جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

يك كشتي جديد ايرلندي عازم غزه شد

سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب: 117584
كشتي هفتم كاروان آزادي باوجود حمله رژيم صهيونيستي به 6كشتي حامل كمك‌هاي بشردوستانه، عازم نوار غزه شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه اماراتي "الخليج "، كشتي هفتم كاروان كشتي‌هاي آزادي به نام "راشل كوري " كه با تاخير از 6 كشتي ديگر اين كاروان به آب انداخته شده بود، به‌رغم تجاوز ديروز رژيم صهيونيستي به اين كاروان راه خود را به‌سوي آبهاي غزه دنبال مي‌كند.
اين كشتي ايرلندي به نام "راشل كوري " فعال ضد جنگ آمريكايي كشته شده در سال 2003 در زير بولدوزر رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي است كه در راستاي اعلام وحدت با مردم تحت محاصره نوار غزه عازم اين منطقه مي شود.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي سواحل غزه را منطقه بسته نظامي اعلام كرده و تمام كشتي‌ها و سرنشينان آن را به بندر "اشدود " منتقل كرده است و ادعا مي‌كند تمام اين افراد مهاجران غيرقانوني هستند و تمام كساني كه از معرفي خود اجتناب ورزند و براي بازگشت تعهد ندهند، زنداني خواهند شد.
رژيم صهيونيستي در حمله ديروز به كاروان كشتي‌هاي كمك‌رسان به غزه، دست كم 20 نفر از فعالان حقوق بشر حاضر در اين كاروان را به شهادت رساندند و بيش از 50 نفر را زخمي كردند.
نيروي دريايي رژيم صهيونيستي صبح ديروز در آبهاي بين‌المللي به بزرگترين كشتي اين كاروان يعني "ماوي مرمرة " كه 581 فعال حقوق بشر در آن حضور داشتند و اكثر آنها ترك بودند، حمله كرد.
"گابي اشكنازي " رئيس‌ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي در نشست خبري ديروز اعلام كرد كه اسرائيل بر هر 6 كشتي كاروان آزادي سيطره يافته و آنها را توقيف كرده است.
كاروان آزادي شامل 6كشتي بوده كه نزديك به 650 فعال حقوق بشر را در خود جاي داده بود و قصد داشت نزديك به 10 هزار تن كمك‌هاي انسان دوستانه را به دست ساكنان نوار غزه برساند.
اين كاروان در اصل شامل 9 كشتي بود اما به‌دلايل مختلف و برخي موانع ايجاد شده در بندرهاي اروپايي و احتمالا اقدامات خرابكارانه ديروز تنها 6 كشتي از اين كاروان به آبهاي غزه نزديك شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینکه میگویند خون شهید می جوشد و شهادت مرگی به غیر از مرگهای مختلف انسانهای عادی است و برای همین سید الشهدا (ع) سرور و مولای آزادگان است. دژخیم صهیون راشل کوری را به شهادت رساند و اکنون نمی داند با بیش از 650 تن راشل کوری چه باید بکند. اما دلم برای غربت این دختر می سوزد که حتی یک بورس تحصیلی در هیچ کجای جهان به نامش نشد . اما نه ، او خود از آسایش و تحصیلات و ... گذشت تا پرده تزویر از صورت اسرائیل و همه مزوران عالم! بردارد. راه او و جهان آرا وهمه شهدا.... یکی است.