شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۲۰

آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت +زمان تشییع

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۶
کد مطلب: 369413
آیت‌الله محمدی گیلانی که از چندی پیش در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود دار فانی را وداع گفت.
آیت‌الله محمدی گیلانی دارفانی را وداع گفت +زمان تشییع
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله محمد محمدی گیلانی که از ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل مشکل ریوی در بخش «آی.‌سی.یو» یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است آیت‌الله محمد محمدی گیلانی در سال ۱۳۰۷ در روستای دعوی سرا از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۳ همزمان با تاسیس حوزه علمیه رودسر توسط سید محمد هادی روحانی به حوزه علمیه رودسر رفت و جامع المقدمات را فرا گرفت. در سال ۱۳۲۵ به حوزه علمیه قم رفت و به تکمیل دروس ادبیات و فراگیری دروس دوره سطح پرداخت.

با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیت‌الله بروجردی راه یافت و در مدت ۱۲سال کتاب صلوه را به اتمام رساند، به موازات آن در درس اصول امام خمینی (ره) نیز حضور پیدا کرد.

آیت‌الله بروجردی، علامه سید محمدحسین طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) از استادان آیت الله محمدی گیلانی بودند و کتاب های قضا و قضاوت در اسلام، امامت و خلافت در کتاب و سنت، قرآن و سنن الهی در اجتماع بشر و ترجمه کتاب شفا ابوعلی سینا از آثار این استاد برجسته حوزه علمیه است.

وی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی(ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان را بر عهده داشته است.

همچنین در سال ۱۳۸۸ به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت ایشان در عرصه‌های مختلف قضا نشان درجه یک عدالت از سوی رئیس دولت دهم به وی اهدا شد.

تشییع پیکر آیت‌الله محمدی‌ گیلانی از مقابل مدرسه عالی شهید مطهری

 مراسم تشییع پیکر آیت‌الله محمدی‌گیلانی صبح فردا ۱۹ تیر ساعت ۹:۳۰ دقیقه از مقابل مدرسه عالی شهید مطهری به سمت سرچشمه تشییع می‌شود، پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر این عضو مجلس خبرگان رهبری برای تدفین به قم منتقل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


manedarsi
Sweden
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
امام حسین(ع)تاابدخارچشم دشمنان اسلام است وحتمامنفی دهنده این کامنت زیباازهمان کفارشیطان صفت هستندوامام حسین (ع)راخارچشم خود می بینند خداچشمانتان رادردنیاواخرت کورکند
مصطفی صادقی
رحمت الله علیه
بزرگا مردی بود که انقلاب و خونهای ریخته شده به پای آن را قربانی هوای نفس و فرزندان و خانواده اش نکرد
و در مقابل آیه ی "یا نوح انه لیس من اهلک " سر تعظیم فرود آورد و فرزندانش را به عدل اسلامی سپرد و پای حکم اعدامشان را مردانه و امضا کرد که المومن کالجبل الراسخ لا تحرکه العواصف
محبت فرزند اورا از تواضع در برابر قانون اسلام باز نداشت
خداوند تعالی اورا با مروج عدل و عدالت امیرالمومنین علیه السلام محشور فرماید
شادی روح بلندش صلوات
محمد
خدایش رحمت کند ایشان را.مرد خدایی بود.
احمد
خدایش او را مشمول رحمت و مغفرت بی کرانش قرار دهد.
ایشان با شجاعت کامل پسر منافق خود را با دستان حود به اعدام محکوم کر.
درود خدا بر او
پسر ایشان در درگیری با نیروهای انقلابی و در خانه تیمی کشته شد!!!
سرور
رحمه الله علیه.
منتقد بی سواد بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
بزرگمردی بود برای انقلاب، ای کاش نحوه رفتار وی با فرزندان ناخلفش الگویی می شد برای ابو جونیورها واعتدال گرایان محترم با تدبیر.آن وقت می دیدیم که همه مردم وقاطبه جامعه چطور برای این نظام و انقلاب سینه سپر می کردند وچه دستاوردهای شگرفی به ارمغان می آمد!
خداوند رحمت کند این مجاهد و سرباز بی سروصدای انقلاب اسلامی را
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
مرد بزرگی بود که در اجرای عدالت حتی برای فرزندان خود هم امتیازی قائل نبودند و برای اعتلای اسلام و نظام اسلامی حتی از فرزند خود هم گذشت تا عدالت همچنان برپا بماند . قابل توجه آقای ... که حاضراست اسلام و انقلاب را به پای فرزندانش سر ببرد .
یادش گرامی باد
این یعنی همه رفتنی هستیم
عبدالله
مردی که عدالت قضایی را فقط در مورد دیگران عمل نمی کردبلکه در مورد وابستگان خودش (فرزندانش ) هم عمل کرد و به دلیل فعالیت های ضدانقلابی انها را محکوم به اعدام کرد. کاش دیگران هم از مرحوم آیت الله محمدی گیلانی یادمی گرفتند که در اسلام فرقی بین فرزندان مردم و فرزندان مسئولان نیست.
اللهم اغفره
خداكرم
خداي متعال قرين دريا به اين روحاني مبارز و عادل رحت كند. انشا الله
براي شادي روحش صلوات
یه درد مند
خدایش اورا با انبیاء و اولیاء محشور گرداند.
اللهم انّا لانعلم منه الّا خیرا
ای کاش تشنگان قدرت و مدافعان از خویشان و بستگان اجرای عدالت اسلامی را از آن بزرگوار یاد می گرفتند. و اینقدر هزینه به نظام وانقلاب و مردم تحمیل نمی کردن.
حسین
روحش قرین رحمت الهی باد. انشالله با امیرالمومنین علیه السلام محشور شود.
محمود
ایهاالناس تمام کامنت های منفی بالا را یکی منفی زده تا پایین .
Iran, Islamic Republic of
خدا اين مرد بي ادعا را رحمت كند
SAEED
خداوند رحمتش كند حيف از نشانه هاي اخر زمان رفتن علما بزرگ از ميان مردم است