پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱۷
۲۸

گلایه روحانی ناهی ازمنکر از قوه‌قضائیه/حجت‌الاسلام فروزش: عزمی برای بسته شدن پرونده وجود ندارد

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 377586
۳ سال پیش دو تن از اراذل و اوباش در صدد بودند دختری را در مقابل انظار عمومی به اجبار سوار وسیله نقلیه شان کنند که حجت الاسلام فروزش با دیدن این صحنه پس از تذکر به اراذل و اوباش مورد ضرب و شتم وحشیانه آنان قرار می گیرد. این درگیری موجب می شود وی بینایی چشم راست خود را از دست بدهد.
گلایه روحانی ناهی ازمنکر از قوه‌قضائیه/حجت‌الاسلام فروزش: عزمی برای بسته شدن پرونده وجود ندارد
پیگیری های خبرنگار جهان نيوز حاکی از این است که حجت الاسلام هاشم فروزش نزدیک به ۸ مرتبه از طرف قاضی پرونده به پزشک قانونی معرفی شده است تا میزان خسارت وارد شده به بینایی چشم وی تعیین شود.

در همه این مراجعات به جز اولین مراجعه، پزشکی قانونی میزان خسارت وارد شده به شبکه چشم را مشخص می کند و تاکید می کند که نیازی به مراجعه مجدد برای تعیین خسارت وارد شده به چشم نیست، ولی قاضی پرونده وی را چندین بار به این نهاد ارجاع می دهد. پزشک معالج وی هم نظر پزشک قانونی را تایید کرده است.

دید چشم حجت الاسلام فروزش زیر یک صدم است و از نظر قانونی نابینا به حساب می آید. او فقط می تواند نور را تشخیص بدهد.

خبرنگار جهان نيوز در بررسی دلیل طولانی شدن دادگاه و مراجعه مکرر این جانباز امر به معروف و نهی از منکر به پزشکی قانونی متوجه شد که وکلای مدافع اراذل و اوباش به دفعات به حکم پزشک قانونی اعتراض کرده و موجب اطاله دادرسی شده اند.

حجت الاسلام هاشم فروزش در این باره به خبرنگار جهان گفت: ظاهرا عزم جدی برای بسته شدن پرونده وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سؤال که فکر می کنید علت این مشکل چیست گفت: یک بخشی از علت، ضعف قوانین است، یک بخش دیگر نامه نگاری طولانی و علت اصلی دیگر این است که عزم جدی برای جمع شدن این پرونده وجود ندارد. این پرونده توسط برخی مسؤولان همچون رئیس قوه قضائیه و دادستان تهران خوانده شده ولی هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

این پژوهشگر حوزه و مدرس دانشگاه افزود: در منظر اسلام، اصل صدور حکم و فلسفه مبارزه با مفاسد اجتماعی این است که اجرای احکام، از انجام اعمال دیگر بازدارندگی ایجاد کند. در صورتی که، زمان صدور حکم برای جرمی طولانی شود دیگر آن بازدهی را نخواهد داشت و ای بسا اثر عکس بگذارد.

حجت الاسلام فروزش خود را نیروی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و ابراز کرد: شخصا مطالبه ای ندارم، ولی این مسأله ای است که اگر شکایت خود را پیگیری نکنم در آینده موجب می شود که در حق نیروهای حزب اللهی و دلسوزان و آمران به معروف جفا شود. این پیگری نه برای حق خودم بلکه برای اینکه جریان امر به معروف آسیبی نبیند در حال انجام است. شکایت خود را ادامه داده ام و رضایت نیز نخواهم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


انشاالله که ختم به خیر بشه
یعنی چی که انشاالله ختم به خیر بشه!!!!!!!این حمایت از یک نفر ناهی از منکره؟؟؟؟این حمایت ما خوانندگان برای کسانی که میخوهند امر به معروف را واقعاً در جامعه احیا کنند؟؟؟؟؟
پرونده شهید علی خلیلی چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همه داستان این نیست و گمان نمی کنم شما هم مایل به طرح وجوه دیگر داستان داشته باشید.
تا جایی که من خواندم اصلا داستان مزاحمت مطرح نبوده و دختر مذکور هم از ضاربان شکایتی نداشته!
بگذریم...
در هر صورت این روال قانونی کشور است و سایرین هم وقتی حتی عزیزی را از دست می دهند همین روال را طی می کنند. خون کسی رنگین تر نیست یا حداقل قرار است نباشد. این آقا خودش را از امام علی که بالاتر نمی داند؟ مانند دیگران در پروسه دادرسی شرکت کند و هرچقدر دیگران وقت و انرژی می گذارند بگذارد و مطمئن باشید اگر مدارک متقن بود برای نمایش هم شده ضاربان را تا به حال ده بار اعدام کرده بودند.

می دونم منتشر نمی کنید. نوشتم حداقل خودتون دو سه نفر توی جهان نیوز بخونید.
مهدي رحيمي
اشتباه خوندي و اشتباه فهميدي سعي كن از اشتباه بيرون بياي . مهم نيست كه اون دختره چيكاره بوده وشكايت كرده يا نه مهم اينه كه غيرت عمومي و اسلامي ما اجازه نميده كه كسي به يه دختر ويك زن اون هم در انظار عمومي متعرض بشه .اين حس ناموس پرستي تو ذات ما ايرانياس . حالا اگه عده اي اونو ندارن برن خودشونو نشون بدن جايي !!! اگه كسي جلوي اين هنجار شكنيا رو نگيره ناموس خودت جرت ميكني تنهايي جايي بفرستي ؟؟؟ اصلا ناموس سرت ميشه كه اينقد ريلكس حرف ميزني ؟؟؟؟؟
فقط برای این نوع نگاه متاسفم.همین
ختم به خیر همون قصاصه
احسنت به حجت الاسلام فروزش به این می گن بصیرت. اینجا رضایت دادن عین ظلمه باید محکم بایستی
خدا پشت و پناهت
خداکرم
این ضعف ستاد امر به معروفه اعضای ستاد امر به معروف وستاد اجرائی حمایت از ضابطین اختیارات بالائی دارند .آیا بااین وجود کسی باز پا به میدان امر به معروف ونهی از منکر میذاره.!!؟؟
رضا
فدای قطره قطره خونی که برای حفظ جان و ناموس و پاکی دختری از این سرزمین . . . . . . . .
و نهی از منکر از سر و روی تو جاری شد.
تارینه
نظرش که خوب بود چرا سانسور کردین؟؟؟؟!!!!!!
مادیگه به این سانسورهای بی دلیله جهان عادت کردیم.
Iran, Islamic Republic of
سلام بر تو که راه امام شهید کربلا را فراموش نکردی .
....
حالا هی برید رضایت بدید
واقعا تاسف باره که در مملکت اسلامی اراذل به این راحتی مرتکب جرم به این بزرگی شدند و راحت هم از قانون فرار میکنند.
احمد
Iran, Islamic Republic of
چشم درمقابل چشم عادلانه است .تاعبرت اراذل واوباش باشد.
United States
قابل توجه دوستان در قوه قضائیه.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علي
شفاي كامل شما را از ايزد منان خواهانم.
اميدوارم مسئولان مربوطه به وظيفه قانوني و حقوقي خود عمل نمايند.
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید به قوه قضایه دست مریزاد کفت ...
.قوه قضاییه منتظریم....
انشاالله خدا شفا بده
Iran, Islamic Republic of
تا بوده همین بوده و بس مگر خلافت علی (ع)را چه کسانی غصب کردند انان که از قانون گریزان بودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر علیخانی
حجت الاسلام فروزش را بنده از نزدیک به 15 سال پیش میشناسم، از طلاب انقلابی و پیرو رهبری دراصفهان بودند،متاسف شدم که اینطور مورد تعرض واقع شدند و از مسئولین پی گیری قاطع پرونده رو خواستارم.
علیخانی از قم
مهدي رحيمي
يعني تو مملكت اسلامي اينطوري بايد با كسيكه جلوي تعرض به ناموس اين كشور رو گرفته رفتار كنند يعني از شب اول قبر نميترسن ؟ قوه قضائيه نذار خون بچه حزب اللهي ها به جوش بياد كه اگه اينطوري بشه خودشون حكم قصاص اين ارازل واوباش بي ناموس رو اجرا ميكنن !
دا
1-باید اول قبرو باور بکنن تا از شب اولش بترسن، متاسفانه عده ای مرگ رو مبینن ولی باور ندارن! 2-ما همه چیزمون خوبه اما نظارت نظارت نظارت نظارت . . . . . . . . . . . . .
انشاالله زودتر به حفش برسه
اطاله دادرسی یکی از مواردی است که قاضی مجرم می شود . ایشان می بایست از قاضی این پرونده فوراً به مجتمع عالی قضات شکایت کند و در صورت بی نتیجه ماندن بالفور به دیوان عدالت اداری شکایت نماید و آنگاه این آقای قاضی می فهمد که نباید مردم را سر بدواند
Iran, Islamic Republic of
....