سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت پورتال جامع امور زنان و خانواده

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب: 421081
یکی دیگر از بخش‌های این پورتال، بانک اطلاعات جامع سمن‌های امور زنان و خانواده است که تاکنون بخشی از اطلاعات ارائه‌شده از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد بارگذاری شده و به منظور تکمیل بانک، پروژه‌هایی در استان‌های مختلف طراحی شده است تا با فرمتی یکسان اطلاعات مورد نظر به صورت یکپارچه گردآوری و بارگذاری شود.
به گزارش جهان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در پورتال جامع امور زنان و خانواده بانک جامع اطلاعات زنان کشور طراحی شده است که شامل بانک‌های مختلفی از جمله زنان مدیر، ورزشکار، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرماندار، نخبه، کارآفرین، زنان عضو هیئت علمی در سراسر کشور و ... است. خصوصیت این بانک اطلاعاتی پویایی آن است و این‌که اطلاعات در دو سطح عمومی و خاص ارائه می‌شود.

دکتر اطهره نژادی در گفتگو با مهرخانه، در خصوص وضعیت پورتال جامع امور زنان و خانواده گفت: پورتال جامع امور زنان و خانواده کشور با آدرس اینترنتی www.women.gov.ir از ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۹۳ بارگذاری شده است و خدمات متعددی از جمله اطلاع‌رسانی جدیدترین اخبار مربوط به فعالیت‌های حوزه معاونت رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده، مهم‌ترین اخبار مربوط به حوزه امور زنان و خانواده در کشور، تحلیل‌ها و دیدگاه‌های امور زنان و مقالات علمی و پژوهشی در این حوزه را ارائه می‌دهد.

به‌زودی دسترسی عمومی پورتال اجرایی می‌شود
وی افزود: در این پورتال بانک جامع اطلاعات زنان کشور طراحی شده است که شامل بانک‌های مختلفی از جمله زنان مدیر، ورزشکار، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرماندار، نخبه، کارآفرین، زنان عضو هیئت علمی در سراسر کشور و ... است. خصوصیت این بانک اطلاعاتی پویایی آن است و این‌که اطلاعات در دو سطح عمومی و خاص ارائه می‌شود. در حال حاضر، اطلاعات به‌صورت کامل فقط برای کاربران خاص قابل مشاهده است و به‌زودی پس از تکمیل فاز اول، دسترسی عمومی آن نیز به مرحله اجرا درمی‌آید.

تدوین طرح سامانه قوانین و مقررات زنان و خانواده
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از بخش‌های این پورتال، بانک اطلاعات جامع سمن‌های امور زنان و خانواده است که تاکنون بخشی از اطلاعات ارائه‌شده از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد بارگذاری شده و به منظور تکمیل بانک، پروژه‌هایی در استان‌های مختلف طراحی شده است تا با فرمتی یکسان اطلاعات مورد نظر به صورت یکپارچه گردآوری و بارگذاری شود. ثبت و پیگیری طرح‌های ارسالی از سوی سمن‌ها قابلیت دیگری است که در طراحی این پورتال در نظر گرفته شده است و در حال پیاده‌سازی مراحل فنی آن هستیم. پیشنهاد طرح سامانه قوانین و مقررات زنان و خانواده نیز تدوین شده و مراحل اداری- اجرایی آن در حال انجام است.

نژادی در خاتمه اظهار داشت: دسترسی به گزارش‌های اقدامات انجام‌شده در معاونت امور زنان، از جمله گزارش‌های سفرها، تفاهم‌نامه‌ها و توافقنامه‌ها، اسناد بالادستی، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده، معرفی کتاب‌های مرتبط و... در حال حاضر برقرار است. به علاوه، بخش‌هایی جهت ارتباط مستقیم با رییس‌جمهور و معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نظر گرفته شده است که در حال دریافت و انتقال پیام‌ها است. بدون شک این پورتال با برنامه‌ریزی پویا در ساختار و اطلاعات، همواره تغییرات جزئی ساختاری و داده‌ای خواهد داشت که ضرورت به‌روز کردن پورتال برای دسترسی بهتر کاربران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *