جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اصلی‌ترین علت گريه نوزادان مشخص شد

جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 242116
پژوهشگران اظهار کردند: تاکنون کمتر از 5% از گريه‌هاي نوزادان آسيب شناسي شده و اصلي‌ترين کاربرد گريه، ايجاد ارتباط ميان مادر و فرزند است.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از روزنامه فرانسوي لوفيگارو، مطالعات تخصصي پزشکان اطفال نشان مي‌دهد 10 تا 30 درصد نوزادان پس از هفته دوم تولد به مدت 6 تا 8 هفته گريه هاي طولاني مدت و غير طبيعي دارند.

اين شيرخواران بيش از 200 دقيقه در روز گريه مي‌کنند و در حدود سن 5 ماهگي گريه‌ها قطع مي‌شود، درحالي که هيچ تاثير منفي بر روي رشد کودک به جاي نگذاشته‌اند. گريه شديد نوزاد يکي از مراحل طبيعي رشد اوست و هيچگونه توجيه پزشکي ندارد.

پزشکان به مادران توصيه مي‌کنند شيرخوار را طوري عادت دهيد که بتواند به تنهايي خودش را آرام کند و به محض شنيدن گريه به سرعت وارد عمل نشويد.

تحقيقات نشان مي‌دهد اگر مادران تنها به مدت 5 روز شيرخوار را به هنگام گريه به حال خود رها کنند تا آرام شود، نوزاد کم کم مي آموزد که چطور خود را آرام کند و از شدت گريه‌هايش کاسته مي‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *