جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۹

پخش سه فیلم از فرجی‌دانا،‌ توفیقی و خاتمی در مجلس

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 376082
در حین بررسی استیضاح وزیر علوم، فیلمی از اظهارات وی در دیدار با تشکل‌ها و تصاویری از حضور سرپرست فعلی دانشگاه اهواز و جعفر توفیقی به نمایش درآمد.
پخش سه فیلم از فرجی‌دانا،‌ توفیقی و خاتمی در مجلس
به گزارش جهان به نقل از فارس، جلسه استیضاح وزیر علوم از صبح امروز چهارشنبه در خانه ملت در حال برگزاری است.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی سخنگوی کمیسیون امنیت و سیاست خارجی خانه ملت در موافقت با استیضاح رضا فرجی‌دانا سخن گفت.

در حین سخنان نقوی حسینی فیلمی از دیدار وزیر علوم با تشکل‌های دانشجویی در ۳۰ تیر امسال به نمایش درآمد.

در بخشی از این فیلم حضور سرپرست فعلی دانشگاه شهید چمران اهواز (دکتر دعایایی) در تجمع فتنه‌گران در سال ۸۸ هم به نمایش درآمد.

پخش اظهارات توفیقی در جمع متحصنین فتنه ۸۸ از دیگر بخش‌های این فیلم بود.

در بخشی از این فیلم که به دیدار تشکل‌های دانشجویی با وزیر علوم در ماه مبارک رمضان اختصاص داشت، یکی از دانشجویان اظهاراتی پیرامون فعالیت فتنه‌گران در دانشگاه‌ها مطرح می‌کند که وزیر علوم پاسخ می‌دهد: متأسفم که سیستم اطلاعاتی این مملکت آنقدر عقب‌مانده است که .....

نقوی حسینی که پخش فیلم در حین اظهارات او صورت گرفت، در واکنش به اظهارات وزیر در این فیلم اظهار داشت: سیستم اطلاعاتی کشور رد کرده (اشاره به حضور یکی از مسئولان دانشگاه‌ها در جمع فتنه‌گران)، سیستم اطلاعاتی کشور بسیار قوی است و به شما اطلاع داده اما شما نپذیرفتید.

بخشی از این فیلم نیز تصاویر حضور سرپرست فعلی دانشگاه چمران اهواز (دکتر دعایایی) در جمع فتنه‌گران در سال ۸۸ را به نمایش درآورد.

بخش دیگری از این فیلم نیز به قرائت بیانیه توسط دکتر دعایایی اختصاص داشت.

همچنین در این فیلم به بخشی از سخنان وزیر مبنی بر اینکه «اگر یک کسی سخنرانی‌اش نوار شده و پخش می‌شود و شما پشت صحنه آن را نمی‌دانید دلیل نمی‌شود مسئله‌ای را به وی منتسب کنید».

در حین پخش این بخش از اظهارات وزیر، تصاویر جعفر توفیقی در فیلم پخش شده در مجلس به نمایش درآمد.

همچنین در بخشی از این فیلم، اظهارات جعفر توفیقی در جمع متحصنین فتنه ۸۸ پخش شد که در آن وی بیان می‌کند: «واقعیت این است که تجربه خود من این است که در اتفاقی به اندازه این اتفاقی که افتاد روحیه مردم را جریحه‌دار نکرد. اینگونه متأسف و متأثرشان نکرد، آن هم در این سطح ملی، اینکه ما به رأی مردم توهین کنیم، در رأی آنها دستکاری کنیم و متأسفانه رأیی را به اسم کسانی بگذاریم که حریم اخلاق و ادب و همه چیز را فروریختند».

توفیقی در ادامه بیان می‌کند: «از هر جنبه نگاه می‌کنیم خود این تأسف و تألم بسیار گسترده است. ما رأی به شخصیت سالم، مدیر، باتقوا و مدبری مانند مهندس موسوی را بگیریم و به اسم کسانی بنویسیم ... که انقلابیون چندروزه هستند؛ جالب است».

پس از پایان پخش این فیلم، نمایندگان فریادهای احسنت احسنت سر دادند.

پخش فیلم اظهارات خاتمی در مراسم ۱۶ آذر در مجلس

همچنین پس از پایان اظهارات محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت فیلمی درباره اظهارات محمدرضا خاتمی در دانشگاه تهران به نمایش درآمد.

در این فیلم که به مراسم روز ۱۶ آذر اختصاص داشت،‌ خاتمی بیان می‌کند «... اینها زور دارند، پول دارند اما عقل ندارند...»

محمدرضا خاتمی همچنین در ادامه می‌گوید «اینها بخش‌های کوچکی از جریانات سیاسی هستند که نباید اصولگرایان را با آنها یکی کنیم»

استیضاح‌کنندگان به دلیل کمبود وقت و تأکید بر لزوم بیان اظهاراتشان خواستار توقف ادامه پخش فیلم و اختصاص زمان به بیان دیدگاه‌هایشان شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
ای کاش من هم نماینده مجلس بودم و می توانستم رای به استیضاح وزیر علوم بدهم. ایشان نمره شان به قطع یقین مردودی می باشد
(رضا----: استاد دانشگاه)
م
Iran, Islamic Republic of
اولش هم اشتباه کردید که به اینها رای اعتماد دادید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آخه اون موقع مجلس و دولت در ماه عسل بودند! البته خیلی ها می گفتند که به زودی این ماه عسل تمام می شود!!
علی اصغر
اگر این استیضاح رآی نیاورد بی شک 99 ٪ این نمایندگان در انتخابات بعدی رآی نخواهند آورد .
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای آقای روحانی که با وجود این همه استاد فرهیخته و مدیران کاردان دانشگاهی افراد مساله دار را بر این وزارتخانه مهم قرار داده است مگر قحط الرجال بود شیخ ؟
بشينيد تا فرد بهتري معرفي بشه !!!!
Iran, Islamic Republic of
حالا فكر مي كني نفر بعدي بهتر از اين يكي خواهد بود؟
توفیقی از قزوین
استیضاح حق مجلس است و ان شا الله نمایندگان با توجه به نفوذ جریان وابسته به فتنه گران به بدنه برخی از دانشگاهها و سایر بخشهای فرهنگی ، دین خود ربه انقلاب ، امام راحل و شهدا را ادا خواهد کرد
Iran, Islamic Republic of
بر من ثابت شد که داریم رو به عقب می رویم رو به تحجر و اضمحلال. چرا که بد بودن یک فرد را در حضور در یک تشکل و گردهمایی می دانید نه تخصص و کار بلدی و دلسوزی ... متاسفم برای شما اصولگراها که مملکت را 35 سال است به این روز انداخته اید. اگر چه 8 سال خاتمی بود اما مملکت دست شما بود. یک سال هم هست که قوه مجریه دست اعتدال است اما باز قدرت دست شماهاست اما ناکامی را به نام خاتمی و روحانی می گذارید. 8 سال احمدی نزاد گل سر سبد اقدامات شما بود.
بسیار خب قبول. ما اماده ایم برای برگشت به عقب برای فساد و بیکاری بیشتر. ما اماده ایم برویم.
محسن
هشت سال هاشمی هم قدرت دست اصولگراها بود ؟