پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
رییس سازمان حج و زیارت خبر داد؛

کاهش تعداد مفقودان ایرانی منا به ٦٧ نفر

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۸
کد مطلب: 448983
رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:با شناسایی دو پیکر دیگر از زائران، تعداد مفقودان ایرانی فاجعه منا به ٦٧ نفر رسید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سعید اوحدی در خصوص آخرین وضعیت مفقودین فاجعه منا گفت: با توجه به اینکه حدود دوهفته از فاجعه تلخ منا می گذرد بصورت طبیعی شناسایی هویت پیکرهای پاک عزیزانی که هویت ایرانی بودن آنان برای ما مشخص شده زمان بر خواهد بود.

وی افزود: از دیروز شناسایی هویت زائران با جدیت توسط گروه های تفحص در سردخانه های جده و مکه ادامه دارد و امیدواریم تا پایان امروز شناسایی هویت ۸۷ زائر که باید به ایران انتقال داده شود انجام گیرد و با هماهنگی که برای گرفتن پرواز به ایران انجام خواهد شد، کار انتقال این عزیزان به میهن اسلامی انجام شود که امیدواریم پیکر این جان باختگان فردا به کشور منتقل شود .

رئیس سازمان حج با اعلام این خبر گفت: با انتقال این ۸۷ پیکر به کشور تعداد پیکرهای جان باختگان انتقال داده شده به کشور به ۳۹۵ نفر می رسد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: همچنان اطلاع و اثر جامعی از ۶۷ زائر عزیزمان نداریم که البته هم از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده و هم از طریق ستاد حج و زیارت در مکه گروه های تفحص کار پیگیری را برای کسب اطلاع از وضعیت این عزیزان ادامه می دهند که در صورت یافتن اطلاعات این موارد به مردم و خانواده های این بزرگواران اطلاع رسانی خواهد شد.

مهندس اوحدی ادامه داد: جلساتی هم با کنسولگری ایران در جده داشته ایم و اسناد و مدارک سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت و اطلاعات و آمار جان باختگان، مفقودین و مجروحین حادثه در اختیار آنان قرار داده شده که با توجه به مدیریت و مسئولیتی که دارند انشاءالله مباحث حقوقی پیگیری خواهد شد.

سعیداوحدی در ادامه از شناسایی دو پبکر جان باختگان ایرانی حادثه منا طی امروز خبر داد و گفت:یکی از پیکرهای شناسایی شده متعلق به سیدحمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر است که پیشتر نام وی جزو مفقودان فاجعه منا اعلام شده بود.

از میان ٤٦٤ جان باخته فاجعه منا، تاکنون پیکر ۳۰۸ زائر به کشور منتقل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *