جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳

بازدید اینترنتی از قصر اردوغان+عکس

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 430810
از این پس از طریق اینترنت می شود از قصر جنجالی رییس جمهور اردوغان بازدید کرد.
به گزارش جهان، قصر ۱۰۰۰ اتاقه اردوغان،رییس جمهور ترکیه در شهر آنکارا که پیش از این عظمت و هزینه های آن محور گزارش بسیاری از رسانه های جهان قرار گرفت،از این پس از طریق سایت اینترنتی قابل بازدید خواهد بود.

طراحی دکوراسیون داخل این قصر با در نظر گرفتن امنیتی ترین نکات صورت گرفته است.به گونه ای که هرگونه امکان شنود را از بین برده و به صفر می رساند.


دفتر کار اردوغان در این قصر ۱۰۰۰ اتاقه به گونه ای طراحی شده که کوچکترین امکان شنود در آن وجود ندارد.به این اتاق "اتاق بدون پژواک"می گویند و برای جلوگیری از شنود صحبت ها و مکالمات رییس جمهور از پیشرفته ترین تجهیزات تکنولوژی استفاده شده است.

در این اتاق هیچ گونه درز و پریزی وجود ندارد و امکان اینکه برای شنود مکالمات یک شی ء اندازه پشه جاسازی شود وجود ندارد و به این خاطر می گویند در این اتاق پشه هم نمی تواند قائم شود.

پیش از این در جریان عملیات ۱۷ دسامبر ۲۰۱۳ که از آن به عنوان بزرگترین پرونده فساد مالی ترکیه نام می برند،مکالمات اردوغان با پسرش بلال منتشر شد که بازتاب منفی گسترده ای داشت و همین موضوع اردوغان را در طراحی اتاق کار جدیدش محتاط تر کرده است.در دفتر کار سابق اردوغان دستگاههای شنود کشف شد که همین امر او را به برکناری برخی افراد تیم حفاظت واداشت.

هنگام افتتاح این قصر،رسانه های خارجی از جمله روزنامه های واشنگتن پست و فیگارو به ابعاد و هزینه های ساخت این کاخ پرداخته و آن را بزرگترین کاخ ریاست جمهوری معرفی کردند.رسانه آلمانی آن را "کاخ ۱۰۰۰ اتاقه " نامید و از ویژگی ها و معماری آن نوشت. 

منبع: پارسینه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ولی خداییش حرم امام قشنگتره
چی را با چی مقایسه می کنی؟؟؟؟؟!!!!!!!!

امام با کاخ و کاخ نشینی نسبتی نداشت
الا لعنة الله علی القوم الظالمین