سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

وزارت نفت با استخدام تدریجی کوتاه آمد

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 383516
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: وزارت نفت پذیرفت کلیه قبول شدگان آزمون استخدامی شرکت ملی نفت به‌تدریج جذب شوند.
به گزارش جهان؛ علی مروی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تعیین تکلیف معترضان به نتیجه آزمون استخدامی شرکت ملی نفت اعلام کرد: علی‌رغم محدودیت جذب نیروی انسانی در وزارت نفت، با تلاش کمیسیون انرژی مجلس، جدیت و پیگیری وزیر نفت و همیاری معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مشکل شرکت کنندگان در آزمون استخدامی نفت حل شد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد که قبول شدگان در آزمون استخدامی به‌تدریج و در یک بازه زمانی مشخص به استخدام شرکت ملی نفت ایران درآیند.

اردیبهشت سال ۹۲ شرکت ملی نفت ایران پیرو اطلاعیه سراسری قبلی این شرکت، اقدام به برگزاری آزمون استخدامی کرد. نتایج اولیه این آزمون با تأخیر فراوان اعلام شد و پاییز، زمان انجام مصاحبه پذیرفته شدگان تعیین شد. یک ماه پس از برگزاری مصاحبه قرار بود از چهارهزار داوطلب پذیرفته شده نیمی به‌عنوان پذیرفته شده نهایی انتخاب شوند اما علی‌رغم اطلاعیه‌های مداوم شرکت ملی نفت و وزارت نفت مبنی بر تعیین تکلیف این افراد هیچ اقدامی صورت نگرفت.

همین موضوع موجب شد که داوطلبان با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی و نوشتن نامه‌های سرگشاده به مسئولان خواستار روشن شدن وضعیتشان شدند، بر همین اساس نیز حمید رسایی؛ عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت دعوت کرد تا در این باره پاسخگو باشد.

اما پیش از ارائه توضیحات بیژن نامدار زنگنه درباره تعیین تکلیف این تعداد داوطلب به نمایندگان مجلس، شرکت ملی نفت با صدور اطلاعیه‌ای نتایج آزمون استخدامی سال ۱۳۹۲ را اعلام کرد.

اگرچه طبق اعلام قبلی قرار بود دو هزار و ۶۷۶ نفر از شرکت کنندگان جذب شوند اما وزارت نفت حد نصاب مصاحبه و شایستگی را از ۴۰ به ۶۵ درصد افزایش داد که با این کار حدود ۱۷۰۰ نفر از پذیرفته شدگان از استخدام بازمانده‌اند. این در حالی است که طبق قوانین استخدام دولتی و به‌صورت خاص قوانین وزارت نفت، حدنصاب نمره ۴۰ از ۱۰۰ است.

همین امر نیز موجب شد که قبول شدگان این آزمون در روزهای اخیر دوباره مقابل شرکت ملی نفت ایران و مجلس تجمع کنند. همچنین حمید رسایی؛ نماینده مردم تهران نیز در صدد سؤال از وزیر نفت برآمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *