جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

استدلال بیادی در مخالفت با انتخابات استانی

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 421315
دبیرکل جمعیت آبادگران جوان گفت: به دلیل وجود باندهای متصل به قدرت و ثروت به نام حزب، در استانی شدن انتخابات مجلس با کاهش مشارکت مردم و امکان خرید و فروش آرا مواجه خواهیم بود.
به گزارش جهان، حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به استانی‌شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: استانی‌شدن انتخابات منوط به تقویت احزاب است؛ در غیر اینصورت هیچ محاسنی ندارد.

وی ادامه داد: به دلیل پایین بودن کارکرد و تأثیرگذاری احزاب و وجود باندهای متصل به قدرت و ثروت به نام حزب، در استانی شدن انتخابات مجلس با کاهش مشارکت مردم و امکان خرید و فروش آراء مواجه خواهیم بود.

بیادی افزود: استانی شدن انتخابات مجلس در صورتی مفید و دارای محاسن است که از طریق احزاب صورت گیرد با توجه به اینکه کارکرد قانونی احزاب در کشور در هاله‌ای از ابهام است؛ یعنی احزاب نقش جدی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها و پاسخگویی در قبال عملکرد خود ندارند به همین دلیل هر نوع تغییری در ساختار انتخابات هیچ کاری را انجام نخواهد داد.

وی عنوان کرد: به دلیل پایین بودن کارکرد و اثرگذاری احزاب و وجود باندهای متصل به قدرت و ثروت به نام حزب، این موضوع در کاهش مشارکت مردم و امکان خرید و فروش آراء در استانی شدن انتخابات مجلس تأثیر‌گذار است.

بیادی تأکید کرد: در ساختار انتخابات لازم نیست که همیشه نماینده با مردم در ارتباط باشد بلکه بحث اینجاست که نماینده پاسخگوی چهار سال مأموریت خودش باشد که نیست، یعنی تا زمانی که احزاب نتوانند سیاست‌ها و برنامه‌ خودشان را در جهت برنامه و چشم‌اندازهای نظام تعریف و پیگیری کنند، همه معایب و نواقص موجود متصور است و مشارکت مردم هم کمتر شده و کمتر با نماینده خودشان ارتباط برقرار می‌کنند.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی گفت: معتقدم مردم به جای ارتباط با نماینده حوزه انتخابیه باید با حزب ارتباط برقرار کنند؛ به گونه‌ای که مردم باید خواسته‌هایشان را به جای مطرح کردن به شخص از طریق حزب پیگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *