پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

عراق: اجازه یکه تازی به آمریکا نمی دهیم

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 381086
نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه موفقیت‌هایی که ائتلاف بین المللی احتمالا در آینده در مبارزه با «داعش» بدست آورد، متکی بر پیروزی‌های مردم عراق است،‌ تاکید کرد که اجازه تسلیم عراق به آمریکا به بهانه مبارزه با داعش را نمی‌دهیم.
به گزارش جهان؛ «ستار الغانم»، نماینده پارلمان عراق از فراکسیون ائتلاف دولت قانون در گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: آمریکا می‌خواهد عراق را به میدان مبارزه با گروه تروریستی تکفیری «داعش» تبدیل کند و عراقی‌ها هیزم این آتشی باشند که آمریکایی‌ها درصدد برافروختن آن هستند.

الغانم ادامه داد: واشنگتن همچنین خواهان سوار شدن بر موج پیروزی‌های مردم عراق علیه داعش و بیان آنها به عنوان پیروزی‌های بین المللی است، در حالی‌که اساسا موفقیت‌ها و پیروزی‌های عراقی هستند.

این نماینده پارلمان عراق خاطر نشان کرد: آنچه هم اکنون از دولت عراق خواسته می‌شود، در نظر گرفتن منافع و مصالح مردم است و در این راه باید ملی‌گرایی و درست بودن انتخاب وزرایش و مناصبی که به آنها محول کرده را به اثبات برساند، نه اینکه کشور را تسلیم آمریکایی‌ها کند.

تعدادی از احزاب سیاسی عراق مخالفت خود با بازگشت نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور از جمله داعش را رد و تصریح کردند که در صورت بازگشت این نظامیان علیه این نیروها اقدام نظامی خواهند کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *