پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عکس‌/از چمران تا بنی‌صدر

چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب: 263915
تاریخ دقیق عکسبرداری از این تصویر مشخص نیست. اما با توجه به عکسی از بنی‌صدر که در سمت چپ عکس و روی دیوار قرار دارد، احتمالاً این تجمع مذهبی در صدر انقلاب اسلامی و در دوران دولت ابوالحسن بنی‌صدر برگزار شده است.
به گزارش جهان به نقل از مشرق، از حاضران در تصویر، مهندس بازرگان، ابراهیم یزدی و البته شهید دکتر مصطفی چمران قابل شناسایی هستند.



دست تقدیر بعدها سرنوشتی را برای این سه نفر و البته ابوالحسن بنی‌صدر (رئیس جمهور ظاهراً محبوب آن‌ روزها) رقم زد که کمتر کسی به آن فکر می‌کرد.

مهندس بازرگان پس از ماجرای استعفای دولت موقت و ایستایی سران این دولت در مقابل نظریات امام روح‌الله، کنج عزلت گزید و سرانجام فوت کرد. او همواره با انقلاب اسلامی مخالف بود و حتی در یکی از مراسم آن زمان نیز تأکید کرده بود که من نخست‌وزیر انقلابی نیستم بلکه نخست‌وزیر انقلابم.

ابراهیم یزدی، نیز که احتمالاً در هنگام عکسبرداری از این تصویر سمت معاونت نخست وزیری ایران را بر عهده داشته است بعدها با وجود سمت‌هایی که در درون نظام جمهوری اسلامی ایران داشت اما به راه نهضت آزادی رفت و شامل نامه نهیب‌آمیزی شد که امام روح‌الله(ره) درباره نهضت آزادی منتشر کردند.

یزدی بعدها نیز به اپوزیسیون پیوست.

دکتر مصطفی چمران ساوجی نیز که احتمالاً در این مراسم با سمت معاونت مهندس بازرگان حضور داشته است بعدها مرد یکه‌تاز جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد و بیعت خویش با امام روح‌الله و امت انقلابی ایران را در کربلای دهلاویه و با خون شهادت خویش امضا کرد.

ابوالحسن بنی‌صدر، مردی که به عنوان رئیس جمهور، عکس او روی دیوار قرار دارد نیز با وجود مدعای محبوبیت فراوان و برخورداری از رأی توده مردم اما سرانجام بصورت کامل دچار فریب اطرافیان خود و بویژه وسوسه‌های مسعود رجوی (سرکرده منافقین) شد و پس از دریافت رأی عدم کفایت توسط نمایندگان انقلابی مردم ایران در مجلس شورای اسلامی به خارج از کشور گریخت و هم‌اکنون در عزلت انتظار مرگ را می‌کشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *