سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

جزئیات تغییرات عمده در کابینه عربستان

جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۰
کد مطلب: 404611
پادشاه عربستان در تازه ترین تصمیمات خود، تغییرات عمده‌ای را در کابینه این کشور اعمال کرد.
به گزارش جهان،تسنیم به نقل از العربیه خبرداد، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان در تازه ترین تصمیمات خود، تغییرات عمده‌ای را در کابینه این کشور اعمال کرد.

بر اساس این گزارش پادشاه عربستان، منصور بن متعب را به سمت وزیر مشاور، شیخ صالح آل شیخ را به سمت وزیر امور اسلامی، عادل الطریفی را به سمت وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی، عبداللطیف بن عبدالملک آل شیخ را به سمت وزیر امور شهرداری‌ها، ماجد القصبی را به سمت وزیر امور اجتماعی منصوب کرد.

پادشاه عربستان کمیته سیاست‌ آموزش و شورای خدمات شهری را منحل کرد.

وی همچنین شوراهای اقتصادی، سیاسی و امنیتی تشکیل داد.

وی مشعل بن عبدالله فرزند ملک عبدالله را از امارت مکه مکرمه برکنار کرد.

ملک سلمان پیش از این تغییرات عمده‌ای را در دربار پادشاهی اعمال کرده بود. مقرن بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان سعودی به عنوان معاون اول رئیس شورای وزیران انتخاب شد.

بر اساس انتصاب جدید، «محمد بن سلمان» فرزند پادشاه عربستان به عنوان وزیر دفاع و رئیس دیوان پادشاهی جدید عربستان و مشاور ویژه پادشاه انتخاب شد.

همچنین "خالد بن عبدالعزیز التویجری" از سمت ریاست دیوان پادشاهی برکنار و به جای وی "محمد بن سلمان" که به عنوان وزیر دفاع و رئیس دیوان پادشاهی سعودی انتخاب شد در این سمت منصوب شد.

بر اساس این گزارش، التویجری از منصب ریاست «گارد پادشاهی» کنار گذاشته شده و به جای وی "حمد بن محمد العوهلی" به این مقام منصوب شد‎‎.

در انتصاب های جدید "محمد بن نایف" وزیر کشور ، جانشین ولیعهد و معاون دوم شورای وزیران عربستان انتخاب شده است. این اولین بار است که جانشین ولیعهد خارج از فرزندان عبدالعزیز بنیانگذار عربستان سعودی انتخاب می‌شود . با این انتخاب جانشینی به نسل دوم منتقل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *