پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چگونه بازیگر BBC سر از 'شرق' درمی‌آورد؟!

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب: 223513
روزنامه اصلاح‌طلب شرق در شماره روز چهارشنبه اش با یکی از چهره‌های ضدانقلاب که ارتباط نزدیکی با سازمان جاسوسی امریکا دارد، گفتگویی در خصوص تحریم‌های غرب علیه ایران انجام داده است.
به گزارش جهان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، این روزنامه که به تیم رسانه ای نزدیک به هاشمی رفسنجانی تعلق دارد، تریبونش در خصوص مذاکرات هسته‌ای میان غرب و ایران و تحریم‌های یکجانبه غرب علیه کشورمان را به "مهرداد عمادی" اختصاص داده و از وی به عنوان "مشاور اقتصادی اتحادیه اروپا" یاد کرده است و البته از سمت واقعی‌اش نام نبرده است.

مهرداد عمادی گزارشگر بخش عملیات روانی سایت ها، نشریات و مهمتر از آن شبکه های تلویزیونی ضدانقلاب درباره تحریم های "کشنده" غرب است، وی در سال های اخیر ده‌ها ساعت برنامه در "بی بی سی فارسی" با عنوان مجعول "مشاور اقتصادی" اجرا کرده است تا جایی که در ماجرای تحریم نفتی ایران به صورت لحظه ای به روی آنتن این شبکه انگلیسی می آمد و از وضعیت اسفبار ایران پس از اعمال این تحریم ها سخن می گفت.







گفتگوی روزنامه‌ی شرق با عمادی عجیب نیست چراکه بسیاری از همکاران سابق روزنامه اصلاح طلب فعلی هم اکنون در کنار وی در اروپا و امریکا علیه ایران خبر سازی می کنند ولی بررسی کمی از حرف های وی در این روزنامه داخلی و اظهارات سابقش می تواند جالب باشد.

 

عمادی در نشست ضد انقلاب

این کارشناس اقتصادی اتحادیه اروپا در نشستی که با پرچم بدون "الله" ایران در هامبورگ آلمان برگزار می شد در کنار مسعود بهنود ضدانقلاب فراری و علی مزروعی نماینده مجلس ششم و ضدانقلاب فعلی نشستی با حضور دیگر عناصر فعال علیه ایران برگزار کردند.

این نشست که بهمن ماه سال گذشته برگزار می شد با قصد ایجاد امید در بدنه فعالین اپوزیسیون تحریم ها علیه ایران را وسیع و بسیار عظیم توصیف می کرد.

عمادی در این نشست نقش تئوریسین شکست های ایران را برعهده داشت و گفت: تحریم‌ها در ایران به روی سیستم و شرکت‌ها اعمال می‌‌شود، آنهم به خاطر رفتار غیر شفاف و همچنین پروژه پژوهشی اتمی‌ ایران، که به نظر غرب دیگر برای استفاده صلح آمیز نمی‌باشد!

 

عمادی در بی بی سی

وی البته آنتن شبکه سلطنتی انگلیس را قبضه کرده است و به هر بهانه ای مورد سوال خبرنگاران بی بی سی قرار می گیرد.

عمادی در گزارش های متنوع خود تحریم های غرب علیه ایران را یک پیروزی بزرگ می داند و تاکید می کند که با این تحریم ها کار ایران تمام است!

وی یکبار در این شبکه رسمی ضد ایرانی جمله‌ای تاریخی گفته بود: در مهرماه در ایران، گرسنگی در سطح کشورهای صحرای آفریقا خواهیم داشت.

مهرداد عمادی محروم شدن موسسه های مالی ایران از دریافت خدمات سویفت را "پایان راه" این کشور توصیف می‌کند و می‌گوید: در صورت اعمال چنین محدودیتی"تنها راه پیش‌روی ایران پرداخت نقدی خریدها در محل خرید و دریافت نقدی مبالغ، در محل فروش است که چنین کاری در معاملات بزرگ ممکن نیست و از سوی دیگر طرف معامله با ایران هم نگران شفافیت در تبادلات بانکی خود خواهد بود، چون دریافت نقدی مبالغ قراردادها در چارچوب نقل و انتقالات بین‌المللی پول، علامت سوالی بزرگ به شمار می‌رود."

او می‌گوید: "از روزی که کد سویفت از نهادهای مالی ایران گرفته شود، سیستم تجارت ایران دچار فلج شدید در تمام سطوح خواهد شد."

 

کارشناس سیا درشرق تهران

حالا مهرداد عمادی مورد سوال روزنامه شرق قرار می گیرد و وی تاجایی که جا دارد ایران را در موقعیت خطرناک و غیرقابل برگشتی می داند؛ شرق امروز اگر نسخه کاغذی بی بی سی فارسی نباشد دقیقا حرف های مورد علاقه اروپا و امریکا علیه ایران را منتشر کرده است.

 

مهمترین نکاتی که عمادی در شرق گفته را در زیر بخوانید:

*تحریم‌های انجام شده روی ایران اثر‌های مهمی داشته

*من پرصدمه‌ترین اثر تحریم‌ها را محروم شدن صنایع ایران از تکنولوژی پیشرفته روز می‌دانم که سبب شده صنعت ما در بعد بهره‌وری نیروی کار رو به جلو نرود و توانش برای رقابت با اقتصاد‌های دیگر در بازار‌های جهانی کم شود؛ باید گفت ما از بسیاری بازار‌ها حذف شدیم.

*تحریم‌های وضع شده بیشتر بر زندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته چراکه با افزایش قیمت دلار، در واقع تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد و معاش شهروندان ایرانی است.

*باور شخصی من این است که اگر در نشست بغداد گام عملی و سریعی برای بیرون رفتن از بن‌بست برداشته نشود، شرایط فعلی هم ادامه نخواهد یافت و تحریم‌های بعدی تعیین می‌شود.

*تمامی پروژه‌های انرژی ما که شریک غربی، ژاپنی و کره‌جنوبی داشته‌اند لغو شده‌اند و پس رفته‌اند. سیستم بانکی ایران از سیستم بانکی جهانی و سوئیفت جدا شده است. چین، ژاپن، اتحادیه، هند و حتی ترکیه خرید نفت خود را از ایران کم کرده‌اند. میزان نفت ذخیره ناخواسته که نفت قابل صادرات است بالا رفته و ایران از تانکر‌ها به عنوان انبار نفت استفاده می‌کند. تولید صنعتی بسیار پایین آمده و ما کاملا به بازار بدون رقیب برای کالا‌های چینی، هندی و مالزی تبدیل شده‌ایم. ایران به عنوان یکی از توانمند‌ترین نیرو‌های جوان در جهان و یکی از ثروتمند‌ترین منابع زیرزمینی امسال به گفته بانک جهانی و صندوق پول رشدی نزدیک به صفر درصد داشته.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *