جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جنتی سه‌شنبه به مجلس می‌رود

يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 418210
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر ارشاد در کمیسیون فرهنگی و پاسخ به برخی سوالات نمایندگان مجلس در روز سه‌شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش جهان، حجت الاسلام سید علی طاهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس پیرامون جلسه روز سه شنبه و حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی برای پاسخ به برخی سوالات اظهار داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه از ساعت ۱۴ به سوالات برخی نمایندگان در مجلس پاسخ خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه محور سوالات مشخص شده و آیا درباره حضور خبرنگار رژیم صهیونیستی هم مواردی پرسیده خواهد شد، گفت: معمولا سوالات نمایندگان همان روز مشخص می‌شود، البته در حاشیه این حضور هم قرار است آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موارد دیگری هم پاسخ دهند، بر این اساس جلسه اصلی از ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد، اما به دلیل توضیح پیرامون پاره‌ای از موضوعات، ایشان از ساعت ۱۳:۳۰ به کمیسیون می‌آیند.

حجت‌الاسلام طاهری تصریح کرد: بحثی که باید برای کمیسیون فرهنگی مشخص شود، موضوع حضور خبرنگار رژیم صهیونیستی در ایام نوروز در ایران است. این خبرنگار پس از عزیمت به کشورش گزارش هایی را منتشر کرده است. اما ارشاد عنوان می‌کند که وی خبرنگار نبوده و گردشگر است و از سویی سازمان گردشگری هم عنوان می‌کند مشخصات این فرد به عنوان خبرنگار درج شده، از این رو برای مشخص شدن موضوع هم آقای علی جنتی وزیر ارشاد و هم آقای مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان گردشگری سه شنبه به مجلس می آیند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیرامون اینکه محور دیگر سوالات که احتمالا به آن پرداخته خواهد شد مجوز برخی فیلم‌های سینمایی است، گفت: این روزها شاهد مجوز برخی فیلم‌های سینمایی هستیم که در پرده سینما هم به نمایش در می آید، این فیلم‌ها بعضا اعتراض متدینین و نیروهای ارزشی را در پی دارد، البته با توجه به اینکه برای مجوز فیلم به ارشاد بارها تذکر داده شده از این رو مجوز باید به آثاری اعطا شود که ارزش‌ها را ترویج می‌کند و همخوانی با راهبرد نظام داشته باشد و نباید آثار مروج سیاه نمایی باشد، بر این اساس برخی فیلم‌های ضعیف هستند که محتوای خوبی ندارند، این هم موضوع دیگر مورد سوال خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *