پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

رکورد‌داری" مشهد"‌در جذب حاشیه نشینان!

چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 448686
نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این کلان‌شهر ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری حاشیه‌نشین دارد.
رکورد‌داری" مشهد"‌در جذب حاشیه نشینان!
‌به گزارش جهان به نقل از ایسنا، محمدکمال سروی‌ها اظهار کرد: میانگین حاشیه‌نشینی کلان‌شهر‌ها در کشور ۱۳ درصد است، اما در کلان‌شهر مشهد بالغ بر ۳۳ درصد از جمعیت در حاشیه شهر زندگی می‌کنند که بر این اساس این کلان‌شهر ۲۰ درصد بیشتر از میانگین کشوری حاشیه‌نشین دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در هر شهری بخش قابل توجهی از جمعیت آن را اقشار کم‌برخوردار و محروم تشکیل می‌دهند تمام تلاش ما نیز این است که سیل خدمات را به این اقشار عرضه کنیم.

نائب رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: متاسفانه اقشار محروم ساکن در حاشیه شهر از کم‌ترین و حداقل امکانات برخوردار نیستند، از این‌ رو طی مذاکره انجام شده با وزیر بهداشت سعی بر این داریم تا خانه‌های سلامت را در مناطق محروم ایجاد کنیم.

‌سروی‌ها با بیان اینکه حضور خیران سلامت می‌تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در تسریع این امر و توسعه خدمات بهداشتی در حاشیه شهر مشهد داشته باشد، خاطرنشان کرد: همچنین مقرر شده است که شهرداری مشهد نیز در زمینه راه‌اندازی این خانه‌های سلامت با تملک اراضی و در اختیار قرار دادن‌ آن‌ها و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تجهیز این مراکز به بهبود شرایط کمک کنند.

‌وی افزود: همچنین یکی دیگر از معضلات مشهد با داشتن سالانه ۲۰ میلیون زائر، کمبود پایگاه‌های درمانی و کلینیک‌ها برای زائران است که در صورت بهبود این شرایط می‌توانیم به بهبود وضعیت زائرانی که بیمار می‌شوند کمک ویژه‌ای داشته باشیم، تمام مشکلات را در شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد پیگیری می‌کنیم.

‌سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه توجه به زیر‌ساخت‌ها از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از دوستان به بنده گفت در کمیسیون ماده پنج تبدیل به احسنت‌سازی بیمارستان‌های قدیمی مشهد و تغییر کاربری آن‌ها به مراکز تجاری و اقامتی که از محل درآمد آن نسبت به ساخت بیمارستان جدید اقدام شود، ۸۵۰ میلیارد تومان به شهرداری ضرر می‌رساند، اما معتقدم چون این اقدام در راستای زیر‌ساخت‌سازی است اگر این هزینه ۸۵۰۰ میلیارد تومان هم باشد، بازهم ارزش دارد.

‌وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر مشهد نیز با علم به این موضوع وارد شده است و تاکنون شورایی‌ها در زمینه وضعیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، زائر‌سرا‌های ارزان‌قیمت، ازدواج جوانان، کمک به نیازمندان و معافیت مالی اقشار کم‌درآمد جلو‌تر از شهرداری هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *