان شهروندان ما را با جنگنده های خودمان که در جنگ با اسراییل هیچ کدام از آنها را ندیده ایم، می گیرند؟ من از خانم کریستینا فرناندز دکرشنر تشکر می کنم؛ او با وجود زن بودنش، از مردانی که ادعای مردانگی می کنند هزار بار شجاع تر است. از ایشان به دلیل گفتن حق، بدون ترس از امریکا، هواپیماها، موشک ها و ناوگانش تشکر می کنم.
منبع: العالم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جای دکتر خالی
Canada
دکتر رفته دکتر. حیف که دوستش هوگو به ملکوت پیوست.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
کدوم دکتر؟
نکنه...!
حران
Iran, Islamic Republic of
کجا رفتن اون حرامیانی که با آبروی ایران بازی کردند و سالها قبل در بحث بمبگذاری در آمیا ایران رو متهم کردند و انگ تروریستی بهش زدن!!!!
مرگ بر سلطنت طلب
مرگ بر فتنه سبز
مرگ بر جدایی طلب
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر انگلیس
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر افراطی
مجتبی
مرگ بر انگل یس
مرگ بر انگلیس
مرگ بر انگل یس
مجید مجد
به نظر من اینطور توهین و تندروی درست نیست.کمی در برابر هم مهربان باشیم.
خوبی زمان دکتر این بود که درسته مثل الان هر روز قیمتها بالاتر میرفت و مثل الان هیچ چیز سرجاش نبود ولی حداقل وقتی صحبت میکرد جلوی غربیها سرمون رو بالا میگرفتیم نه اینکه اونها هی بزنن تو سرمون و ما هم مثل دیوونه ها هی بخندیم
انشاء الله که خداوند هر چه زودتر تو و امثال تو را شفا دهد...
از 8 سالی که دکتر بود 2 سالش گرونی بود
بقیش چی؟؟؟
ايماني
Iran, Islamic Republic of
واقعاحرف درستي عزيزمان زده(تواون 8سال 1/5سال آخرش بودكه تورم لجام گسيخته شد)يعني علاوه براشتباهات دولت وتحريمها، منافع بعضيها!!براي جلب آراي مردم درانتخابات دخيل بوده است.
بعدا روشن ميشود...
Iran, Islamic Republic of
احسنت
یه الهم عجل لولیک الفرج. میخوند جیگرمون حال میومد بخدا، اقلا حاج حسن این سنت حسنه محمودو یاد بگیره
ایکاش فتنه گران خوش رقص اسراییل به اندازه ایشان ازاده بودند
یاسر
عبد الباری عطوان مشهور ترین روزنامه نگار عرب است که همیشه در مقاله هایش با سرزنش حکام عرب به دلیل ترس از امریکا واسرائئل "جمهوری اسلامی و مقام رهبری را به دلیل حمایت از ارمان فلسطین و ملتهای مسلمان ستایش میکند. و سال گذشته بعد از ارسال بهباد حزب الله به داخل اسرائئل "تاکید بر ایرانی بودن این فناوری "نوشت که ای کاش من هم ایرانی بودم.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تنها چيزي كه براي حكام مرتجع عرب مهم هست شكم ... هست حتي اگر همه امت عرب قرباني شوند .
...
Iran, Islamic Republic of
امروز صبح كه موضع ضعيف و لرزان و خيلي مودبانه روحاني را درقبال جسارت قبيح نخست وزير خبيث انگليس شنيدم خيلي چندشم آمد. واقعا تاسف بار بود!
Iran, Islamic Republic of
ضعیف و لرزان؟
فحش باید میداد شما راضی میشدی؟
یا مهدی
France
دقیقا باید فحش میداد به این انگلیس عوضی
مجتبی
نه عزیزم فحش رو ک ب ما باید بده نه ب اون با ادبا
علیرضا
فحش مذموم هست در هر شرایطی ولی یه صحبتی میکرد شبیه آقای لاریجانی
لااقل از همون ادبیاتی استفاده می کرد که در برابر منتقدان داخلی استفاده می کند، مثل یزدل، ترسو، بی شناسنامه و ...
زهیر
Iran, Islamic Republic of
به جهنم یادت رفت
از رییس جمهور انتظار داشتیم نصف اون ادبیاتی که در برابر منتقدان داخلی به کار می برند در جواب روباه پیر به کار می بردند تا دیگه جرات نکنه با نگاه استعماری به ایران نگاه کنه.
ايماني
Iran, Islamic Republic of
كسي نگفت فحش بدن ،جواب دندان شكن ميخواست،نه سكوت ذليلانه!!!
لااقل يه جهنم! هم به نخست وزيرانگليس حواله ميداد!!!
Iran, Islamic Republic of
توقع ديگه اي داشتيد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زهیر
Iran, Islamic Republic of
دلمون می خواست به كامرون هم بگه برو به جهنم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش رییس جمهور ایران در انگلیس درس نخوانده بود. و ای کاش رییس جمهور ایران هم ...
Iran, Islamic Republic of
ای کاش و صد حیف ....
Iran, Islamic Republic of
درس يا ... دل باخته شدن؟؟؟؟؟؟؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
شهيد دكتر چمران هم در امريكا درس خوانده بود
... اما ، اين كجا و ان كجا

...
ای کاش رئیس جمهور ایران هم یه سرهنگ بود............
Iran, Islamic Republic of
اگر اين زن رهبر اعراب بود اسراييلي وجود نداشت.
اگراين زن... بود كشتارغزه نبود
اگه اين زن ...بودتوسعه طلبي صيهونيستها نبود.
اگه... اين همه جنايات اسراييل بر عليه ملتهاي مسلمان نبود.
اگه..
اگه ......
اگه و......................................!!!!!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای دکتر احمدی نژاد خالی چه دوران با عزتی بود زمانی که ایشان با شخنان بلیغ و شیوا غربیها و حکام مرتجع عرب و حامیان تروریست رو رسوا میکرد ولی الان جز لبخند چندش آور بعضی ها که الان برای خودشون هم شده تلخند چیزی نمیبینیم اون قضیه ملاقات با دیوید کامرون که از شروع تا پایان نطقش در سازمان ملل هم که منو یاد ملاقات خاتمی با ژاک شیراک انداخت
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
سخنراني دكتر احمدي نژاد كه يك رئيس جمهور غير روحاني بود آغاز و پايانش با دعاي فرج و ذكر بسم الله الرحمن الرحيم بود اما اين آقاي اعتدال كه تصادفا" هم در كسوت روحاني است و هم نام فامليش روحاني آخر سخنراني اش بجاي ذكر دعا و والسلام عليكم گفت : متشكرم !!!! خوبه نگفت مررررررررسي !!!!!
روجا
روزنامه های زنجیره ای باصطلاح اصلاح طلب هم سختات خاتن کریستیتا را سانسور کردند عجب روزنانه های سرسپرده به غربی که اینها هستند.
Iran, Islamic Republic of
یادتان باشد اردوغان هم روزی مواضع ضد صهیونیستی داشت و براش به به چه چه گفتید اما حالا...
با یک سخنرانی خیلی جوگیر نشوید لطفا.
اون تو اوجش هم که کشتار کشتی مرمره بود ُروابط با اسراییل رو قطع نکرد.
مصداق بارز سران عرب آیه ۹۷ سوره توبه است که می فرماید :الاعراب اشد کفرا و نفاقا. اعراب بادیه نشین شدید ترین هستند از حیث کفر و نفاق
ای سرهنگ حقوق نخوانده
رئیس جمهور آرژانتین عجب سرهنگیه
2سال باید حقوق می خواند
Iran, Islamic Republic of
اي زنان مرد نما ببينيد ودرس بگيريد
Iran, Islamic Republic of
فاعتبروا يا اولي الابصار
Iran, Islamic Republic of
افرين بر اين شير زن
Iran, Islamic Republic of
زن مگو مرد افرين روزگار
علی
باید کمپینی در حمایت بین المللی از ایشان و حرفهاش تشکیل شود و طومار تشکر برایش ارسال گردد....
روزنامه های اصلاح طلب باید بابت سخنرانی آقای ببخشید خانم کریستینا فرناندز دکرشنر را تیتر نمایند قطعه ای از تاریخ نه دیدار با یک یاغی شرور گستاخ انگلیسی را تیتر کنند
جناب سرهنگ کریستینا فرناندز دکرشنر
قریشی
خلایق هرچه لایق.
حیف این زن و امثال این زن که رهبر عربها شوند...
محلاتی
ای کاش رئیس جمهور ما هم اینطوری صحبت میکرد
این زن،مردانه صحبت کرد.
دمش گرم
علی
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی بود
زده برجک نتانیاهو و اوباما و کامرون پائین آمده
بیکار
Iran, Islamic Republic of
این سرهنگ ، بی سواد ، بی شناسنامه ، عصر حجری که در قرن 19 زندگی می کنه ما رو یاد دکتر انداخت .
روحانی مچکریم !!!!
ما که حقوق دانشو دیدیم .سرهنگشم از آرژانتین تجربه کردیم.باریکلا به سرهنگ فرناندز...دیگه سرهنگه دیگه....................اگه حقوق دان بود حتما یه جوری سخنرانی می کرد که طرف غربی ازش نا امید نشه یه وقت!حالا خوبه کامرون توی سازمان ملل به مردمش توهین نکرده بود،دیگه اونوقت چی میشد...........!!!!
انشالله به زودی احمدی نژاد دلاور بر می گرده....