جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴

واکنش به طراحی جوک‌ توهین‌آمیز علیه اقوام

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 380311
دستیار ویژه رئیس‌جمهور گفت: جوک‌هایی برای سرگرمی توسط دشمنان طراحی شده که هدف آن ضربه زدن به وحدت ملی ایرانیان و تحقیر و تمسخر اقوام مختلف ایرانی است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ حجةالاسلام علی یونسی امروز در اختتامیه اردوی مربیان و مدرسان فرزانگان آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان آموزش و پرورش اردوی پیشاهنگی را احیا کرده‌اند که از این بابت باید به آن‌ها تبریک گفت چرا که خدمات بسیار زیبایی که در گذشته وجود داشته باید ادامه یابد.

وی افزود: این مراسم یک مراسم ملی است و سرود استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی که سرود ملی ماست نیز پیام وحدت را به همراه دارد.

دستیار ویژه رئیس جمهور با اشاره به اینکه اردوی فرزانگان به این موضوع اشاره دارد که شما مربیان از عقلانیت، شعور و بینش و دانش ملت ایران حمایت می‌کنید، گفت: ملت ایران ملتی فرزانه است و این موضوع در طول تاریخ به تمام دنیا به اثبات رسیده است.

حجةالاسلام یونسی ادامه داد: پیامبر اسلام در دیدار با سلامن زمانی که وی را تأیید کرد اعلام فرمودند که وی به نمایندگی از ملتی است که آن ملت به دنبال آگاهی، دانش ، بینش و خلاقیت است و علم و دانش اگر در ثریا هم باشد ایرانیان به دنبال آن حرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: ایرانیان همواره به دنبال فرزانگی و فرهیختگی هستند و ساختار وجود ایرانیان و هویت آن‌ها بر دانش و فرزانگی مبتنی شده است امروزه هم با تحقیقاتی که صورت گرفته در همه دنیا مشخص شده هر جمع ایرانی که وجود دارد میزان آگاهی، دانش و فرهیختگی ایرانیان در این جمع بیش از دیگران است و این موضوع را دانشگاه‌های اروپا و آمریکا تأیید می‌کند و المپیادهای علمی مختلف نیز این موضوع را اثبات کرده است.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور عنوان کرد: تمدن اسلامی براساس و شالوده بینش ایرانیان پایه‌ریزی شده و همه این موارد نشان‌دهنده آن است که ایرانیان فرهیخته و فرزانه هستند.

حجةالاسلام یونسی گفت: تنوع فرهنگی، قومی، لهجه و زبان مظاهر آیات خداست و خداوند با این تنوع شناخته می‌شود در حقیقت خداوند با این تنوع خود را معرفی کرده است و هر موجودی علامت و آیتی از خداوند است.

وی ادامه داد: این تنوع در ایران یک فرصت بزرگ ملی است و تمام این تنوع‌ها زیر چتر هویت ملی تعریف می‌شود، ملت ایران از میان رنگین کمان و گلستان متنوع اقوام، گرایش و لهجه‌ها بهره مند است و تمام این اقوام نیز مشترکاتی با یکدیگر دارند و این اردوها با این هدف است که اقوام مختلف یکدیگر را بشناسند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور تصریح کرد: زمانی که یکدیگر را نمی‌شناسیم ممکن است نسبت به هم نامهربان باشیم دشمنی‌ها و کینه‌ها نشأت گرفته از جهل است؛ میان کرد و لر، بلوچ و ترکمن و اقوام مختلف ایرانی وجود ندارد و همه این اقوام مشترکاتی را با یکدیگر دارند.

حجةالاسلام یونسی اظهار داشت: هر نوع تجمعی از مردم ایران در کنار یکدیگر توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کند هم اکنون برای سرگرمی جوک‌هایی که جز نفرت چیزی به بار نمی‌آورد در رابطه با اقوام مختلف ایرانی که تحقیرکننده این اقوام است توسط دشمنان ساخته شده و دست به دست می‌شود اما وقتی که در چنین اجتماعاتی اقوام مختلف ایرانی در کنار یکدیگر جمع می‌شوند توطئه‌های دشمن برای ایجاد تفرقه خنثی می‌شود در حقیقت در قالب این اردوها راه و رسم زندگی آموخته می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین سازمان وحدت ملی در کشور است که خانواده‌های ایرانی را به هم متصل می‌کند و شما مربیان فرزانگان رسالت اصلی‌تان شناخت فرهنگ و مردم ایران است. در حقیقت آموزش و پرورش باید این قبیل از برنامه‌ها را توسعه داده تا اقوام ایرانی در کنار هم جمع شوند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور افزود: مردم ایران باید همدیگر را بشناسند و بسیاری از توهمات از طریق این دید و بازدیدها از میان می‌رود یک تهرانی باید به بلوچستان رفته و از نزدیک آن‌جا را ببیند، دوری دشمنی و نامهربانی می‌آورد.

حجةالاسلام یونسی گفت: دنیای امروز دنیای ارتباطات است اما نه این ارتباطات نباید در اینترنت و موبایل که گاهی ابزار دشمنی هستند و خانواده‌ها را از یکدیگر دور می‌کنند خلاصه شود. در حقیقت تکنولوژی ارتباطی باید ما را به هم نزدیک کند نه دور.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی همچون دین، فرهنگ مشترک و زبان فارسی ایرانیان را به یکدیگر نزدیک می‌کند زبان فارسی زبان مشترک همه ایرانیان است اما در کنار آن هر فردی زبان مادری خودش را دارد اما زبان فارسی زبان ملت ایران است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *