پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۱۴

توضیحات ظریف درباره مصاحبه غربی‌ها با دانشمندان هسته‌ای

دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب: 424385
وزیر امور خارجه کشور با بیان اینکه در دولت سابق مصاحبه‌هایی با دانشمندان هسته‌ای کشورمان از سوی مأموران آژانس انجام شد، تاکید کرد: مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای، ارتباطی به اصل مذاکرات ندارد.
توضیحات ظریف درباره مصاحبه غربی‌ها با دانشمندان هسته‌ای
به گزارش جهان، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با خواسته کشورهای غربی مبنی بر مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشور، گفت:‌ به‌طور حتم رویکرد همه ارکان نظام پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب است.

وزیر امور خارجه کشور ادامه داد: البته موضوع مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای، ارتباطی به اصل مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ ندارد و این یک مسئله کناری و فرعی بوده و حدود ۱۰ سال است که کشور برای حل این ادعاها و بهانه‌ها اقداماتی کرده است.

وی ادامه داد: در این رابطه روش‌هایی برای رفع ابهامات صورت گرفت و حتی در دولت سابق مصاحبه‌هایی با دانشمندان هسته ای کشورمان از سوی مأموران آژانس انجام شد.

ظریف افزود: در آن دوران با افراد مختلف در ایران مصاحبه شد و حتی آن‌ها از مراکز و اماکن مربوطه بازدید کردند، اما هیچ ابهامی پیدا نشد که این موضوع نشان‌دهنده بهانه‌جویی غربی‌ها است.

وزیر امور خارجه کشور با اشاره به ادعاهای مقامات آمریکایی‌ مبنی بر موافقت ایران برای مصاحبه با تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان، تصریح کرد: آن‌ها هر چه که می‌خواهند بگویند، زیرا مقامات این کشورها در سال‌های گذشته انواع صحبت‌ها و مطالب را مطرح کردند، اما قطعا تیم مذاکره‌کننده نظر رهبر معظم انقلاب در تمام موارد مذاکرات هسته‌ای را عینا اطاعت می‌کند.

گفتنی است، ناظران سیاسی داخلی اعتقاد دارند که درز اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته ای ایران از طریق آژانس بین المللی انرژی اتمی، در ترور این دانشمندان نقش بارزی داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
دروغ میگه مثل چیز . در دوران خاتمی هم غربی ها می خواستند دانشمندان ما را تبعید کنند .
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکش
بصیر
Romania
ظریف دردتان فقط دولت گذشته است هر خطایی را مرتکب می شوید به گردن دولت گذشته می اندازید ایکاش شجاعت وضد صهیونستی دولت گذشته را یاد می گرفتید اقای یونسی تو دولت خاتمی لیست دانشمندان هسته ای را به صهیونیست ها داده بودند وباعث شهادت شهیدان عزیز علیمحمدی وشهریاری واحمدی روشن وشهید رضایی شدند ظریف این را بدانید جان ناقابل وبی ارزشمان را فدای گفته رهبرمان می کنیم بخدا قسم شعار نیست در عمل می بینید وای بحا لتان اگر دروغ بگویید
Iran, Islamic Republic of
جهان جان شما باید هر کامنتی رو چاپ کنی؟! ی...
چرا ان موقع طناب پاره نمیکردید اقایان به اصطلاح انقلابی؟؟!!
یکی
Iran, Islamic Republic of
آخه آدم نا حسابی سال های قبل نماینده آژانس میومده الان خوده امریکایی ها میان و از همه چی می خوان سر دربیارن حتی مناطق نظامی . ظریفه چشم قشنگه
آره ربطی به مذاکرات نداره فقط بعد توافق کذایی لوزانن از مراکز نظامیمونم بازرسی میکنن مجلس نمیخواد کاری کنه
محمدی
بدلیل خیانت آژانس ودراختیار قرار دادن نام دانشمندان به اسرائیل الان دیگر مطلقا چنین اجازه ای به سازمان بد سابقه و تحت امر امریکا داده نمیشود مذاکره کنندگان هوشیار باشند.
ما مطیع فرمان رهبریم .اقای ظریف ببین رهبر چی میگه .گوش کن تخطی نکن که عاقبتش ناگواره
دولت قبل اجازه بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشور را به هیچ وجه نداده بود و این اتفاقات در دولت اصلاحات افتاده بود .
حسین
راست میگه مصاحبه کردند و بعدش ترور شدند!

اینا چرا ملت را خُل و چِل گیر آوردند.

میگن اما جوری میگن که دلخواه خودشونه!!!
United States
آقای ظریف شما همه مصوبات دولت قبل را در مورد استخدامها و ... لغو کردید حالا که نوبت بندگی آمریکا شد دولت قبل فلان کار را کرده شما باید ادامه بدهید!
عبدالکریم خادم پور
مرگ بر غرب زده
ای کاش از رهبر مایه نمی گذاشتید