پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعتراض آلیا به وادادگی دولت در برابر "روت"

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 404017
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با محکومیت اظهارات مداخله‌جویانه نایب‌رئیس مجلس آلمان علیه ایران، گفت: بهتر بود پس از این اظهارات مداخله‌جویانه به سفر وی پایان داده می‌شد.
به گزارش جهان، فاطمه آلیا نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در امور داخلی کشورمان گفت: ما این رفتار قیم‌مآبانه و مداخله‌جویانه نایب رئیس مجلس آلمان را محکوم می‌کنیم و به آنها توصیه می‌کنیم که دست از این رفتارهای استکباری خود بردارند.

وی افزود: مناسب این بود که آقای عارف و معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اجازه این گونه تندروی‌ها و دخالت در امور داخلی ایران را به نایب رئیس مجلس آلمان نمی‌دادند و در مقابل این اظهارات موضوع نقض حقوق بشر و از جمله نقض حقوق زنان در آلمان و اروپا را مطرح می‌کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: هم وزارت امور خارجه و هم برخی از شخصیت‌ها در کشور ما باید این موضوع را به خاطر داشته باشند که در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند و نباید اجازه دهند تا هیأت‌هایی که به کشور ما سفر می‌کنند با پررویی به مسائل داخلی ما ورود پیدا کنند؛ بهتر این بود تا به سفر نایب رئیس مجلس آلمان پس از اظهارات مداخله‌جویانه وی پایان داده شود.

آلیا همچنین خاطرنشان کرد: مردم ایران بسیار مهمان‌نواز هستند و هر هیأتی که علاقمند باشد تا از نزدیک با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شود، ملت ما از آن استقبال می‌کند اما بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت؛ ما نه در داخل و نه در خارج از کشور اجازه نخواهیم داد تا کشورهای دیگر به مسائل داخلی ما ورود پیدا کنند.

وی در پایان گفت: ما اظهارات مداخله‌جویانه نایب رئیس آلمان را محکوم می‌کنیم و انتظار هم داشتیم اگر مقاماتی که با آنها ملاقات صورت گرفته آمادگی لازم برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و جایگاه فعلی ایران را ندارند، حداقل اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به طرف خارجی ندهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *