سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۳

منبع جدید درآمد داعش لو رفت

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 393416
گروهک تروریستی داعش با تمام قوا به عرصه قاچاق مواد مخدر وارد شده است و با قاچاق نیمی از هروئین افغانستان به اروپا از راه عراق و برخی کشورهای آفریقایی، درآمد هنگفتی به جیب می زند.
به گزارش جهان؛ شبکه خبر به نقل از روسیا الیوم خبر داد، اداره فدرال کنترل مواد مخدر روسیه در گزارشی اعلام کرد که قاچاق هروئین افغانستان در سطح گسترده، درآمد سرشاری برای گروهک داعش ایجاد کرده است و نیمی از هروئین قاچاق شده به اروپا را داعشی ها منتقل می کنند.

در گزارش اداره فدرال کنترل مواد مخدر روسیه آمده است: قاچاق هروئین افغانی از طریق خلیج عدن ، اتیوپی، اریتره، سومالی، کنیا، تانزانیا، سبب ظاهر شدن بسیاری از دزدان دریایی مجهز به قایق های کوچک و سریع السیر شده است که با درآمدهای حاصل از حمل و نقل مواد مخدر زندگی می کنند.

گزارش این اداره می افزاید:از آنجا که مقادیر عمده هروئین تولیدی در افغانستان با دزدی دریایی منتقل می شود، تلاش های بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر بی اثر مانده و آشکار است که بدون جلوگیری از تولید گسترده مواد مخدر در افغانستان نمی توان از حل و فصل درگیری ها در این کشور سخن گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *