جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۷

اعلام موضع تیم مذاکره‌کننده ایران درباره تمدید مذاکرات

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 392110
یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات وین، به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت ایران به ‌دنبال تمدید مذاکرات نیست. همچنین روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، به نقل از منبعی که آن را منبع ایرانی کاملا مطلع نامید، اعلام کرد که تمدید مذاکرات هسته‌ای بدترین گزینه برای طرف ایرانی به شمار می‌رود.
اعلام موضع تیم مذاکره‌کننده ایران درباره تمدید مذاکرات
به گزارش جهان به نقل از فارس، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات وین، به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفته است که ایران به‌دنبال تمدید مذاکرات نیست.

وی تصریح کرده که ایران امیدوار است مذاکرات تا ۲۴ نوامبر به نتیجه رسیده و نمی‌خواهد پس از این تاریخ به مذاکره ادامه دهد.

الشرق‌الاوسط: تمدید مذاکرات هسته‌ای بدترین گزینه است

 
در همین حال، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، به نقل از منبعی که آن را منبع ایرانی کاملا مطلع نامید، اعلام کرد که تمدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به «1+5» بدترین گزینه برای طرف ایرانی به شمار می‌رود.

الشرق الاوسط به نقل از این منبع ایرانی که نامی از آن نبرد نوشت که دو طرف مذاکره به نوعی اجماع (و توافق) هر طور که می‌خواهد باشد، نیاز مبرم دارند؛ حال این توافق چه توافق کامل باشد، چه چارچوب توافق یا تمدید مذاکرات برای مدتی طولانی‌تر باشد.

این منبع افزود: تمدید مذاکره، بدترین سناریو به شمار می‌رود چرا که بیم واکنش‌های تندروها در تهران و واشنگتن و همچنین بیم تغییرات سیاسی در واشنگتن می‌رود.

الشرق الاوسط با بیان اینکه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران قبل از رسیدن به وین، درباره «بالا رفتن سقف خواسته‌های غربی‌» در مذاکرات هشدار داد، نوشت که احتمال می‌رود که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که روز گذشته مذاکراتی را با همتای انگلیسی خود در لندن برگزار کرد، به وین برود.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه موسوم به «۱+۵» که آخرین دور قبل از مهلت زمانی سوم آذر ماه است، از سه‌شنبه (دیروز ۲۷ آبان) آغاز شده و هم‌اکنون در جریان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


منافق
تمدید مذاکرات هیچ سودی عاید ما نمکند من اگر به جای اقای ظریف بودم یک کشیده سهمگین جلوی دوربینهای تلویزیونی به جانکری وایضا وندی شرمن واشتون مینواختم وزیرمیزمذاکرات میزدم ومحبوب ترین فرد دربین آحاد مردم میشدم دریغا دریغا دریغا
دمت گرم واقعا گل گفتی
United States
چه خشن !!!!!!
تلمیذ ومریدمجیدمجد
تردید نیست این غربیها حتی اگر تمام غنی سازی راتعلیق کنیم و تمام مراکزهسته ایمان راهم کان لم یکن کنیم بازهم تحریم ها رابرنمیدارندمشکل اسلامی بودن این نظام است وتا ازدینمان عدول نکنیم وعطای اسلام سیاسی را به لقایش نبخشیم وبه یک اسلام سکولار اکتفانکنیم تحریمها را برنمیدارند چرا عده ای نمیفهمند وبه عبارت درست تر در برابر فهمیدن مقاومت میکنند اگر دربرابر دشمن مقاومت کنند تمام این تحریمها را خداوند ملغی خواهد کرد به هرحال ما برای خدا برمواضع امام وانقلاب پافشاری میکنیم خداهم وعده داده اگر استقامت در این راه نشان دهیم فیوضات ونعمات مادی ومعنوی را برما نازل میکندبه قران لابد ایمان دارید خداوند صریحامی فرماید وان اهل القری امنوا والتقوا لفتحنا علیهم برکات من الاسما والارض
اين منبع مطلع از طرفي ميگويدتوافقات بين ايران و ٥-١ با نظارت و نظر مستقيم رهبري انجام ميشود و نياز به اجازه مجلس نيست و از طرف ديگر نگران تسلط تند روها دراينده ايران است ، اينطور كه معلوم است اينها ميخواهنداين مطلب را القا كنند كه رهبر ايران جزو اصلاح طلبان است و ابشان را به حودشان متصل ميكنند
تغییر گرایش مردم امریکا و روی کار آمدن جمهوری خواهان در دو مجلس امریکا بهترین فرصت برای ایران برای مختومه کردن پرونده هسته ای بود
کاش در این زمان یک تیم قوی روی کار بود تا با بیشترین امتیاز ممکن احقاق حق میکرد.
نیمـآ
Iran, Islamic Republic of
تمدید برای چه؟ آیا قرار است امریکای پلید و گرگ صفت تغییر کند یا ایران در آینده از مواضعش کوتاه بیاید؟؟ مطمئنا اولی هیچ گاه اتفاق نمی افتد و دومی هم امیدواریم که محقق نشود. پس دیگر تمدید مذاکرات معنایی ندارد.