پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

مومن گیچ نمیزند ، آقا تکلیف را روشن کرده!

سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 347912
چرا در این سه ماموریت و آن پنج مطالبه چیزی جز سکوت و انفعال و خمودی از آنها ندیده ایم؟!
به گزارش جهان، محمد هادی سیفی در وبلاگ "خاکریز اول" نوشت:
بعضی از ما فقط کیف می کنیم که بگیم « از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن ! » اما اونی که منتظر اشاره اش « نشسته ایم » خیلی وقته داره حرفشو هی تکرار میکنه و تکرار میکنه تا بالاخره از سرجامون بلندشیم و «حرکت کنیم » . آره داداش من ، خیلی وقته که دیگه از اشاره گذشته ...
 
بعضیهامون هنوز فکر می کنیم خیلی اتفاق خاصی نیفتاده ، فوقش اگر هم کمی امتیازها بالا و پایین شده ، بالاخره مملکت صاحب داره ، پس رهبر به چه دردی میخوره ؟ اصلا آقا که حرف خاصی نزده ، تازه حمایتم کرده . اخیرا هم که داشت رگ غیرتمون کم کم ورم میکرد یکمرتبه فرمودند« دولت چندماه بیشتر سرکار نیومده منتقدها شرح صدر داشته باشن »، خب دیگه تکلیف از ما ساقط شد !
 
برادر ! خواهر ! مطمنی گیچ نمیزنی ؟ ... اینجایی ؟ ...  داداش با شمام ... حواست جمه ؟
پس چرا جمله های زیر برامون بولد نشده ؟ چرا تکرار مکررات حرکتمون نمیده ؟ آقا رسما ما رو خطاب کرده و بهمون کار سپرده ، بعد از دولت یازدهم ، سه تا ماموریت ویژه بهمون داده ؛ و پنج تا مطالبه مهم از مسئولین رو با مردم در میون گذاشته :
 
ماموریت اول : من فکر نمیکنم از این مذاکرات آن نتیجه‌اى را که ملّت ایران انتظار دارد، به‌دست بیاید، لکن تجربه‌اى است و پشتوانه‌ى تجربى ملّت ایران را افزایش خواهد داد و تقویت خواهد کرد؛ ایرادى ندارد امّا لازم است ملّت بیدار باشد. ما از مسئولین خودمان که دارند در جبهه‌ى دیپلماسى فعّالیّت میکنند، کار میکنند، قرص و محکم حمایت میکنیم، امّا ملّت باید بیدار باشد، بداند چه اتّفاقى دارد مى‌افتد تا بعضى از تبلیغاتچى‌هاى مواجب‌بگیر دشمن و بعضى از تبلیغاتچى‌هاى بى‌مزدومواجب - از روى ساده‌لوحى - نتوانند افکار عمومى را گمراه کنند. یکى از ترفندها و خلاف‌گویى‌ها این است که این‌جور القا کنند به افکار عمومى مردم که اگر ما در قضیّه‌ى هسته‌اى، تسلیم طرف مقابل شدیم، همه‌ى مشکلات اقتصادى و معیشتى و غیره حل خواهد شد؛ این را دارند تبلیغ میکنند. البتّه تبلیغاتچى‌هاى خارجى با شیوه‌هاى کاملاً ماهرانه‌ى تبلیغاتى خط میدهند، در داخل هم بعضى از روى ساده‌لوحى و بدون اینکه نیّت سوئى داشته باشند، بعضى هم واقعاً از روى غرض همین را دارند تبلیغ میکنند که اگر ما در این قضیّه کوتاه آمدیم و تسلیم شدیم در مقابلِ طرف مقابل، همه‌ى مشکلات اقتصادى و مانند اینها حل خواهد شد؛ این خطا است ( ۱۳۹۲/۱۱/۱۹)
 
ماموریت دوم : ملّت ایران این مذاکرات را زیر نظر داشته باشند؛ اظهارنظرهاى بى‌ادبانه‌ى مسئولان آمریکایى را مردم ببینند، زیر نظر داشته باشند، دشمن را بشناسند. بعضى‌ها میخواهند نظر مردم را از دشمنىِ دشمن منصرف کنند؛ نه، ببینید دشمنى را، ببینید دورویى را.مسئولین آمریکایى در جلسات خصوصى با مسئولین کشور ما یک‌جور حرف میزنند، بمجرّد اینکه از آنها جدا میشوند، در بیرون یک‌جور دیگر حرف میزنند. مردم ایران این دورویى دشمن و نیّات سوء و پلید دشمن ما را ببینند؛ ملّت توجّه داشته باشد( ۱۳۹۲/۱۱/۱۹) . مماشات با مستکبر براى هیچ کشورى سود به ارمغان نمى‌آورد. هر ملّتى به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد؛ حتّى آن کسانى که دوست آمریکا بودند( ۱۳۹۲/۰۸/۱۲).
 
ماموریت سوم : ما براى مسائل اقتصادى کشور همه‌ى تلاشمان بایستى متمرکز باشد بر روى مسائل داخلى؛ آن پیشرفتى، آن گشایشى ارزش دارد که متّکى باشد به قدرت درونى یک ملّت. یک ملّت اگر به قدرت خود، به توانایى‌هاى خود متّکى بود، دیگر از اخم یک کشور، از تحریم یک کشور متلاطم نمیشود؛ این را باید ما حل کنیم( ۱۳۹۲/۰۸/۱۲) .ملّت ایران اگر بخواهد از مشکلات مادّى و معنوى خود - مشکلات اخلاقى، مشکلات اقتصادى - رهایى پیدا کند، باید به خود، به فکر خود، به اراده‌ى خود، به ایمان خود، به جوانهاى خود، به شخصیّت‌هاى خود تکیه کند و علاج کار را از خداى متعال بداند ( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹).
 
مطالبه اول از مسئولین : توصیه‌ى ما به اینها این است ، مراقب باشید لبخند فریبگرانه شما را دچار اشتباه نکند، دچار خطا نکند؛ ریزه‌کارى‌هاى کار دشمن را ببینید. آمریکایى‌ها امروز بیشترین رودربایستى را از رژیم منحطّ صهیونیستى دارند؛ بیشترین ملاحظه را از محافل صهیونیست دارند؛ ملاحظه‌ى آنها را میکنند؛ ما داریم مى‌بینیم وضعیّت را. پنجه‌ى قدرتمندان مالى و کمپانى‌هاى صهیونیستى بر دولت آمریکا و کنگره‌ى آمریکا و مسئولین آمریکایى آن‌چنان مسلّط است که اینها مجبورند ملاحظه‌ى آنها را بکنند، ما که مجبور نیستیم ملاحظه‌ى آنها را بکنیم (۱۳۹۲/۰۸/۱۲). دشمنرا باید شناخت، جبهه‌ى دشمن را باید شناخت، لبخند دشمن را نباید جدّى گرفت، نباید فریفته‌ى آن شد، هدف را نباید فراموش کرد( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹)
مطالبه دوم از مسئولین : امروز هم همین است؛ بنده توصیّه‌ام همیشه به مسئولین محترم این است که براى رفع مشکلات کشور به نیروی درونی این کشور توجّه کنند؛ چشم به بیرون نباید دوخت( ۱۳۹۲/۱۰/۱۹). ببینند که باید یک کشور اقتدار درونی خود را حفظ کند؛ این توصیه‌ى همیشه‌ى ما به مسئولین است. مشکلات کشور را تنها یک چیز حل میکند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفیتهای درونیکه این ظرفیّتها هم بحمداللَّه بسیار است، بى‌شمار است و استفاده‌ى از این ظرفیّتها به شکل حکیمانه. خوشبختانه مسئولین اقتصادى دولتى به این معنا توجّه کرده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند. راه برطرف کردن مشکلات اقتصادى کشور - حالا این بخش از مشکلات - نگاه به بیرون نیست، نگاه به برداشتن تحریم دشمن و مانند اینها نیست .به دشمن نمیشود چشم دوخت؛ از دشمن نمیشود انتظار داشت  (۱۳۹۲/۱۱/۱۹) . آمریکایى‌ها با انقلاب اسلامى دشمنند، با جمهورى اسلامى دشمنند، با این پرچمى که شما مردم بلند کردید دشمنند و این دشمنى با این چیزها فرو نخواهد نشست؛ علاج مقابله‌ى با این دشمنى هم فقط یک‌چیز است و آن، تکیه‌ى به اقتدار ملّى و به توان داخلى ملّى و مستحکم کردن هرچه بیشتر ساخت درونی کشور است. هرچه در این زمینه ما کار بکنیم، کم است.  آن روز هم گفتم ان‌شاءالله بزودى سیاستهاى اقتصاد مقاومتی ابلاغ خواهد شد. علاج مشکلات کشور پیمودن راه اقتصاد مقاومتى است؛ یعنى تکیه به درون. چشم را ندوزیم به دست دیگران. دنیا به ما احتیاج دارد؛ به قدرى که دنیا به ما احتیاج دارد، ما به دنیا احتیاج نداریم. اگر چنانچه ما بر روى توان خودمان تکیه کنیم، استقامت آنها در هم خواهد شکست؛ این را بدانند. تا وقتى که ما چشممان به دست دیگران باشد، دنبال این باشیم که کدام مقدار از تحریمها کم شد، کدام مقدار چنین شد، فلان حرف را فلان مسئول آمریکایى گفت یا نگفت - تا وقتى دنبال این حرفها باشیم - به جایى نمیرسیم (۱۳۹۲/۱۱/۲۸).
 
مطالبه سوم از مسئولین : پیام سلبى انقلاب این است که ما تسلیم زورگویى نمیشویم، تسلیم باج‌خواهى نمیشویم، تسلیم نظام سلطه نمیشویم. یک عدّه سعى نکنند چهره‌ى آمریکا را بزک کنند، آرایش کنند، زشتى‌ها و وحشت‌آفرینى‌ها و خشونتها را از چهره‌ى آمریکا بزدایند در مقابل ملّت ما، به‌عنوان یک دولت علاقه‌مند، انسانْ‌دوست معرّفى کنند؛ اگر سعى هم بکنند، سعى‌شان بى‌فایده است(۱۳۹۲/۱۱/۲۸).
 
مطالبه چهارم از مسئولین : یکى از علل اجتماع گرم‌تر مردم امسال همین بود که مردم دیدند که چطور مسئولین آمریکا گستاخ، پررو، زیاده‌طلب، بددهن، بى‌ادب روبه‌رو میشوند؛ غیرت دینى مردم آنها را به میدان کشاند تا به دشمن بگویند اشتباه نکن، ما هستیم. ملّت ایران در این راهپیمایى بیست‌ودوّم بهمن به همه‌ى ما - به این حقیر، به مسئولین گوناگون، به زحمت‌کشانى که دارند در امور اداره‌ى کشور حقیقتاً زحمت میکشند؛ چه آنهایى که در باب سیاست خارجى کار میکنند، چه آنهایى که در باب سیاست داخلى کار میکنند - خواستند بگویند خاطرتان جمع باشد، ملّت ایران ایستاده است، در صحنه است، در مواجهه‌ى با دشمن احساس ضعف نکنید؛ یکى از پیامهاى بزرگ ملّت ایران این بود. این همان حرفى است که من اول امسال گفتم، بعد هم بارها - قبلها هم گفتیم، بعدها هم گفتیم - مکرّر گفتیم که مسئله‌ى هسته‌ای بهانه است براى دشمنى؛ مسئله‌ى هسته‌اى هم اگر یک روزى - حتّى به فرض محال - بر طبق نظر آمریکا حل بشود، باز یک مسئله‌ى دیگرى دنبال آن مى‌آید؛ الان ملاحظه کنید سخنگویان دولت آمریکا بحث حقوق بشر، بحث موشکى، بحث سلاح و مانند اینها را به میان آوردند( ۱۳۹۲/۱۱/۲۸).
 
مطالبه پنجم از مسئولین : آن چیزى هم که میتواند استقلال را تأمین بکند براى انقلاب اسلامى ما، تکیه‌ى صریح و شفّاف بر مبانى انقلاب است؛ اصول انقلاب ، مبانى انقلاب، ارزشهای انقلاب ، به‌شکل صریح و شفّاف مورد تکیه باید قرار بگیرد. همچنان‌که امام بزرگوار این‌جور بود... راز ماندگارى نظام جمهورى اسلامى بر ریل انقلاب و بر خطوط اصلى امام بزرگوار، همین صراحت بوده است؛ هیچ نبایستى این شفّافیّت را، این صراحت را از دست داد. در مقابل مخالفان، در مقابل دوستان، در مقابل دشمنان، مواضع جمهورى اسلامى باید مواضع شفّافى باشد( ۱۳۹۲/۱۱/۱۹).
 
گاهی شده از ائمه جماعات مساجد ، اساتید دانشگاهها ، بچه هیئتی ها و نمایندگان مجلس شهرمان بپرسیم که چرا در این سه ماموریت و آن پنج مطالبه چیزی جز سکوت و انفعال و خمودی از آنها ندیده ایم؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *