چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۲
۵۸
لطايف الحيل درصدهاي جانبازي؛

رتبه آخر دنيا در ارائه خدمات به از جنگ برگشته‎ها! / چه بايد کرد؟

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 368883
در بين ۱۴ کشوري که بعد از جنگ جهاني دوم درگير جنگ شدند، جمهوري اسلامي ايران کمترين خدمات و امکانات را به از جنگ برگشته‎‎‎هاي خود داده است. اما در عين حال به‎دليل تبليغات دروغ، بيشترين منت بر سر اين افراد و خانواده‎هايشان گذاشته ميشود؛ به همين دليل بعضي جانباز‎‎ها از گفتن اينکه جانباز هستند ابا دارند.
رتبه آخر دنيا در ارائه خدمات به از جنگ برگشته‎ها! / چه بايد کرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز - محمدصادق کوشکي: بسيـــــاري از رزمنده‎‎‎هاي دفاع مقدس، به‎ويژه بسيجي‎ها، به دلايل اعتقادي و باور‎‎هاي ديني در جبهه‎‎‎ها حاضر شده بودند. اين رزمنده‎‎‎ها اگر خسارتي هم ديدند، در وهله اول مخاطب خود را خداوند متعال مي‎ديدند. اگر به يک فرد سالم با دانسته‎‎‎هاي خيلي عادي گفته شود که سلامتي و جان تو را با امکانات مادي و سهميه معاوضه کنيم، وي نمي‎تواند اين حرف را بپذيرد اما روايت‎هاي‎ جاهلانه درباره رزمندگان و جانبازان ما وجود دارد که آن را بايد به پاي مظلوميت آن‎‎‎ها نوشت.

سربازان خارجي با ۷۰ گلوله آرپي‎جي معاف از رزم مي‎شوند


موضوعي که بايد درباره رزمندگان و جانبازان پرسيده شود اين است که آيا جانبازان ما به‎لحاظ اجتماعي و رواني همانند معلولين جنگي جنگ جهاني دوم يا کهنه‎سربازان ديگر کشور‎‎ها هستند؟ به هيچ عنوان اين‎گونه نيست. به اين دليل که رزمندگي اين افراد نيز متفاوت بوده است.

طبق استاندارد‎‎هايي که در بسياري از ارتش‎‎‎هاي دنيا وجود دارد، اگر يک سرباز در طول خدمت نظامي خود، ۷۰ بار موشک آرپي‎جي در کنارش شليک شود يا خود آن را شليک کند، براي هميشه معاف از رزم مي‎شود. اين در حالي است که ما افرادي را در دوران دفاع مقدس داشتيم که در طول يک ‎روز ـمثلا در عمليات کربلاي۵ يا کارخانه نمک فاو ـ بيش از ۷۰ آرپي‎جي به تنهايي شليک کردند يا اين تعداد آرپيجي در کنار آن‎‎‎ها شليک شد.

حداقل‎‎‎هاي برخورد انساني


نکته‎اي که اينجا مطرح مي‎شود اين است که بعد از اينکه رزمنده‎‎‎ها جانباز شدند، اسير شدند يا با همان آسيب‎‎‎هاي رايج يک رزمنده به خانه برگشتند، چه رفتار‎‎هايي با آن‎‎‎ها شد. اين‎‎‎ها کساني نبودند که به‎دنبال امکانات مادي باشند، ولي به‎واسطه شرايط جسمي‎شان، جامعه وظيفه داشت امکاناتي را در اختيار آن‎‎‎ها قرار دهد.

بسياري از جانبازان شيميايي، اعصاب ‎و روان و قطع‎نخاعي،‎ شرايط خاصي براي زندگي دارند. اين افراد اگر مي‎خواستند آن سلامت باقي‎مانده را حفظ کنند، با هزينه‎‎‎هاي سرسام‎آوري روبه‎رو بودند که امکانات بهداشتي و درماني ويژه‎اي را طلب مي‎کرد. جامعه به‎عنوان حداقل وظيفه خود، بايد امکانات لازم را براي جانبازان فراهم مي‎کرد. جانبازان و ايثارگران از جامعه طلبي نداشتند ولي اگر جامعه مي‎خواست حداقل برخورد انساني را با اين افراد ـتنها براي اينکه بتوانند به زندگي‎‎شان ادامه دهندـ داشته باشد، ‎ بايد امکانات لازم را در اختيارشان قرار مي‎داد که متاسفانه در بسياري از اوقات اين اتفاق رخ نداد.

جانبازان و غارت بيت‎المال


نهاد‎‎هايي که مسئول رسيدگي به‎ جانبازان ـ چه زمان بنياد جانبازان و چه امروز بنياد شهيدـ هستند، متاسفانه به‎ جانبازان به چشم زحمت‎‎‎هاي اداري و مالي نگاه مي‎کنند. مسئولين بنياد احساس مي‎کنند اين‎‎‎ها آمده‎اند بيت‎المال را مصرف کنند و آن‎‎‎ها موظفند کاري کنند که هزينه‎‎‎ها را کاهش دهند.

البته در اين بين ممکن است جانبازان معدودي از خدمات بهداشتي و درماني مناسب برخوردار شده باشند، ولي بقيه اين‎گونه نيستند. با اين وضعيت بسياري از رزمنده‎‎‎ها از رفتن به بنياد و پيگيري افزايش درصد و کاهش هزينه‎‎‎هاي درماني ابا داشتند. برخي جانبازان هزينه‎‎‎هاي درماني بالايي داشتند و بنياد براي فرار از اين هزينه‎ها، سعي مي‎کرد درصد جانبازان را کاهش دهد.

متاسفانه در بنياد اصل بر اين بود که يک جانباز در مورد وضعيت خود دروغ مي‎گويد، مگر اينکه خلاف آن ثابت شود! اينگونه بود که جانبازان بايد به لطايف‎الحيلي ثابت مي‎کردند در فلان تاريخ آسيب شيميايي ديده‎اند و اين آسيب ناشي از آلودگي هواي تهران نيست!

امروز بنياد بعضي از رزمنده‎‎‎ها را به اين دليل که در دوران دفاع مقدس به‎دنبال جمع‎آوري مدارک و صورت سانحه نبودند، به‎عنوان جانباز شيميايي نمي‎پذيرد. جانباز‎‎هاي اعصاب ‎و روان نيز که به مرور زمان عوارض منفي جانبازي آن‎‎‎ها مشخص شد، چون ظاهر سالمي دارند نتوانستند درصد جانبازي بگيرند.

برخورد جامعه با قهرمانان خود


جامعه با اين افراد نه‎تنها به‎عنوان مجاهد في‎سبيل‎الله و مدافع دين و کشور برخورد نکرد، بلکه نهاد‎‎هاي مسئول چنان برخورد زننده و غيرانساني اي با اين رزمنده‎‎‎ها داشتند که اين بچه‎‎‎ها برخلاف خواسته امام راحل، در کوچه پس کوچه‎‎‎هاي زندگي به فراموشي سپرده شدند. هرچند رزمنده‎‎‎ها با خدا معامله کرده بودند، اما حق‎شان نيز اين نبود که به‎عنوان «مزاحم» با آن‎‎‎ها برخورد شود؛ به‎خصوص از طرف بنياد و مسئولي که وظيفه داشت به آنان خدمت کند. نحوه رفتار با جانبازاني که در بيمارستان‎‎‎ها و آسايشگاه‎‎‎ها بستري مي‎شدند در حد قهرمانان ملي و ديني نبود؛ کمتر جامعه‎اي پيدا مي‎شود که با قهرمانان خود اين‎گونه برخورد کند.

رتبه آخر دنيا در ارائه خدمات به از جنگ برگشته‎ها!


در بين ۱۴ کشوري که بعد از جنگ جهاني دوم درگير جنگ شدند، جمهوري اسلامي ايران کمترين خدمات و امکانات را به از جنگ برگشته‎‎‎هاي خود داده است. اما در عين حال به‎دليل تبليغات دروغ، بيشترين منت بر سر اين افراد و خانواده‎هايشان گذاشته ميشود؛ به همين دليل بعضي جانباز‎‎ها از گفتن اينکه جانباز هستند ابا دارند.

در کنار آسيبي که جانبازان ديده‎اند، همسران و فرزندان آنان نيز دچار آسيب شده‎اند. فرزندان اين جانبازان هربار که از خانه خارج مي‎شوند استرس اين را دارند که آيا وقتي به خانه برمي‎گردند هنوز پدرشان نفس مي‎کشد يا نه و اين اضطراب هميشه همراه آنان است. اعضاي خانواده جانبازان به‎دليل شدت فشار‎‎هاي روحي که به‎ آن‎‎ها وارد مي‎شود، جانباز شده‎اند!

چه بايد کرد؟


از ۲۶ سال پيش تا‎کنون، هرچند جمع زيادي از جانبازان به شهادت رسيد‎ه و از مصائب جانبازي راحت شده‎اند، اما هنوز تعدادي از آن‎‎‎ها مانده‎اند و انسانيت، دين و ميهن‎پرسيتي ما حکم مي‎کند با جانبازان درست رفتار کنيم.

‎ـ‎ مسئولان يادشان باشد اگر به‎ جايي رسيده‎اند، ميزهايشان روي استخوان‎‎‎هاي خُرد جانبازان بنا شده است. پس بايد حداقل به‎عنوان يک حرکت تبليغاتي با سر زدن به‎ جانبازان دين خود را ادا کنند.

‎ـ‎ لطفا از اين به بعد مسئولين براي جانبازان تبليغات نکنند. به‎دليل تبليغاتي که نسبت به خدمات‎دهي به‎ جانبازان صورت مي‎گيرد، عده‎اي فکر مي‎کنند بخش عمده‎اي از ثروت کشور براي جانبازان هزينه مي‎شود. اين تبليغات رسانه‎اي بايد متوقف شود.

‎نسل جوان و دانشجويان به ياد داشته باشند هرچه اين مملکت دارد، مديون زحمات جانبازان و خانواده‎هايشان است و لازم است آن‎‎‎ها کم‎کاري مسئولين را جبران کنند. چه خوب است دانشجوها، بچه‎مسجدي‎ها، بسيجي‎‎‎ها و ديگران، با تشکيل گروه‎‎‎هايي به‎صورت هفتگي يا ماهانه به‎ جانبازان سر بزنند.

‎ـ‎ سالانه هزينه‎‎‎هاي زيادي صرف برنامه‎‎‎ها و همايش‎‎‎هايي مي‎شود که برگزاري يا عدم برگزاري آن‎‎‎ها تأثيري در پيشبرد اهداف آن سازمان يا حل مشکلات مردم ندارد. اگر هر سازمان و وزارتخانه هر سال يک همايش خود را برگزار نکند، هزينه درمان بسياري از جانبازان فراهم مي‎شود.

‎گاهي اوقات صداوسيما در بخش‎‎‎هاي اصلي خبر، گزارش‎‎‎هاي گوناگوني از مريضي و وخامت حال بازيگران سينما و تلويزيون منتشر مي‎کند. رسانه ملي بايد بهاندازه يک بازيگر، وضعيت زندگي و درمان جانبازان را منعکس کند. رسانه‎‎‎ها و مطبوعات ما نيز نبايد جانبازان را فراموش کنند. ما با هر نگاهي که داشته باشيم، مديون جانبازانيم. با نگاه غربي اينان قهرمانان ملي هستند و با نگاه الهي نيز اين افراد کساني هستند که با خدا معامله و دينش را حفظ کرده‎اند. در پايان نياز است مسئولين قبل از رسيدگي به زندگي مادي جانبازان و ايثارگران، هزينه‎‎‎هاي درماني آنان را پرداخت کنند.

امروز بسياري از همسران جانبازان به‎دليل جابه‎جايي جانبازان، تخت‎ و کپسول‎‎‎هاي اکسيژن آنان، دچار ديسک کمر شده‎اند. اين خانواده‎‎‎ها که زجر و سختي بيماري را تحمل مي‎کنند، بايد با پرداخت هزينه درمان، ديگر متحمل سختي هزينه‎‎‎ها نشوند. بعد از ۲۶ سال لازم است اين فداکاري‎‎‎ها جبران شود. به راستي جانبازان و خانواده‎هايشان تا چه زماني مي‎توانند صبر کنند؟

منبع: پنجره
https://jahannews.com/vdcdjj0ssyt09j6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjj0ssyt09j6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
براي مسئولين نيز متاسفيم كه فقط بازديد ونمايش آن از رسانه ملي براي تنور افكار عمومي را در پيش گرفته اند واز خدمت رساني حقيقي خبري نيست ؟؟؟؟؟؟
احساساتی نباشیم و زود قضاوت نکنیم . خدمات بسیاری توسط بنیاد به جانبازان صورت گرفته که آنها را نباید نادیده گرفت .
محمود
مثلا؟؟؟

تا حالا بنیاد رفتی ؟؟
مجید مجد
United States
نه نه نه نه
جوابش اینه
یادتونه اون تبلیغه که می گفت تن آرا می دونی چیه؟
می گفت: نه نه نه نه نه نه نه نه
مجید مجد
United States
خوبه علاوه بر اینها جو گیر و سفارشی هم نباشیم
اراکی
در شهرما یکی از پیش کسوتان جهاد و ایثار و نماینده جانبازان شرکت و دارای بیش از 50 ماه سابقه جبهه و جانبازی در سایه غفلت ، بی تفاوتی و بی عرضگی مسئولین اجرایی استان خصوصا بنیاد شهید و امور ایثارگران مدت 2 سال است بدلایل پوج اخراح و از ورودش به کارخانه جلوگیری کرده اند . مسئولین احرایی استان نیز از این ظلم و زورگویی فاحش اطلاع دارند .اداره کار هم این جانباز را محق دانسته و حکم برگشت بکار وی راصادر کرده است ولی مدیر مزبور همچنان از ورود وی به شرکت با بیش از 27 سال سابقه کار امتناع می ورزد ! نتیجه اینکه ایثار و جبهه و جانبازی و شهید فقط لقلقه زبان بعضی مسئولین شده تا عوام فریبی نموده و چند صباحی بیشتر در قدرت بمانندو بس .
United States
احسنت…. همان که گفنی: شعار-اظهارات دروغ- غارت بیت المال- دورویی- حرف های بی عمل ……

حالا مثلاْ قرار است آرمانهای دینی و مذهبی هم چراغ راهمان باشد اما زهی تاسف…… که فقط دروع تحویل میدهند.
امیرحسین
به خدا راست گفته نویسنده این مطلب
پدرم 83 ماه سابقه حضور در جبهه رو داره..بعد از گذشت این همه سال عوارض موج گرفتگی و شیمیایی داره خودش رو نشون میده..با اصرار ما پیگیر داستان جانبازیش شدیم که مثلا درصدی بهش تعلق بگیره و کمی از مشکلاتش کم بشه ولی خدا رو شاهد میگیرم همون رفتاری با ما شد که در بالا گفته شد..هم پدر و هم مادرم از کار افتاده شدند از این وضعیت..در آمدی هم از جایی ندارن..
و در نهایت ما می مانیم و مسئولین و محضر خدا .
محمد اسماعيل
Iran, Islamic Republic of
با سلام درد ما را گفتي احسنت به كسي كه اين نوشتار را نوشت من يك جانياز 20 درصد هستم خود ما كه در اين دوران چيزي به ما نرسيده بچه هاي ما به ما خورده مي گويند تو با 15 تركش وموج اين درصد را داري وكساني ديگر با موج به انه خورد ودرصدهاي بالا را دارند مسيولان بنياد در ان دنيا چه جوابي به امثال ما خواهند داد من در زمان جنگ نه در خط حتي جلوتر بودم وهمين خودش يك دنيا جرات مي خواهد ما اگر به دنبال ماديات بوديم جان خود را در كف دست در جبهه نبوديم براي رضاي خدا واطاعت از وليه فقيه اصل بود الان جان به كف در پي دستورات رهبر فرزانه انقلاب هستيم وقدمي از اعتقادات خود عقب نخواهيم نشست.يا حق
دانيال
Iran, Islamic Republic of
مسئولين بايد در درگاه خداوند پاسخگوي رفتار ناصحيح خود با خانواده شهدا و جانبازان باشند.
بعضی مسئولین ما در عمل نشان داده اند فقط ظاهر مسلمانی دارند و به جانبازان و ایثارگران نگاه استخوان در گلو دارند . برای اثبات این ادعا هزاران مصداق دارم .
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
الان دوسال است که هرینه درمان جانبازان شاغل ار سازمان ما در گیلان با توجه به وجود قانون پرداخت نمی شود
شاکی
Iran, Islamic Republic of
مادران و خواهرانشان بیش ازبقیه
رنج برده اند
جانباز 60درصد
Iran, Islamic Republic of
کی گوش میکنه .وقتی شکم آقایان بامال حرام پرشده حرف حساب به گوششان نمیره صم بکم عمی فهم لایعقلون.
p
Iran, Islamic Republic of
مملکت دربست در اختیار شان است
طرف داشت واسه نوه اش زیر کرسی شب سرد زمستانی قصه لیلی و مجنون میگفت . شب آخریه که قصه تموم شد نوه به بابا بزرگش گفت راستی این لیلی که میگفتی زن بود یامرد ؟ حالا شده حکایت شما ...
United Kingdom
مطلب رو خوندی؟میدونی درد چیه؟به معاد اعتقاد داری؟من حلال نمیکنم.ما با خدا معامله کردیم.مملکت برای شما باشه.
کیوان یونسی
Iran, Islamic Republic of
اگر این‌بنده خدا ها نرفته بودن الان به صدام و پسراش باید میگفتی به صدام خان دایی
Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا؟
محسن
Iran, Islamic Republic of
آقا این حرفها کدومه. وقتی وزیر ارشاد مملکت برای یک گروه خواننده فراری غیر مجاز که اون سر دنیا همدیگه رو تیکه پاره کردن صد میلیون تومان از خزانه خالی برمیداره که بیارنشون تهران تو قطعه هنرمندان دفنشون کنند، شما هم انتظاریی داریا!
آقای محترم . اداره امور جانبازان با بنیاد جانبازان بوده که به حمدالله والمنه از نظر تمکن مالی بزرگترین نهاد مالی در خاور میانه است . حالا اگه این بنیاد در رسیدگی به امور جانبازان کوتاهی کرده چه ربطی به وزارت ارشاد و دفن یک خواننده داره .
شما چرا ناراحت میشی
اگه دروغه بگو دروغه
اگه راسته اعتراض نداره
United States
خدا لعنت کنه اونایی رو که در حق این بندگان مخلص خدا کوتاهی میکنن.
راستی دیدید عکس جوونیش چقدر قشنگ بود الان این طور رو تخته کسی هم بهش نمیرسه
ایشالا خدا کمکشون کنه
Iran, Islamic Republic of
نه فقط مسئولین.. بلکه برخی مردم ایران نسبت به شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی بسیار بی شرم و نا سپاس هستند....
از توهین و تهمت آنچه به آنان تعلق نگرفته تا نمک ناشناسی های مختلف
مصطفی
نسلی از مدیران جانباز زاده و شهید زاده فاقد سواد دارای سهمیه دانشگاهی سهمیه کار راحت معافیت از سربازی ! یکی از همسایه های ما هست که تو حموم خورده زمین و جانباز شده اصلا خط مقدم نرفته من نمیدونم چطور جانباز شده و شیمیایی ! یکی از دوستانم تربیت معلم قبول شد رفته بود برای مصاحبه ی حضوری طرف گفته بود اگه پارتی یا سهمیه نداری بیخیال شو ! این همه حق خوری خوردن حق جوانان شایسته این مملکت ! من با پرداخت پول مخالف نیستم با این مخالفم که سهمیه سالاری باعث از بین رفتن حق ....!
خا[...] که از شنیده ها حرف میزنی .چرا از رشادتهای انها نمیگویی که اگر نبود تو الان یک عرب زاده بودی ملتفت شدی برادر یا باز هم بگویم
Iran, Islamic Republic of
....
حیدر
خدا امواتتون رو بیامرزه. تا حدی حق مطلب رو ادا کردید.
Latvia
ولی خداییش خیلی یاشون الکی دکتر و مهندس شدن
مسیح
وقتی یه بسیجی از سر کلاس دانشگاه پا شده رفته جبهه وقتی برگشته مسلما راحتتر میتونه بره دانشگاه دکتر مهندس بشه
United States
افتخار دارم رزمنده بودم، افتخار دارم جانباز هستم،
اما مهمترین افتخارم این است:
افتخار دارم که درصدجانبازی را پیگیری نکردم و مسئولیت شرعی آن را به خدا، اهلبیت و ارواح شهداء احاله کردم که از مسئولین بنیاد و دولت بخواهند!
پس از سالها از دوران دفاع مقدس و به دلیل دریافت نامه ومعرفی برای تعیین درصد بهمراه همسرم به بیمارستان های . . .مراجعه و پس از چندروز به بیمارستان . . .مراجعه کردم درآنجا بود که فهمیدم مسئولین بنیاد برای کاستن از حجم تعهداتشان به جانبازان(شمابخوانید غارتگران بنیاد و بیت المال) تفاهم و توافق کرده اند که از درصد جانبازی جانبازان بکاهند!!
والله العلی العظیم این حرف را شورای پزشکی به دلیل اعتراض بسیار شدید من برزبان راندند و خواهش کردند این موضوع را نادیده بگیرم!
من و همسرم بدون هیچ درنگی کاررا رها کردیم و بازگشتیم.
سالهای مدیدی ازین داستان میگذرد و ما فقط در جامعه غرغرهای آدمهای عجیبی را میشنویم که میگویند چرا اینقدر به ایثارگران توجه میشود!!!!
شما بدرستی نوشته اید، بخش بزرگی از جانبازان مثل من هستند که موضوع را به امان خدا رها کردند اما خدا گواه است افرادی را میشناسم که به ناحق درصد جانبازی و دهها فرصت دریافته اند که این و تبعات آنرا نیز به خدا وانهاده ایم!
اما در آخر این که افتخار دو دنیای ما اینست که در پیشگاه خدا و اهلبیت و ولایت سربلندیم هرچند که خیلی از مشکلات همراهمان بوده و هست،
اما براستی حق رزمندگان و جانبازان و ایثارگران این نیست که بنیاد تا امروز با هزاران منت و آبروریزی و خفت به آنان تخصیص داده است،
براستی بنیاد عرض و طول و هزینه هایی که بابت حقوق و مزایا و کارانه و خودرو و هزینه تلفن و غذای مدیرانش و برخی میدهد را اگر به جانبازان اختصاص میداد....ان الله بصیر بالعباد و ان الله سریع الحساب
عجب پیگیری نکردید درصد جانبازیتونو!!!!!
Iran, Islamic Republic of
می دانستید در آمریکا وزارت کهنه سربازها هست که یک از مهمترین وزارت خانه ها است چون منابع مالی بالائی دارد. بقیه را خود بفهمید
ahmad
Iran, Islamic Republic of
واقعا که حرف دل ما را زدید علی الخصوص که در ادارات امروز هیچ ارزشی را دارا نیسنتند فقط نمایش میدهند و شعار میدهند.
Malaysia
حالا این بنیاد شهید یا جانبازان زیر نظر کدام ارگان است ؟ چه کسی رئیس این سازمان را مشخص می کند ؟ بعید می دانم پدر من که جانباز جنگ بود بداند آدرس آن کجاست چه برسد بداند مسئولش کیست ؟! به هر حال یک نفر باید پاسخگوی این 35 سال باشد وگرنه که اینها همه شعار است. متشکرم
آقای روحانی که فقط برای حفظ ظاهر از خبرنگاران خواستی وقتی که به منزل شهدا و جانبازان می روی فیلمبرداری و در تلویزیون به نمایش بگذارند تا شاید در دور بعد هم بتوانی دوباره انتخاب شوی. آیا مشکلات جانبازان و خانواده شهدا را حل کردی؟؟؟ یا فقط برای حفظ ظاهر از نام این عزیزان برای گرفتن رای استفاده می کنی؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همانطور که برای بدست آوردن رای در دور بعدی به دیدن جانبازان عزیز و خانواده شهدا می روی رسیدگی به مشکلات این عزیزان را هم رسانه ای کنی که چقدر مشکلاتشان انجام شده است.
ایثارگر
Iran, Islamic Republic of
سلام.15سالگی رفتیم برای دفاع ازخاک وناموس ومردم عزیزمیهنم.توعملیات تک دشمن توفاوشیمیایی شدیم وبرگشتیم والان باهزاران دردواندوه و..................زدندبرای ماتوکمیسیون درصد که واقعاجان ماراگرفتندوجانبازهای دیگررو وناگفته نماند فقط بخاطرناراحتیهای خانواده ام ازوضعیت خودم رفتم کمیسیون تاکه سریال رفتن به بنیادجانبازان ادامه داشت وشدیم 20درصد.فرض کنیدکه یک ماشینی که سوارمیشویم یک پیچ یایک قطعه ای نداشته باشدچه اتفاقی میافته..آخه شیمیایی 20درصدیعنی چه؟وقتی ریه ات 10درصدمشکل داشته باشه یعنی چه؟خانواده ات،فرزندانت،همسرت.. که شما27سال قبل رفتی منطقه والان بایدتوروتحمل کنن چی بایدبکشن. البته ازرفتنم افتخارمیکنم والان هم اگه دشمن بیادبازم باجان ودل میرم.به جانبازان زیر25درصدهیچگونه......................تسهیلاتی برقرارنمیشه وتعلق نمیگیره وهمچنین به خانواده هایشان.مسولین،ریاست محترم جمهور،ریاست محترم بنیادشهید،نمایندگان محترم مجلس.............لطفامشکلات جانبازان عزیزرادریابیدحتی نیم درصد.به این عزیزان هرچه که برسیدحقشونه.ببینیدتواروپاهرسال برای بازماندگان ج ج اول چه مراسمهاوتسهیلاتی میگیرن.مثلاجانبازمیخوادبره کمیسیون میگه برومدرک بیارکه موج انفجارخوردی.واقعاخنده دارنیست؟میری مثلابه یک رزمند ه ای که توخط مقدم جبهه بوده میگن بیماری اعصابه وهمه دارن وفقط تونیستی که داری.بابامیدونی منطقه جنگی رفتن یعنی چه که اینجوری میگین؟مسولین لطفاهمه جانبازان راکه حقشونه به یه چشم نگاه کنید.ازجانبازان زیر 25درصدهم خبری بگیریدوبه خانواده هاشون سربزنیدکه خوشحال بشن.بیشترجانبازهاازتسهیلات محروم شدن حتی سبدکالا ودریافت نکردن.بنیادبایدحداقل آماراوناروبه تعاون میداد.یه چیزناقابل درمقابل جانفشانی بزرگ اونا.اکثرجانبازه اتواداراتشون جایگاه یاپست خوبی ندارن.چرا؟حرف زیادهست واحتمالاانقدرهم گفتیم تاثیری نداشته باشه.مسولین ،نمایندگان محترم مجلس که زحمت میکشین این همه قانون تصویب میکنین لطفایه قانون خوب هم برای جانبازان زیر25درصدتصویب کنین وانشالله که اون قانونتان عملی بشه.باتشکر
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزمحترم.باسلام..لطفاحق جانبازان رابگیریدوهرکامنتی که به ایثارگری جانبازان عزیزوزحماتی که اوناکشیدن اون هم بخاطرکشورعزیزشون رونزارین.واقعاحق جانبازان اینه.هرچی که بهشون بدن حقشونه.خیلی ها که به منطقه وزیرتوپ وتانک وهواپیماو.... میرفتن انتظاربرگشت نداشتن وفقط به فکرناموس ومملکتشون بودن تاکه فکرسهمیه باشن.دست اندرکاران عزیزلطفابه جانبازها هرچه که میتونین برسین.چه 25 درصدبالا وچه پایننتر.
عده ای در مندلی سنگر زدند .
عده ای در آبعلی کنگر زدند .
عده ای عازم به سوسنگرد شدند
عده ای هم دور سوسن گرد شدند
عده ای در جبهه پی جی میزدند
عده ای خود را به گیجی میزدند
اگر عمری باقی بود بقیه اش را میفرستم .
محمد
البته اینطوری ها که میفرمایید آشه شور نیست ! بسیاری از افراد را میشناسم که حتی یک روز سابقه جبهه و مجروحیت ندارند و در بنیاد برای آنها تشکیل سابقه شده و مستمری هم دریافت میکنند تنها بواسطه اینکه در بنیاد شهید و جانبازان کسی یا کسانی را داشته اند .. باید مفاسد و تبعیضها در بنیاد از بین برود . مشکل اساسی همین است که متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته و معمولا هم نمی گیرد .
ج-ر
راستی چی شداون قانون جامع ایثارگران که سالها درنوبت تصمیم گیری مجلس داره گردوخاک میخوره.احتمالابارمالی داشته وباعث میشده رانتخورهایااقازاده هاوازمابهترون عیش وکیفشون منقص بشه ویادولت نتونه این سلسله کنفرانس وهمایش وکنسرت وشوهای مسخره وبی محتوای خودشوبرگزارکنه.به این رئیس دولت تدبیربگیدبجای اینهمه نمایش دیدارباخانواده های شهدا بابی توجهی به مشکلاتشان خون به دلشان نکنه دلجویی پیشکش.یه کمی در پیشگاه خدا شرم کنیدفردایی که امام امت ره که این همه سفارش درخدمت به انان کرده چگونه دیدار میکنید
جانباز 70 درصد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من يه جانباز قطع نخاعي هستم و از 17 سالگي حدود 33 سال هست كه روي ويلجر هستم حدود 15 بار عمل جراحي كردم تا الان هم بيشتر انكه بتونم زندگيم رو بچرخونم نخواستم . ولي بعضي صحبتها كه ادم ميخونه دلش بدرد مياد از اين برادر ها كه نوشتند حقشان اينها نيست يا ....خواهش ميكنم يه چند روزي به اسايشگاه جانبازان سر ي بزنند و از نزديك مشكلات جانبازان رو ببنيد بعد قضاوت كنند. جانبازي كه 30 سال رو تخت خوابيده كه حتي نميتونه يه پشه رو از خودش دور كنه و بايد يك نفر ديگه براش انجام بده ايا به اين فرد ميليارد هم بدهند ميتونه مشگلش رو حل كنه . خدا رو شاهد ميگيرم يه روزي يكي از همين جانبازان قطع نخاع از گردن رو ديدم خيلي خوشحال بود ازش پرسيدم امروز خيلي خوشحالي ميدونيد به من چي گفت . گفت امروز با ماشين رفتم بيرون تو خيابون ادم ديدم . حالا براي ما ديدن ادمها خيلي عادي هست اما براي بعضي جانبازان تفريح به حساب مياد . خدا انشالله همه ما رو بيامرزد .
Czech Republic
بچه های جبهه برای تحصیل مال به جبهه نرفتند و امروز هم با صدای بلند می گویند سهمی که بناست به ما بدهید برای اقتدار نظمی در اختیار نیروهای سپاه به ویژه حاج قاسم قرار بدهید
حضور در عملیات مخصوصا در موقع پاتک های دشمن چنان فشار روحی وروانی بر ما وارد کرده که الان در سنین میانسالی هنوز کابوسهای من پاتک عراقی ها وشلیک مستقیم تانک است وانبوه شهدا وزخمی هایی که باید آنها را عقب بیاوری حال مجروحیت ما را برای فقط برای ترکشی که به بازوی ام اصابت کرده است ومدتی. در بیمارستان بستری بوده ام ۵ درصد حساب کرده اند . واز عوارض روانیحضور در عملیات صرف نظر کرده اند.
محمدعلی
باسلام و درود بیکران به مقام معظم رهبری وخانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان محترم اینجانب جانباز زیر 25درصد هستم وکارمند یک شرکت ریلی می باشم حدود 2سال است که هزینه درمان جانبازان شاغل ازطرف بنیاد جانبازان قطع شده می گویند شماجانبازان شاغل بایداز اداره مربوطه هزینه درمان خودرا طلب کنید اما اداره هزینه درمان جانبازان شاغل خود را قبول نمی کند و اعلام داشته این شرکت خصوصی است. از مسولین امر تقاضای رسدگی داریم اجرکم عندا...
جانباز 30درصد
احسنت بر نویسنده مطلب.تو این 25سال این اولین دفاعی است از رزمندگان وجانبازان میشود.من که معلم هستم و25ساله دارم کار میکنم هیچ خدمتی از اینها ندیدم.
وقتی طبل جنگ به صدا در میاد مرد از نامرد مشخص میشه بعضی از کسایی که نظر دادند مثل اینکه خودشون یا پدراشون از گروه دومند پس لزوما باید کسایی میرن سر کار و دانشگاه و ... اولا مرد باشند دوما مرد باشند
mehr
من یک خاطره از اقامتم در ایتالیا بگویم واینکه در اتوبوسهای داخل شهری همچون اتوبوس واحد خودمان تعدادی از صندلیها برای معلولین جنگ رزرو شده بود که اگر معلول جنگی وارد میشد باید آن صندلی آزاد میشد.اما در این کشور ایران چی
متاسفانه درد دل همه ایثارگران هست ولی کو گوش شنوا.متاسفانه کسانی امروزه مسئول و مدیر و وزیر و وکیل شده اند که در ایام دفاع مقدس یا نبودند یا اگر بودند خود غرق مادیات شدند. و ایثارگران در بوته فراموشی سپرده شدند .میگن خدمات میدند .بگید چه خدماتی .اگه اینا شاغل بانک شرکت نفت یا بازیکن فوتبال بودند چقدر خدمات می گرفتند !!تنشان هم سالم بود.
و متاسفانه پزشکانی باید احراز شیمیایی یا سایر مجروحیتها را بکنند که از میدان نبرد و آتش خون در حد فیلمهای ده نمکی چیزی از جنگ تصور کنند.حال خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
حني
سلام من با اين متن موافقم اما يك واقعيتي است در كشورهاي خارجي اگر چنين رسيدگي هايي نباشد ديگر كسي به جنگ نمي رود اما ايران كشوري است كه الگويي به بزرگي امام حسين دارد به بزرگي عاشورا ايران اسطوره اي چون رستم دارد ما مردان بي ادعايي چون همت داريم كه اگر همين فردا جنگ شود بدون هيچ ترديد وخواسته اي به جنگ خواهند رفت..........
احمدی
Iran, Islamic Republic of
بی خیال بابا
این سایت هم تازه یادش افتاده مقاله بزنه ببینه
طرفدار داره یانه!!!
شما همه جان بازان و شیمیا ئی ها مرده اید.!!!
چه اونها که وضعشان خوب است چه بد.
برادرهای عزیز اکثر مدیران بنیاد و ضعشان صدقه سری جان بازان توپ توپ است .
همه آنها در کشور و 0ارج کشور شرکت و تشکیلات
دارند. بنده خودم با چند تای آنها کار میکنم.
بی خیال جهان نیوز بگذر این بجه ها با دردهای خود زندگی کنند. زندگینامه شهید منوچهر مدق را بخوانید.
جانا سخن از زبان ما میگویی
اعصاب و روان و ... بجای خود
وقتی بنده برای تست پزشکی استخدام رفتم دکتر گفت افت شنوایی شما 45 درصد است
توی کارخانه ای یا جای پر سرو صدا کار میکنید گفتم نه جبهه بودم گفت مال همان است. 80 درصد تا 90 درصد رزمنده ها جانباز هم هستند. اکثرا از ناحیه گوش و اعصاب و روان.و ریه و ... ولی کو گوش شنوا؟! چطور باید ثابت کنند.
آن وقت کسی که تمام بچه هایش را دائم خارج میفرستاد و میفرستد حالا به ما میگوید جدالاسلام!
سید موسوی
ای خدا پدر و مادر تو را بیامرزد که از دل من جانباز گفتی . دلم خنک شد .اگر جانباز نمیشدم زندگی من خیلی خیلی بهتر بود اما الان درمانده و خجل جلوی زن و فرزندم هستم
محسن یوسفعلی
Iran, Islamic Republic of
خواننده گان محترم سلام
من در سن 16 سالگی به جبهه رفتم در حالی که یکی از برادرانم مفقود الاثر و و دیگری شهید بعد از گذشته سالها درد و رنج مطلب فوق شاید آب سردی باشد بر اتش زخمهایمان . ولی من خوشحال هستم که شما و خانواده محترمتان دیشب را با آرامش سر گردید. و امروز را هم بدون خطر سپری می کنید فقط همین ...........
حسن
آقایان دولت . مجلس و .....حق ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقف آستان آبی
Iran, Islamic Republic of
بسیار زیباو مستدل نوشته شده خدا به شما خیر بدهد و به جانبازان عزیز سلامتی عنایت فرماید و روح شهدا را از ما راضی بدارد . انشاالله
توی این دولت نمی خوان قانون خدمات رسانی برای خانواده های رزمندگان تدوین کنند.
پدر من با 71 ماه حضور در جبهه دولت هیچ امتیازی نه برای خودش نه برای خانوادش در نظر نگرفته.
واقعا برای مملکت متاسفم
علی
Iran, Islamic Republic of
ما گرفتار مدیران ناکارامدهستیم که به اینجا رسیدیم.....