پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
پس از شکست آثار سخیف کمدی صورت می گیرد:

چرخش هنرپیشه های کمدی از بازیگری به سمت فیلمسازی!

دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب: 125413
پس از اینکه تولیدات سخیف سینمایی در سایه ضعف مدیریت حوزه سینما، در صدور پروانه ساخت و در نهایت اکران افسار گسیخته، باعث ریزش مخاطب سینما و عدم استقبال از پرده های سینما شد، چندی است این موج سینمای سخیف در حال ورود به شبکه ویدیویی کشور می باشد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، از آنجا که شبکه ویدیویی کشور یکی از راههای ورود آسان تر و کم هزینه تر آثار سینمایی کشور به جمع خانواده ها به شمار می رود و از سویی می تواند راهی برای کمک به  تهیه کنندگان آثار سینمایی به منظور درآمد بیشتر باشد، می تواند فرصتی باشد تا چرخه تولید، روان تر و پر سرعت تر شود و در نهایت شاهد سینمایی پویاتر باشیم.

اما چندی است عدم نظارت کافی وزارت ارشاد بر ساخت آثار ویدیویی و سهل الوصول بودن شرایط تولید چنین آثاری، منجر به تولید آثار سخیفی شده است که آینده ناخوشایندی را برای شبکه ویدیویی می توان پیش بینی کرد.

شرایطی که تا چندی پیش نصیب سینمای ایران شد تا لودگی برخی بازیگران کمدی، محور فیلمهای فاقد قصه قرار گیرد و در نهایت مخاطب گریزی در سینما!

در این بین با توجه به شکست این دسته از فیلمهای سخیف و بدنبال آن، قاعدتاً کم شدن استقبال تهیه کنندگان از هنرپیشه های اینگونه فیلمها، این بار چندی است شاهد تولید فیلمهای سخیف ویدیویی توسط هنرپیشه های این گونه فیلمها هستیم!

پس از پیوستن جواد رضویان، یوسف تیموری و سایر بازیگران کمدی این روزهای سینما به جرگه فیلمسازان ویدیویی، چند روزی است رضا شفیع جم نیز به جرگه فیلمسازان پیوسته تا تجربیاتش در آثار سینمایی کمدی را به شبکه ویدیویی انتقال دهد!

اما در کنار نامهای مشهور بی تجربه در عرصه فیلمسازی اما دارای تجربه در عرصه هنرپیشگی، نام کسانی به عنوان فیلمساز ویدیویی به گوش می رسد که تنها ساختن کلیپ برای خوانندگان زیر زمینی غیر مجاز و البته هر از چند گاهی خوانندگان مجاز را در کارنامه دارند!

در همین راستا به نظر می رسد نابسامانی شبکه ویدیویی منجر به فرصتی شده است برای آزمون و خطای هنرپیشه ها و کلیپ سازان و در نهایت تولید آثاری که شعور مخاطب را به سخره بگیرند تا فرصتهای دیگر نیز برای ارائه و نمایش آثار سینمایی ناهموار شود و راه جبرانش امکان ناپذیر! 

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *