جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

تلاش برای خروج «آمرلی» از محاصره داعش

جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 377513
ارتش عراق با آغاز عملیات گسترده زمینی برای شکستن محاصره شهر آمرلی از دست عناصر تروریستی داعش، بر شماری از روستاهای واقع در جنوب این شهر تسلط یافت.
به گزارش جهان، العالم به نقل از سومریه نیوز نوشت: "محمد البیاتی" مدیر منطقه سلیمان بیک از نزدیک شدن شمار زیادی از نظامیان عراقی و نیروهای مردمی به منطقه آمرلی خبر داد و گفت: به منظور شکست حصر شهر آمرلی، عملیات گسترده امنیتی از سه محور آغاز شده است.

شهر آمرلی از دو ماه پیش تاکنون در محاصره عناصر تروروستی داعش قرار دارد.

وی تصریح کرد که نیرویی شش هزار نفری متشکل از ارتش و نیروهای مردمی عملیات پاکسازی روستاهای اطراف آمرلی را از سه محور شهرهای تکریت، سلیمان بیگ و طوزخورماتو آغاز کرده اند.

مدیر منطقه سلیمان بیک افزود: بیش از هزار رزمنده عراقی به منظور پشتیبانی همه جانبه از نیروهای امنیتی خود را از طریق هوایی به مرکز آمرلی رسانده اند.

در همین حال، نیروهای پیشمرگه کُرد توانستند کنترل میدان نفتی عین زاله و مرکز اصلی پمپاژ در ناحیه زمار واقع در شمال شرق موصل را پس از نبرد با تروریست های داعش، بدست گیرند.

یک منبع نظامی از تسلط مجدد نیروهای پیشمرگه بر روستای محمودیه از توابع منطقه زمار و کوههای راهبردی بطانه مابین مناطق زمار و ربیعه خبر داد و گفت: این نیروها به سوی مرکز زمار در حال پیشروی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *