جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲۴

حسن عباسی:«ساختمان پزشکان»مروج افکارفروید است

سه شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 176714

تریبون مستضعفین- رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز به شدت از فیلم «ساختمان پزشکان» انتقاد کرد و آن را مروج افکار فروید دانست.

حسن عباسی در جمع دانشجویان طرح ولایت بسیج دانشجویی در واکاوی موضوع جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان با اشاره به افکار «فروید»، جامعه امروزی ما را در دوره فروید دانست و گفت: «مهم‌ترین سریالی که از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‌شود، ساختمان پزشکان مروج افکار فروید روانشناس یهودی است و پشت سر شخصیت‌های اصلی این سریال عکس فروید است.»

وی در مورد محوریت این سریال نیز گفت: «نظریه فروید این است که انگیزه انسان‌ها عامل حرکتشان است و باید انگیزه‌های آنها را کشف کرد؛ این انگیزه‌ها از قسمت ناخودآگاه انسان‌ها نشأت می‌گیرد؛ ناخودآگاه انسان بخشی است که خشم و شهوت انسان را رقم می‌زند و به تعبیر فروید قابل کنترل نیست و کاری که ساختمان پزشکان می‌کند، نشان دادن این انگیزه‌ها و تبیین آنها به مردم است.»

عباسی همچنین حضور مدیران صداوسیما که دارای دکترای روانشناسی هستند، در تیتراژ این سریال را نشانه‌ی این دانست که سریال کاملا حساب شده و با تأیید این مدیران ساخته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
در کل سریال جالبی نیست و ارزش بحث نداره.
Iran, Islamic Republic of
کلا فیلم و برنامه طنز نسازید چون تفریح سالم و درامد مردم و وضعیت سیاسی و اقتصادی بر وفق مراد است اگر منتقد نمی خواهید برنامه غمناک بسازید خدا به فریادمان برسد
Iran, Islamic Republic of
بنده در جایی خوندم که نشان دادن یک خانواده یا یک ساختمان در یک فیلم نشان دادن یک جامعه هست در این سریال همه را (دور از جان) دیوانه و مجنون می داند
Iran, Islamic Republic of
ما عادت داریم رو همه چیز عیب بزاریم
آقای عباسی به خاطر موقعیت خودشون این جور برداشت میکنند.
زیاد زندگی رو پیچیده نگیریم
Iran, Islamic Republic of
دریغ از یک نکته اخلاق اسلامی !!! همه اش آموزش دروغ وسایر رذایل اخلاقی درست نقطه مقابل آموزه های اسلامی !!! آخه درکنار طنز یک نقطه مثبت هم باید باشه یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
چيزي كه در روابط و معاشرت هاي اين سريال كاملا به چشم مياد ،‌ ترويج زندگي گروهي حذف حريم خانوادگي با بهانه اهانت به همسر طرف مقابل ، هديه گرفتن مرد غريبه براي همسر مردي ديگر و از اين نوع معاشرت هاست
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاسريال بسيارخوبي است ومردم ازآن راضي هستند
Iran, Islamic Republic of
با وجود قبول داشتن شما ليكن با عرض معذرت از جناب استاد عباسي، اينجا را اشتباه فرموديد چون كلا مبناي فيلم ،تبيين كننده و نشان دهنده و اشكار كننده عدم كارائي روش فرويد است
Iran, Islamic Republic of
سریال سبک و بدرد نخوری است و به قول دوستمان ارزش بحث ندارد هر چند دست های پشت صحنه بیکار نماندند
واقعا خدا را بسیار شکر می کنم که یکی از مسئولین صدا وسیما نیستم،چرا که از طرفی همه این سازمان را به کم کاری در مقابل شبکه های ماهواره ای متهم می کنند و از طرفی باید برنامه های روی آنتن هیچ بویی اعم از(غرب زدگی،بی حیایی،فروید،...، . یکسری کشفیات دیگر حضرات) ندهد.
-آخر مگر می توان یک برنامه طنزساخت بدون طرح هیچ شخصیت حقوقی و حقیقی و صنفی
من همیشه به نظرات آقای عباسی احترام قائلم ولی ساخت یه برنامه طنز که به دل مردم بشینه مثل ساختمان پزشکان یه کم سخته سخت گیری زیاد هم در بعضی موارد برعکس عمل کرده و مردم را خسته می کنه باید ازحق نگذریم این سریال جای خوبی در دل مردم باز کرده دست سازنده آن درد نکنه
Iran, Islamic Republic of
این هم یک نمونه از بی مسئولیتی و کم کاری مسئولان صدا وسیما است.هرچند که مردم به این سریال به دید طنز نگاه میکنن اما ناخود آگاه تاثیرات منفی ژرفی دارد .
Latvia
يه دونه سريال هست كه مردم خسته و مونده مي شينن يه خنده اي به لبشون مياد . ببينين ميتونيد همين رو هم حذف كنيد !!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای عباسی اگر با این دید به صدا و سیما نگاه کنید احتمالا مجبور خواهید شد درش رو تخته کنید برادر
صدا و سیما مگه بر اساس دکترین های اسلامی تا حالا اداره شده که این یکی طبق افکار فروید پیش میره؟!
خیلی خیلی سطح سریال پائین است.
طی سالهای نزدیک به انقلاب این بلا بر سر شعر و موسیقی آمد .
Iran, Islamic Republic of
کاش یک مثال می گفت در این باره که تقریب به ذهن بشه. شاید هم گفته ولی اینجا ننوشتید
با اينهمه نشانه در اين سريال، دوستاني كه مخالف اين نظر هستند بهتر است به جاي غرو لند و تمسخر كمي اطلاعات خود را در اين زمينه بالا ببرند. گرچه اكثر برنامه هاي تلويزيون مروج رفتار و اخلاق و عقايد اسلامي نيست و مردم هم به سياق ساير برنامه ها به سكولاريسم رسانه ي ملي عادت كرده اند و خودشان هم نمي دانند چه بلايي سرشان آمده و چه حقي ازشان ضايع شده.
Iran, Islamic Republic of
شورشو در آوردن دیگه...
به خدا آدم خجالت میکشه بعضی از این فیلما رو با خانواده ببینه...
Iran, Islamic Republic of
هيچ آدم با غيرتي اجازه نمي دهد كه برادرش بدون اذن وارد حريم خصوصي‌اش بشود. ولي در اين سريال حريم خصوصي معنا ندارد... صرف خنداندن مردم صحيح نيست!
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای تاسف است که تلویزیون به بهانه طنز چنین فیلمهای مشکل دار را پخش میکند و فرهنگ ایرانی را نابود میکند کسی هم جلودار ان نیست
Iran, Islamic Republic of
اولا اینکه سریال مذکور مروج دروغ و رذایل اخلاقی است رو قبول دارم و ثانیا اینکه می شود طنز هم داشت و این رذایل را از بین برد یعنی از حربه طنز استفاده کرد برای از بین بردن این رذایل در صورتی که اینجا فقط شکلی از دروغ و امثالهم ارائه می شودهمه هم یا بی تفاوتند یا حمایت می کنند یا برایشان بامزه است و در نهایت هم نتیجه مقبولی گرفته نمی شود در ضمن بعنوان یک کارشناس می گویم اگر لودگیهای منشی نبود سریال از ابتدا همه ی بینندگان خود را از دست داده بود.
United Arab Emirates
سريال پر از رذايل اخلاقي است و ارزش ها به شدت در اين سريال مورد كوبش و هجمه قرار گرفته.
سریال پرطرفداری است اما ضد ارزشهای اخلاقی و دینی هم در آن یافت می شود
به جای این که ایراد های بی جا از این سریال پر بیننده بگیرید و در صدد ریشه یابی مشکلات در این سریال باشید بهتره برید و سایر معضلات اجتماعی وسیاسی واقتصادی رو رفع کنید.