سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

اعلام فهرست اعزامی‌ها به بازی‌های آسیا

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب: 371410
دبیر کمیته ملی المپیک لیست تیم‌های حاضر در بازی‌های آسیایی کره جنوبی را در گروه اول و دوم اعلام کرد. البته حضور برخی از این رشته‌ها هنوز قطعی نشده است.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، شاهرخ شهنازی، دبیر کمیته ملی المپیک در نشست خبری با اصحاب رسانه آخرین وضعیت کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی را تشریح کرد.

شهنازی در ابتدا گفت: ادامه سیاست های کمیته ملی المپیک بر مبنای حضور کارشناسی در جلسات متعدد با فدراسیون هاست تا مشکلات آنها را از نزدیک شاهد باشیم و بسیاری از گله هایی که در اردوها وجود دارد مطرح و در جهت حل این مشکلات گام برداریم.

وی در ادامه افزود: در جلساتی با کادرهای فنی، موارد مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت تا آخرین وضعیت کاروان های اعزامی مشخص شود.

دبیر کمیته ملی المپیک لیست رشته هایی که به صورت کامل و با همه ظرفیت خود به بازی های آسیایی اعزام می شوند را اعلام کرد که براین اساس کشتی آزاد و فرنگی، وزنه برداری، والیبال، تکواندو در بخش زنان و مردان، کاراته در بخش زنان و مردان، وشو در بخش زنان و مردان، بسکتبال، فوتبال امید، هندبال و کبدی در بخش زنان و مردان به صورت کامل به این مسابقات اعزام می شوند.

شهنازی یادآور شد: در خصوص رشته هندبال تنش هایی در تیم وجود داشت که ما و وزارت ورزش به صورت کامل از آنها حمایت می کنیم و امیدواریم این تنش هایی که از بیرون به این تیم وارد می شود، حل شود.

وی در ادامه در خصوص کاروان اعزامی ایران گفت: دومیدانی در دو بخش زنان و مردان به این مسابقات اعزام می شود، ولی تاکنون پرتاپ دیسک، پرتاپ چکش و پرتاپ وزنه آقایان، دوی ۱۰۰ متر، دوی ۲۰۰ متر و ۴۰۰متر آقایان، دوی چهار در چهارصد متر آقایان، دوی ۸۰۰ و ۱۵۰۰ مترآقایان، پرش طول، پرش ارتفاع و دهگانه آقایان و همچنین دوی ۱۰۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ متر بانوان، پرتاب وزنه بانوان، هفتگانه بانوان، پرش نیزه آقایان، سه گام و چهار در صد متر آقایان، حضورشان در بازی های آسیایی نهایی شده، ولی اینکه چه کسانی انتخاب می شوند، هنوز قطعی نشده است.

براساس اعلام شهنازی، در رشته تیراندازی با کمان حضور در رشته ریکرز مردان به آینده موکول شده، اما حضور زنان و مردان در کامپوند قطعی شده است؛ همچنین در رشته گلف، مجموعاً شش نفر یعنی دو نفر در سبک وزن و چهار نفر در سنگین وزن قریب به یقین به بازی های آسیایی اعزام می شوند، در رشته جودو احتمالاً یک تیم پنج نفره اعزام می شود و در قایقرانی نیز قرار شده در تمام ماده ها بررسی دقیق تری انجام شود.

براساس اعلام شهنازی حضور آقایان در آب های آرام و هزار متر کایاک و کانینگ ۲۰۰ متر نهایی شده است.

دبیر کمیته ملی المپیک گفت: حضور بانوان در ۱۰۰۰ متر کایاک ۴ نفره و ۲۰۰ متره کایاک یک نفره نهایی شده؛ همچنین کایاک ۲۰۰متر دو نفره آقایان و ۲۰۰ متر یک نفره و هزار متر کانینگ دو نفره در دست بررسی است. بانوان نیز حضورشان در ۵۰۰ متر کایاک یک نفره و دو نفره هنوز قطعی نشده است.

وی گفت: در بخش روئینگ آقایان، اعزام یک نفر در سبک وزن و سنگین وزن و در بانوان نیز تیم چهار نفره و هشت نفره نهایی شده، اما هنوز حضور تیم هشت نفره روئینگ آقایان قطعی نشده است.

گفتنی است؛ در کایاک و کانینگ مردان حضور یک نفر قطعی شده و در بخش بادبانی مردان نیز یک نفر از ایران اعزام می شود.

در دوچرخه سواری نیز حضور تیم جاده تایم تریل، سرعت و نیمه استقامت خانم ها و آقایان قطعی شده، اما حضور یک نفر در کوهستان در حال بررسی است.

در رشته تیراندازی نیز زنان و مردان در بخش های تپانچه و اهداف پروازی حضورشان قطعی است؛ همچنین در شمشیر بازی در بخش اپه و سابر حضور تیم کامل ایران قطعی است، ولی در بخش فلوره احتمالاً اعزامی وجود ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *