جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس سازمان دامپزشکی:

اعتبار کافی برای مبارزه با تب مالت نداریم

يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 441412
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه به‌زودی با برگزاری نشستی با کارفرمایان، شرایط استقلال مالی دامپزشکان ابلاغ می‌شود، گفت: با جدّیت دامپزشکی، ناظران بهداشتی امضاء‌فروش اخراج می‌شوند.
به‌گزارش جهان به نقل از تسنیم، مهدی خلج در نشست دامپزشکی کشور به مناسبت هفته دولت، با اعلام این خبر اظهار داشت: برنامه‌های سازمان دامپزشکی در جهت ارتقاء کیفیت بهداشت دام و فرآورده‌های آن با حضو مسئولین مستمر و مستقر مسئولین فنی بهداشتی (ناظرین دامپزشکی) در مراکز پرورش خواهد بود و سازمان دامپزشکی جلوی هر گونه امضاء‌فروشی و عدم حضور را خواهد گرفت و در صورت عدم حضور، برخورد قانونی با ناظران دامپزشکی صورت می‌گیرد.

محدودیت کمیت صادرات دام و طیور و آبزیان برداشته شد


وی خاطر نشان کرد: برای بهبود فضای کسب کار، موانع زائد در سال جاری برداشته شده است و وزیر محترم برای اینکه صادرات را روان کند به سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که در کمیّت صادرات، هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و متقاضیان تنها باید از لحاظ بهداشتی مجوّز بگیرند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ناظران بهداشتی داریم که در مراکز پروش یا در صنایع وابسته مستقر هستند. سیاست ما برای مدیریت بهداشتی خوب آن است که بر اساس جدیّت دامپزشکی نیروی‌های ناظر باید به‌صورت مستمر مستقر شوند.

خلج اظهار کرد: در صورتی که مسئول دامپزشکی به‌صورت مستمر مستقر نیست، حتما از چرخه این شغل وی را حذف می‌کنیم.

این مقام مسئول در خصوص استقلال مالی ناظران بهداشتی دامپزشکی گفت: کافرمایان در این خصوص به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که نهایتا حکمی صادر شد که بر کار قانونی سازمان دامپزشکی تاکید کرد.

خلج اضافه کرد: بر اساس دستور العملی که صادر شده است، این پول باید در ابتدا به صندوقی رفته و بعد بین ناظران توزیع شود تا به این نحو وابستگی مالی دامپزشکان از کارفرمایان قطع شود اما به‌دلیل اینکه مالیات مضاعفی بر این پول وارد می‌شد، این مهم به کندی پیش می رود.

به‌زودی شرایط استقلال مالی دامپزشکان از کارفرمایان ابلاغ می‌شود

این مقام مسئول تاکید کرد: با تفاهم‌های با کارفرمایان برای رفع مشکلات موجود امروز و فردا برگزار می‌شود تا این موضوع نهایی و ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: مجلس نیز در این باره حساس است و این پیشنهاد را دارد که همه تعرفه‌هایی که کشتارگاه‌ها و صنایع مرتبط می پردازند، در حسابی در خزانه جمع شود و از خزانه‌داری کل در اختیار دامپزشکی قرار بگیرید تا این سازمان این پول را در اختیار ناظران قرار دهد.

از آبان ماه سربازان امریه دامپزشکی می‌گیرند

خلج گفت: در سال گذشته بر اساس مذاکرات سازمان دامپزشکی با ستاد کل نیروهای مسلح، طرح تحول سلامت را ارائه دادیم و ۳۰۰ سهیه سرباز امریه را گرفتیم ولی به‌دلیل مشکلاتی که وجود داشته، اولین گروه از آبان ماه امسال امریه خود را دریافت می‌کنند که در قرنطینه‌های مرزی به ویژه سیستان و بلوپستان خدمت خواهند کرد.

وی همچینین با اشاره به اقدامات سازمان دامپزشکی ادامه داد: در پنج ماهه امسال ۱۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نوبت پوشش واکسیناسیون انجام شد؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد واکسیانسیون ۱۲۴ هزار و ۴۰۰ نوبت بود.

خلج تاکید کرد: برای کنترل بیماری های سریع‌الانتشار، تنها تا مرداد ماه حدود ۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون انجام شده که این میزان در مجموع در سال جاری ۱۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد بوده است.

وی تصریح کرد: بیماری ویروسی تب برفکی کاهش ۶۸ درصدی و بیماری شاربون کاهش ۲۰ درصدی داشته و طاعون نشخوارکنندگان نیز ۵۵ درصد کاهش یافته است.

اعتبار کافی برای مبارزه با تب مالت نداریم

خلج درباره بیماری تب مالت گفت: برای مبارزه همه جانبه با بیماری تب مالت نیازمند نیروی انسانی کافی با ۱۲۳ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی افزود: با این وجود در پنج ماهه سال ۹۴ ، ۲۵ میلیون و ۶۵۰ هزار نوبت واکسیناسیون برای بیماری تب مالت انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۳۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی در پایان با اشاره به لزوم اختصاص یارانه سلامت به این سازمان گفت: امیدواریم که از طریق تعامل‌های انجام شده از سال آینده شاهد این باشیم که بخشی از یارانه سلامت به سازمان دامپزشکی برای پیشگیری اختصاص یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *