شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
سعید جلیلی در جلسه مجلس خبرگان:

آمریکا جز توافق گزینه دیگری نداشت

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 442114
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينکه موضوع هسته اي يک مسئله ملي است گفت: نظام براي پيشرفت و عزت ملت ايران يک نگاه فرصت محور به آن داشته است، بنابراين دشمنان با مجموعه رفتارها و اقدام هاي خود مي خواستند چنانچه نتوانند مانع پيشرفت و توسعه ايران شوند، هزينه هاي دستيابي و حفظ دستاوردهاي پيشرفت توسعه ايران را به گونه اي افزايش دهند تا ايران از پيشرفت صرف نظر کند.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاري صداوسيما ، سعيد جليلي که به عنوان ميهمان ويژه در نشست عصر دیروز مجلس خبرگان حضور يافته بود با اشاره به سابقه مذاکرات ايران به طرف غربي اضافه كرد: رويکرد مذاکراتي در سالهاي ۸۲ و ۸۳ باعث شد كه طرف مقابل ضمن تحميل تعليق فعاليت هاي غني سازي، خواستار تعليق دائمي، تعطيلي همه تاسيسات و در نهايت تخريب همه تجهيزات هسته اي شد.

نماينده مقام معظم رهبري با اشاره به رويکرد جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات هسته اي در سالهاي ۸۴ تا ۹۲ گفت:دستيابي به غني سازي صنعتي، ارتقاء توانمندي غني سازي از ۳ درصد به ۲۰ درصد، پيشرفت ۹۶ درصدي در راکتور آب سنگين اراک، افزايش ظرفيت غني سازي تا حدود ۲۰ هزار سانتريفيوژ، ايجاد و بهره برداري از سايت غني سازي فردو از جمله دستاوردهاي اين مقطع زماني است.

دبير سابق شوراي امنيت ملي با اشاره به روند دستاوردهاي مذاکرات در سالهاي ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ گفت : زماني که دولت يازدهم پروژه هسته اي را تحويل گرفت طرف مقابل به حقوق هسته اي ايران در چارچوب ان پي تي اذعان و بر استثناء نبودن ايران در حقوق و تکاليف هسته اي اعتراف کرد و آمادگي عملي خود را براي شکل گيري معامله هسته اي و ورود به موضوع لغو تحريم ها از جمله تحريم هاي يک جانبه اعلام کرده بود.

جليلي با اشاره به ارتقاي توانمندي هاي هسته اي و افزايش اقتدار منطقه اي در فرايند نزاع هسته اي نظام سلطه، جمهوري اسلامي ايران افزود: به اذعان وزير خارجه آمريکا ، آمريکا جز توافق با ايران هيچ گزينه ديگري در دسترس نداشته است.

نماينده مقام معظم رهبري در شوراي امنيت ملي در ادامه به بحث و بررسي زواياي پيدا و پنهان برجام پرداخت و در پايان به پرسش هاي چند نفر از نمايندگان مجلس خبرگان پاسخ داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *