پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

تهران خواهرخوانده بوداپست شد

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب: 420910
شهردار تهران گفت: با امضا تفاهم نامه خواهر خواندگی با کشور بوداپست می‌توانیم اقتصاد و فرهنگ کشور را توسعه دهد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم آیین امضا مراسم پیمان خواهر خواندگی تهران و بوداپست که امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه آغاز همکاری با ایران با کشور بوداپست در زمینه‌های گردشگری، اقتصادی، انرژی و فرهنگی خواهد بود اظهار کرد: امروزه در تمام شهرها و پایتخت‌های دنیا در خصوص اقتصادی و فرهنگی با هم همکاری دارند که این امر می تواند تاثیر گذاری بسیاری در اقتصاد یک کشور داشته باشد.

وی ادامه داد:شهرداری در همه دولت‌‌ها ساختار قوی بین مردم و دولت است که بخش عمده‌ای از نیازهای مردم را در عرصه‌های مختلف برطرف می کند.

قالیباف تاکید کرد: موضوع محیط زیست امروزه جز دغدغه های جهان و دولت است که شهرداری ها نقش کلیدی را در خصوص رفع آن ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: اگر رابطه‌ای شبکه‌ای بین شهرهای بزرگ و پایتخت‌ها ایجاد شود می توانیم شاهد افزایش ارتباط و همچنین آغاز همکاری سرمایه‌گذاری اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در تمامی حوزه ها باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه تهران به عنوان یک قطب شیعه، گردشگری و مرکز اسلامی محسوب می شود تصریح کرد: توسعه ارتباطات ما در قاره آسیا در دستور کار شهرداری است به همین منظور برای توسعه اقتصاد کشور و دوام روابط، پیمان خواهرخواندگی را با کشور بوداپست امضاء کردیم.

وی افزود: تفاهم هایی که با کشور مجارستان امضاء شد به جهت پیشرفت اقتصادی ، فرهنگی و سرمایه‌گذاری بوده است.

قالیباف در پایان افزود: مقدماتی در خصوص امضا تفاهم نامه خواهرخواندگی با کشورهای اروپایی انجام شده و امیدواریم بتوانیم با کشورهای خاورمیانه هم تفاهم‌نامه ای در خصوص توسعه اقتصادی کشور داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کشور بوداپست هم مگه داریم که نوشتید کشور بوداپست؟!